Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Przegrzewajacy sie silnik.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Fabiiaan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 2015, 17:38

[B4 2.3 NG] Przegrzewajacy sie silnik.

Post autor: Fabiiaan » 02 cze 2015, 00:11

Siema , mam problem z 2.3 10v . Ostatnio zrobilem remont glowicy w swoim audi bo sie przegrzewala ubywalo wody itp , myslalem ze po zrobieniu glowicy problem z przegrzewaniem zniknie . Silnik dalej sie grzeje temperatura dochodzi do 110 stopni a wentylatory nie wlaczaja sie , moglby ktos mi podac link z czujnikiem temperatury do 2.3 NG :) bo co czytam to kazdy ma 3 przewody idace do tego czujnika a na allegro sa 2 przewodowe :) z gory dzieki : )

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 02 cze 2015, 17:54

Faktycznie występują 2 rodzaje 3 i 2 pinowy zobacz jaki masz u siebie http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 906000000/

profil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 21 lip 2009, 00:46

Post autor: profil » 28 cze 2015, 17:08

1. Termostat nowy ze sklepu jest mizernej jakości zapóźnio otwiera, trzeba szukać na mniejszą temp. żeby się otwierał lub szukać na szhrucie orginału używke ;)
2. układ zalać płynem G12 najlepiej 3 szt. Febi Bilstein koncentrat chłodniczy 1.5l + woda destylowana
3. odpowietrzyć układ, jeżeli węże dalej się robią zbyt twarde no to dalej jest nieszczelność na głowicy
4. przegrzewać może też z złego ustawienia na rozrządzie lub zapłonie

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 28 cze 2015, 17:28

profil ja używam raczej taniego termostatu jużd rugi raz tego samego producenta i nie mogę narzekać na działanie.

Fabiiaan W NG Masz dwa czujniki. Pierwszy wyżej to 2-pin służący do odczytu temperatury dla mieszanki. Drugi, 3-pin, większy, jest niżej podpięty. To od niego zależy włączanie się wentylatora. Może być rozstrojony, podrabiany albo popsuty. Wymień, najlepiej nowy drogi albo używany ori. nie kupuj nowych tanich czujników, bo są gówno warte. Sprawdź potem ciągłość wiązki, wtyczkę wentylatora no i bezpiecznik ;)
Bez wentylatora nic dziwnego, że się grzeje. Aha, musisz być pewny, ze chodzi pompa i masz dość płynu i ze jest odpowietrzony

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2015, 19:17

Fabiiaan W NG Masz dwa czujniki. Pierwszy wyżej to 2-pin służący do odczytu temperatury dla mieszanki. Drugi, 3-pin, większy, jest niżej podpięty. To od niego zależy włączanie się wentylatora. Może być rozstrojony, podrabiany albo popsuty. Wymień, najlepiej nowy drogi albo używany ori
A co wy pitolicie? czujnik od wentylatora jest w chłodnicy, ten trzy (cztero) pinowy przy krućcu Głowiccy jest dla wskaźników i dla ECU. Bo ng ma dwa sterowniki i dlatego dwa czujniki górny i dolny.

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 28 cze 2015, 19:44

Jarewa, Ostatnio po wymianie uszczelki na krućcu na jeździe testowej się przegrzewał. Wysiadłem, docisnąłem wtyczkę 3-pin i wentylator ruszył - a i kontrolka temperatury po chwili przestała mrugać. 2-pin jest do ECU, zmieniłem z podrabianego na używany ori i szybciej zapala zarówno zimny jak i ciepły.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2015, 20:24

To może jakiś przypadek ale on nie jest od wentylatorów.

A z tym fo fakt mi sie pomyliło górny podwójny dla dwóch sterowniku a dolny trzy pin to dwa wskaźniki a trzeci klimatyzacja. I one nic nie mają wspólnego z wentylatorami tylko ten w chłodnicy.

profil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 21 lip 2009, 00:46

Post autor: profil » 28 cze 2015, 22:28

od kiedy ecu w silniku NG reguluje składem mieszanki przecież przepływomierz mechaniczny jest od tego, ten czujnik do ecu to tylko info jak długo i czy ogólne ma puścić wtrysk ssania ( 6 wtrysk)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2015, 22:52

profil pisze:od kiedy ecu w silniku NG reguluje składem mieszanki
Poczytaj o nastawniku (regulator) ciśnienia paliwa.
profil pisze: przecież przepływomierz mechaniczny jest od tego
Przepływomierz to tylko rozdzielacz paliwa który jest uzależniony od przepływu powietrza i dawka paliwa jest uzależniona od ciśnienia paliwa z kolei ciśnienie jest obliczane na podstawie sondy lambada jak i temperatór.

NG posiada dwa steroniki jeden do składu mieszanki paliwowo powietrznej, drugi do dynamicznego konta zapłonu.

Też się dziwie czemu nie dali jeden ale jak jest to co poradzisz.

grzesiek1495
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: grzesiek1495 » 30 cze 2015, 00:39

Koledzy troche podobny problem z tym że u mnie jeest tak że jak jeżdże po mieście to temperatura na wskaźniku pokazuje troszke poniżej tych 2 kropeczek, 2 dni temu jak jechałem w trase 650 km ani razu nie przekroczyla 90 stopni, cały czas 90 albo troszke czasem spadało (przy włączonej klimie spadało, przy wyłączonej trzymało 90). Czy to normalne że ta temperatura tak sie waha w mieście a w trasie?

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 30 cze 2015, 20:17

Przeważnie to w mieście auto się przegrzewa a nie w trasie. Sprawdź termostat.

grzesiek1495
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: grzesiek1495 » 30 cze 2015, 20:40

emanuel33 pisze:Przeważnie to w mieście auto się przegrzewa a nie w trasie. Sprawdź termostat.
Przecież napisałem że u mnie samochód przegrzewa się w mieście, a w trasie ok. Czy to normalne?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 cze 2015, 22:36

Te poniżej dwóch kropek to 105stC to tak nie za bardzo dochodzić może ale to już wentyle powinie pracować na maxa i zbijać do 90st wiec przy upale to raczej powinna się temperatura oscylować 90-95 no max 98stC w zależnosci ile biegowy wentylator

Wiec albo cię oszukuje wskaźnik albo złe chłodzenie (niesprawny termowłacznik).

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 30 cze 2015, 23:13

W trasie pęd powietrza schładza płyn w chłodnicy a w mieście musi się włączyć wentylator, i tak jak koledzy wyżej napisali sprawdzić termowłacznik i termostat.

grzesiek1495
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: grzesiek1495 » 30 cze 2015, 23:43

Jarewa pisze:Te poniżej dwóch kropek to 105stC to tak nie za bardzo dochodzić może ale to już wentyle powinie pracować na maxa i zbijać do 90st wiec przy upale to raczej powinna się temperatura oscylować 90-95 no max 98stC w zależnosci ile biegowy wentylator

Wiec albo cię oszukuje wskaźnik albo złe chłodzenie (niesprawny termowłacznik).
Wentylator dwubiegowy, ta temperatura w mieście cały czas sie utrzymuje nawet jeśli wentylator sie włączy na drugi bieg to i tak do 90 nigdy nie spada. W takim razie faktycznie musze sprawdzić to :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl