Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] wysoka temp. pracy silnika po remoncie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtasny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:58
Lokalizacja: Czaniec / Sląsk

[B4 1.9 1Z] wysoka temp. pracy silnika po remoncie.

Post autor: wojtasny » 28 cze 2015, 16:59

Witam wszystkich!
Mam taki problem do przemyślenia.
Pacjent to audi 80 b4 1.9 tdi 1Z, zrobiony chip na 130 km i 300nm, wtryski afn, sterownik 16 bit...
Zrobiłem remont silnika, czyli;
- planowanie głowicy itp...
- komplet nowych tłoków z pierścieniami,
- komplet nowych hydropopychaczy zaworowych,
- uszczelka pod głowicę z dwoma karbami (taka była przed remontem),
- uszczelki pokrywy zaworów,
- regeneracja turbiny,
- krućce w głowicy od płynu chłodzącego są nowe, oraz olej, płyn chłodzący i filtry.
Ustawienia jakie są zastosowane to;
- kąt wtrysku 0.58, przed remontem taka sama wartość,
- dawka paliwa 3.2, przed remontem taka sama wartość,
- temp płynu chłodzącego 90'C, przed remontem 82'C,
- temp paliwa 52'C, przed remontem 42'C,

Moje pytanie wygląda następująco. Dlaczego po ostrzejszej jeździe temp płynu chłodzącego wchodzi na 100'C i temp paliwa na 60'C, gdzie przed remontem takie sytuacje nie miały miejsca. Nawet ciągnąc przyczepkę z obciążeniem 1,5 tony temp płymu chłodzącego była max 95'C. A po przejechaniu około 5 km nie przekraczając 2 tys obrotów, spokojną jazdą silnik jest dogrzany i pokazuje na liczniku 90'C?
Termostat jest sprawny bo otwiera się kiedy trzeba, czujniki sprawdzane na zimnym i wszystkie pokazują poprawnie.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Mam pewną koncepcję, ale chciałbym żeby mądre głowy rozkminiły mój problem

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2015, 17:10

wojtasny pisze:Moje pytanie wygląda następująco. Dlaczego po ostrzejszej jeździe temp płynu chłodzącego wchodzi na 100'C
Dlatego <ok>
wojtasny pisze:Zrobiłem remont silnika,
wojtasny pisze:komplet nowych tłoków z pierścieniami,
Po takich remontach delikatniej jezdzimy przez jakiś czas

Awatar użytkownika
wojtasny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:58
Lokalizacja: Czaniec / Sląsk

Post autor: wojtasny » 28 cze 2015, 18:01

Po remoncie jeździłem bardzo delikatnie, nie przekraczając 2 tys obrotów przez około 1200 km, więc odpowiedzi nadal nie mamy...

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 28 cze 2015, 18:30

A ja twierdzę że szukasz problemu tam gdzie go nie ma. Skoro auto się nie przegrzewa to jest ok. Drobne odchyłki we wskazaniu temperatury to nic strasznego. Pamiętaj też że temperatura otoczenia też ma duże znaczenie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2015, 19:25

Po remoncie jeździłem bardzo delikatnie, nie przekraczając 2 tys obrotów przez około 1200 km, więc odpowiedzi nadal nie mamy...
Odpowież mamy i jest taka sama jak pisąłem wczesniej ...1200 km ,to zaden przebieg po remoncie :roll: nowe tłoki ,nowe pierscienie ...to nie dociera się po 1200km 8-) Nie licz na to że silnik po wymienie tłoków i pierscieni ,którym przejechałeś 2-3 tys km ,bedzie tak samo "luzny" jak stary po 300tys

Awatar użytkownika
wojtasny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:58
Lokalizacja: Czaniec / Sląsk

Post autor: wojtasny » 28 cze 2015, 19:50

Może tak być, że wszystko jest zbyt szczelne... Sprawdzę kompresję na cylindrach i może się jeszcze coś wyjaśni, bo mam taką myśl, że zmniejszyła się odległość między zaworami a tłokami bo głowica była planowana, a uszczekla pod głowicą jest taka jak była z dwoma karbami a może w takim przypadku powinna być z trzema karbami. Co o tym myślicie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl