[B4 1.9 1Z 90KM] Nie podłączona turbina.
[B4 1.9 1Z 90KM] Nie podłączona turbina.
Witam.
W Niedziele dokonałem zakupu 80'tki.Buda jest znakwana jako AAZ, i myślałem że taki motor tam siedzi. Sprzedawca mówił że w komorze silnika była jakaś rzeźba i prawdopodobnie był robiony swap. Tak czy siak stoi na placu przerejestrowane i w miare już poogarniane z wizualki.
I tutaj się pojawia problem. Przy kupnie byłem przekonany ze kupuje AAZ'a, po przejażdżce stwierdziłem że słabe osiągi są spowodowane tym że po prostu te 75km dają mi taką moc, nie przeszkadza mi to w niczym bo nie kupiłem go na wyścigi, ale po obejrzeniu dokładnie komory silnika ze znajomym zauważyliśmy że tego swapa musiał robić jakiś magik. Kable i czujniki są poizolowane i po prostu nie są powpinane. Okazało się że motor jaki tam siedzi to jest 1z.
Z moich oględzin wynika że komputer (lewa strona podszybia) jest z AAZ'a bo ma wpięcie tylko na jeden pin.
Turbina nie jest podłączona bo nie czuć tego tzw. wciśnięcia w fotel, tylko jest jednostajna moc.
I tutaj mam pytanie. Ile by kosztował komputer od 1Z'a i ogarnięcie tematów z turbiną i podłączeniem jej ? Dodam że pompa jest analogowa a nie elektryczna.
Przepraszam za błędy ponieważ średnio jeszcze ogarniam tematy mechaniki tego auta, nie linczujcie mnie za to
Dziękuje z góry za jakąkolwiek podpowiedź.
W Niedziele dokonałem zakupu 80'tki.Buda jest znakwana jako AAZ, i myślałem że taki motor tam siedzi. Sprzedawca mówił że w komorze silnika była jakaś rzeźba i prawdopodobnie był robiony swap. Tak czy siak stoi na placu przerejestrowane i w miare już poogarniane z wizualki.
I tutaj się pojawia problem. Przy kupnie byłem przekonany ze kupuje AAZ'a, po przejażdżce stwierdziłem że słabe osiągi są spowodowane tym że po prostu te 75km dają mi taką moc, nie przeszkadza mi to w niczym bo nie kupiłem go na wyścigi, ale po obejrzeniu dokładnie komory silnika ze znajomym zauważyliśmy że tego swapa musiał robić jakiś magik. Kable i czujniki są poizolowane i po prostu nie są powpinane. Okazało się że motor jaki tam siedzi to jest 1z.
Z moich oględzin wynika że komputer (lewa strona podszybia) jest z AAZ'a bo ma wpięcie tylko na jeden pin.
Turbina nie jest podłączona bo nie czuć tego tzw. wciśnięcia w fotel, tylko jest jednostajna moc.
I tutaj mam pytanie. Ile by kosztował komputer od 1Z'a i ogarnięcie tematów z turbiną i podłączeniem jej ? Dodam że pompa jest analogowa a nie elektryczna.
Przepraszam za błędy ponieważ średnio jeszcze ogarniam tematy mechaniki tego auta, nie linczujcie mnie za to
Dziękuje z góry za jakąkolwiek podpowiedź.
Zgadza się, tylko chodzi o to że buda jest z AAZ'a razem z komputerem a motor to jest 1Z z nie podłączonym turbo.PieterB pisze:AAZ w ogóle nie ma kompa z tego co wiem
[ Dodano: 2015-07-02, 19:00 ]
A ta puszka którą się otwiera po lewej stronie podszybia (niedaleko kierownicy) to co jest ? Tam są takie bezpieczniki, kolega tam ma wejście na dwa piny (mówił że tam się wpina pod kompa) a ja mam tylko jeden.PieterB pisze:A komp jest montowany we wnęce na nogi po stronie pasażera.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to nie jest puszka tylko skrzynka bezpieczników14Piter88 pisze:A ta puszka którą się otwiera po lewej stronie podszybia (niedaleko kierownicy) to co jest ?
no skoro nie masz kompa(nie miałeś) to po co wejścia były komu do czego potrzebne, jedynie mogło być coś do podłączenia się z abs o ile masz ale chyb tęż powinno być dwie.14Piter88 pisze:Tam są takie bezpieczniki, kolega tam ma wejście na dwa piny (mówił że tam się wpina pod kompa) a ja mam tylko jeden.
Dobra zróbmy to inaczej, bo się nie dogadamy z moją wiedzą na ten temat
Dam kilka fotek, chciałbym żebyś stwierdził czemu mi się Turbo nie włącza, i jak to zrobić żeby to naprawić.
Jeszcze nie umiem się posługiwać zbytnio na tyn forum więcej fotki dam po mojemu.
http://screenshot.sh/ouDZtABB9Ok7i
http://screenshot.sh/n7XlPqbhavHQc
http://screenshot.sh/n7RR6cMUqtZb4
http://screenshot.sh/m9jYFugxg73MY
http://screenshot.sh/oAjD3t8WnpwQo
To są screeny tych zdjęć, przepraszam że taki kłopot ale inaczej jeszcze nie potrafie
Dam kilka fotek, chciałbym żebyś stwierdził czemu mi się Turbo nie włącza, i jak to zrobić żeby to naprawić.
Jeszcze nie umiem się posługiwać zbytnio na tyn forum więcej fotki dam po mojemu.
http://screenshot.sh/ouDZtABB9Ok7i
http://screenshot.sh/n7XlPqbhavHQc
http://screenshot.sh/n7RR6cMUqtZb4
http://screenshot.sh/m9jYFugxg73MY
http://screenshot.sh/oAjD3t8WnpwQo
To są screeny tych zdjęć, przepraszam że taki kłopot ale inaczej jeszcze nie potrafie
Tak, tutaj jest rzeźba jak się patrzy bo na komorze silnika ewidentnie widać napis 1Z, w bagażniku natomiast AAZ, pompa jest od AAZ'a, turbina T2 Garret, i nie wiem co się z czym je.PieterB pisze:, ja na dieslach to się nie specjalnie znam więc musisz poczekać na kogoś kto to lepiej ogarnia
ale tu pompę masz chyba od aaz
Wiem że turbina na 100% się nie włącza.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Masz rzeźbe bo komus padł nastawnik potencjometryczny i założył pompe na linke.
troche zabawy by było teraz żeby ogarnąc jak trzeba, a najlepiej to chyba już byłoby zainwestowac i przekładke zrobić na pierburga, ciekawe jak tam masz sytuacje z pedałem przyspieszenia skoro jest linka do pompy.
Na tej pompie silnik nie rozwinie tych 90 km.
Garrett T2 był też w AAZ,
Ale tu masz silnik 1Z na starszym osprzęcie i pompa od AAZ na lince
troche zabawy by było teraz żeby ogarnąc jak trzeba, a najlepiej to chyba już byłoby zainwestowac i przekładke zrobić na pierburga, ciekawe jak tam masz sytuacje z pedałem przyspieszenia skoro jest linka do pompy.
Na tej pompie silnik nie rozwinie tych 90 km.
Garrett T2 był też w AAZ,
Ale tu masz silnik 1Z na starszym osprzęcie i pompa od AAZ na lince
Ostatnio zmieniony 02 lip 2015, 20:19 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tdi z pompa na linke z AAZ ...porażka ,auto do przemieszczania się ,nie do jazdy ...turbina zawsze "się włącza" ,bo nie ma możliwości "się nie włączyć "...tyle że może popowac max 0,5 bara ,a takiej wielkoosci doladowania , czuć na pewno nie bedzie ,a o wciskaniu w fotel można tylko pomażyć ..Gruszka widać że ma odpięty węzyk od upuszczania ciśnienia ,więc teoretycznie powinno ładowac na maxa ...praktycznie bedzie i tak kicha ,bo ta pompa kompletnie nie nadaje sie do zasialnia wtrysków z silnika tdi,jest za malo wydajna ,nie ma wystarczającej ilości paliwa ,nie ma spalin ,nie ma doładowania,auto nie jedzie i jechać w tej konfiguracji nigdy nie będzie ....ot taka "taczka "
Ostatnio zmieniony 02 lip 2015, 20:17 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli generalnie nie może to śmigać mocniej jak w tej chwili ? Ile trzeba by było w to wpompowac i co by trzeba było zrobić żeby to jeździło "trochę mocniej" ?
[ Dodano: 2015-07-02, 20:18 ]
[ Dodano: 2015-07-02, 20:18 ]
Czyli żeby to w miare jechało trzeba by było wmotnować pompe od 1Za, dobrze rozumuje ?MUNIOR pisze: ta pompa kompletnie nie nadaje sie do zasialnia wtrysków z silnika tdi,jest za malo wydajna ,nie ma wystarczającej ilości paliwa ,nie ma spalin ,nie ma doładowania,auto nie jedzie i jechać w tej konfiguracji nigdy nie będzie ....ot taka "taczka "
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Praktycznie tak plus pedał gazu z potencjometrem , ale teoretycznie to zależy jakie tam masz jeszcze kwiatki z kablami , wiązką i czy ecu chociaż zostało czy też wyciągnęli to co niepotrzebne.14Piter88 pisze: Czyli żeby to w miare jechało trzeba by było wmotnować pompe od 1Za, dobrze rozumuje ?
Ale taka cała pompa z potencjometrem to koszt z 800 zł
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pewnie istnieją ...ja nie znam ,dla mnie prawdziwe tdi ,moze być tylko sterowane kompem jak wymysliła fabryka ,inne rozwiązania i pompy "na linkę " ,nigdy nie zapewnią mu odpowiednich parametrów pracy i kropka 8-) .Ale jak chcesz podrązyć temat ,to szukaj w temacie ''mTDI ",podobno jest jakaś pompa od fiata cromy ,na linkę i z silnika o bezposrednim wtrysku ,czyli takiego jak 1z ,która bez przeróbek zapewnia jako takie osiągi zblizone do orginału ,czyli ok.90 koni14Piter88 pisze:Istnieją takie osoby które by się podjęły takiego zadania ?
wydaje mi się że kolega właśnie u mnie dziś był i to ja go uświadomiłem że jego kupiony AAZ to rzeźbiony 1Z ... na bloku 1Z a pompa zwykła ... ktoś zrobił swapa z AAZ na 1Z i nie popodpinał żadnych czujników i kabli ( brak kabli do przepływki, brak N75, T2 bez sterowania ). nie wiedziałem co mu doradzić nawet, dobrze że buda się trzyma całości to masz w czym rzeźbić