Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ABT] Spadek mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 cze 2015, 08:23

majkel1987 pisze:ale czy są jakieś charakterystyki spadku lub wzrostu mocy w zależności od kąta zapłonu?
powiem że nie wiem

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4796
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 cze 2015, 09:31

Zależą jak najbardziej, do tego spalanie może wzrosnąć jak będzie za wczesny albo za późny. Można próbować ustawiać tak jak niektórzy ustawiają kąt wtrysku w dieslu czyli przestawiają sprawdzają jak jedzie i tak w kółko aż do uzyskania dobrych efektów. W silniku benzynowych gorzej bo przy za wczesnym może jechać dobrze ale może być spalanie stukowe które niszczy silnik.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 28 cze 2015, 21:18

W ABT i ABK sposób który ja praktykuje na przyśpieszenie zapłonu w granicach tolerancji czyli błędu to na ucho. Pomijając instalację na LPG - tu jest więcej złych wskazań, przyśpieszam zapłon do momentu metalicznego pukania silnika jadąc 40km/h na czwartym biegu i mocno przyśpieszając. znajduję ten moment aparatem a następnie cofam o ułamek do momentu zaprzestania metalicznego stuku w silniku. Następny raz znów delikatnie przyśpieszam aby jeszcze raz przyśpieszyć do momentu słyszalnego- że nie słychać metalicznego pukania w silniku przy przyśpieszaniu. Aby ten moment nie był na granicy bezpieczeństwa, zapłon opóżniam znów o drobinkę i tak jeżdże.
Zapłonem więcej mocy czy przyspieszenia nie zyskasz.

Resztę za nas zrobi czujnik przeciwstukowy.

Swoim ABK wyżyłowanym - jężdżę już 10 lat i nigdy nic się nie stało.
Teraz przy wymianie tłoków i panewek ze względu na zmianę głowicy na 16V okazuje się, że wszystko było w najlepszym porządku oprócz pierścieni na 1 i 2 garze.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2015, 21:28 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 4 razy.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 28 cze 2015, 21:19

Bez problemu idzie to wyczuc, jakjest za pozny to auto prawie wcale nie jedzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl