Witam wszystkich!
Mam taki problem do przemyślenia.
Pacjent to audi 80 b4 1.9 tdi 1Z, zrobiony chip na 130 km i 300nm, wtryski afn, sterownik 16 bit...
Zrobiłem remont silnika, czyli;
- planowanie głowicy itp...
- komplet nowych tłoków z pierścieniami,
- komplet nowych hydropopychaczy zaworowych,
- uszczelka pod głowicę z dwoma karbami (taka była przed remontem),
- uszczelki pokrywy zaworów,
- regeneracja turbiny,
- krućce w głowicy od płynu chłodzącego są nowe, oraz olej, płyn chłodzący i filtry.
Ustawienia jakie są zastosowane to;
- kąt wtrysku 0.58, przed remontem taka sama wartość,
- dawka paliwa 3.2, przed remontem taka sama wartość,
- temp płynu chłodzącego 90'C, przed remontem 82'C,
- temp paliwa 52'C, przed remontem 42'C,
Moje pytanie wygląda następująco. Dlaczego po ostrzejszej jeździe temp płynu chłodzącego wchodzi na 100'C i temp paliwa na 60'C, gdzie przed remontem takie sytuacje nie miały miejsca. Nawet ciągnąc przyczepkę z obciążeniem 1,5 tony temp płymu chłodzącego była max 95'C. A po przejechaniu około 5 km nie przekraczając 2 tys obrotów, spokojną jazdą silnik jest dogrzany i pokazuje na liczniku 90'C?
Termostat jest sprawny bo otwiera się kiedy trzeba, czujniki sprawdzane na zimnym i wszystkie pokazują poprawnie.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Mam pewną koncepcję, ale chciałbym żeby mądre głowy rozkminiły mój problem
[B4 1.9 1Z] wysoka temp. pracy silnika po remoncie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Odpowież mamy i jest taka sama jak pisąłem wczesniej ...1200 km ,to zaden przebieg po remoncie :roll: nowe tłoki ,nowe pierscienie ...to nie dociera się po 1200km 8-) Nie licz na to że silnik po wymienie tłoków i pierscieni ,którym przejechałeś 2-3 tys km ,bedzie tak samo "luzny" jak stary po 300tysPo remoncie jeździłem bardzo delikatnie, nie przekraczając 2 tys obrotów przez około 1200 km, więc odpowiedzi nadal nie mamy...
Może tak być, że wszystko jest zbyt szczelne... Sprawdzę kompresję na cylindrach i może się jeszcze coś wyjaśni, bo mam taką myśl, że zmniejszyła się odległość między zaworami a tłokami bo głowica była planowana, a uszczekla pod głowicą jest taka jak była z dwoma karbami a może w takim przypadku powinna być z trzema karbami. Co o tym myślicie ?