[B4 2.3 NG] Przegrzewajacy sie silnik.
[B4 2.3 NG] Przegrzewajacy sie silnik.
Siema , mam problem z 2.3 10v . Ostatnio zrobilem remont glowicy w swoim audi bo sie przegrzewala ubywalo wody itp , myslalem ze po zrobieniu glowicy problem z przegrzewaniem zniknie . Silnik dalej sie grzeje temperatura dochodzi do 110 stopni a wentylatory nie wlaczaja sie , moglby ktos mi podac link z czujnikiem temperatury do 2.3 NG bo co czytam to kazdy ma 3 przewody idace do tego czujnika a na allegro sa 2 przewodowe z gory dzieki : )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
Faktycznie występują 2 rodzaje 3 i 2 pinowy zobacz jaki masz u siebie http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 906000000/
1. Termostat nowy ze sklepu jest mizernej jakości zapóźnio otwiera, trzeba szukać na mniejszą temp. żeby się otwierał lub szukać na szhrucie orginału używke
2. układ zalać płynem G12 najlepiej 3 szt. Febi Bilstein koncentrat chłodniczy 1.5l + woda destylowana
3. odpowietrzyć układ, jeżeli węże dalej się robią zbyt twarde no to dalej jest nieszczelność na głowicy
4. przegrzewać może też z złego ustawienia na rozrządzie lub zapłonie
2. układ zalać płynem G12 najlepiej 3 szt. Febi Bilstein koncentrat chłodniczy 1.5l + woda destylowana
3. odpowietrzyć układ, jeżeli węże dalej się robią zbyt twarde no to dalej jest nieszczelność na głowicy
4. przegrzewać może też z złego ustawienia na rozrządzie lub zapłonie
profil ja używam raczej taniego termostatu jużd rugi raz tego samego producenta i nie mogę narzekać na działanie.
Fabiiaan W NG Masz dwa czujniki. Pierwszy wyżej to 2-pin służący do odczytu temperatury dla mieszanki. Drugi, 3-pin, większy, jest niżej podpięty. To od niego zależy włączanie się wentylatora. Może być rozstrojony, podrabiany albo popsuty. Wymień, najlepiej nowy drogi albo używany ori. nie kupuj nowych tanich czujników, bo są gówno warte. Sprawdź potem ciągłość wiązki, wtyczkę wentylatora no i bezpiecznik
Bez wentylatora nic dziwnego, że się grzeje. Aha, musisz być pewny, ze chodzi pompa i masz dość płynu i ze jest odpowietrzony
Fabiiaan W NG Masz dwa czujniki. Pierwszy wyżej to 2-pin służący do odczytu temperatury dla mieszanki. Drugi, 3-pin, większy, jest niżej podpięty. To od niego zależy włączanie się wentylatora. Może być rozstrojony, podrabiany albo popsuty. Wymień, najlepiej nowy drogi albo używany ori. nie kupuj nowych tanich czujników, bo są gówno warte. Sprawdź potem ciągłość wiązki, wtyczkę wentylatora no i bezpiecznik
Bez wentylatora nic dziwnego, że się grzeje. Aha, musisz być pewny, ze chodzi pompa i masz dość płynu i ze jest odpowietrzony
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A co wy pitolicie? czujnik od wentylatora jest w chłodnicy, ten trzy (cztero) pinowy przy krućcu Głowiccy jest dla wskaźników i dla ECU. Bo ng ma dwa sterowniki i dlatego dwa czujniki górny i dolny.Fabiiaan W NG Masz dwa czujniki. Pierwszy wyżej to 2-pin służący do odczytu temperatury dla mieszanki. Drugi, 3-pin, większy, jest niżej podpięty. To od niego zależy włączanie się wentylatora. Może być rozstrojony, podrabiany albo popsuty. Wymień, najlepiej nowy drogi albo używany ori
Jarewa, Ostatnio po wymianie uszczelki na krućcu na jeździe testowej się przegrzewał. Wysiadłem, docisnąłem wtyczkę 3-pin i wentylator ruszył - a i kontrolka temperatury po chwili przestała mrugać. 2-pin jest do ECU, zmieniłem z podrabianego na używany ori i szybciej zapala zarówno zimny jak i ciepły.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Poczytaj o nastawniku (regulator) ciśnienia paliwa.profil pisze:od kiedy ecu w silniku NG reguluje składem mieszanki
Przepływomierz to tylko rozdzielacz paliwa który jest uzależniony od przepływu powietrza i dawka paliwa jest uzależniona od ciśnienia paliwa z kolei ciśnienie jest obliczane na podstawie sondy lambada jak i temperatór.profil pisze: przecież przepływomierz mechaniczny jest od tego
NG posiada dwa steroniki jeden do składu mieszanki paliwowo powietrznej, drugi do dynamicznego konta zapłonu.
Też się dziwie czemu nie dali jeden ale jak jest to co poradzisz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Koledzy troche podobny problem z tym że u mnie jeest tak że jak jeżdże po mieście to temperatura na wskaźniku pokazuje troszke poniżej tych 2 kropeczek, 2 dni temu jak jechałem w trase 650 km ani razu nie przekroczyla 90 stopni, cały czas 90 albo troszke czasem spadało (przy włączonej klimie spadało, przy wyłączonej trzymało 90). Czy to normalne że ta temperatura tak sie waha w mieście a w trasie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Te poniżej dwóch kropek to 105stC to tak nie za bardzo dochodzić może ale to już wentyle powinie pracować na maxa i zbijać do 90st wiec przy upale to raczej powinna się temperatura oscylować 90-95 no max 98stC w zależnosci ile biegowy wentylator
Wiec albo cię oszukuje wskaźnik albo złe chłodzenie (niesprawny termowłacznik).
Wiec albo cię oszukuje wskaźnik albo złe chłodzenie (niesprawny termowłacznik).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Wentylator dwubiegowy, ta temperatura w mieście cały czas sie utrzymuje nawet jeśli wentylator sie włączy na drugi bieg to i tak do 90 nigdy nie spada. W takim razie faktycznie musze sprawdzić toJarewa pisze:Te poniżej dwóch kropek to 105stC to tak nie za bardzo dochodzić może ale to już wentyle powinie pracować na maxa i zbijać do 90st wiec przy upale to raczej powinna się temperatura oscylować 90-95 no max 98stC w zależnosci ile biegowy wentylator
Wiec albo cię oszukuje wskaźnik albo złe chłodzenie (niesprawny termowłacznik).