Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Spadek mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 cze 2015, 08:23

majkel1987 pisze:ale czy są jakieś charakterystyki spadku lub wzrostu mocy w zależności od kąta zapłonu?
powiem że nie wiem

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 cze 2015, 09:31

Zależą jak najbardziej, do tego spalanie może wzrosnąć jak będzie za wczesny albo za późny. Można próbować ustawiać tak jak niektórzy ustawiają kąt wtrysku w dieslu czyli przestawiają sprawdzają jak jedzie i tak w kółko aż do uzyskania dobrych efektów. W silniku benzynowych gorzej bo przy za wczesnym może jechać dobrze ale może być spalanie stukowe które niszczy silnik.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 28 cze 2015, 21:18

W ABT i ABK sposób który ja praktykuje na przyśpieszenie zapłonu w granicach tolerancji czyli błędu to na ucho. Pomijając instalację na LPG - tu jest więcej złych wskazań, przyśpieszam zapłon do momentu metalicznego pukania silnika jadąc 40km/h na czwartym biegu i mocno przyśpieszając. znajduję ten moment aparatem a następnie cofam o ułamek do momentu zaprzestania metalicznego stuku w silniku. Następny raz znów delikatnie przyśpieszam aby jeszcze raz przyśpieszyć do momentu słyszalnego- że nie słychać metalicznego pukania w silniku przy przyśpieszaniu. Aby ten moment nie był na granicy bezpieczeństwa, zapłon opóżniam znów o drobinkę i tak jeżdże.
Zapłonem więcej mocy czy przyspieszenia nie zyskasz.

Resztę za nas zrobi czujnik przeciwstukowy.

Swoim ABK wyżyłowanym - jężdżę już 10 lat i nigdy nic się nie stało.
Teraz przy wymianie tłoków i panewek ze względu na zmianę głowicy na 16V okazuje się, że wszystko było w najlepszym porządku oprócz pierścieni na 1 i 2 garze.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2015, 21:28 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 4 razy.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 28 cze 2015, 21:19

Bez problemu idzie to wyczuc, jakjest za pozny to auto prawie wcale nie jedzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl