Witam wszystkich, chciałbym się poradzić odnośnie budowania układu wydechowego jakie materiały zastosować aby było znośnie w trasie i agresywnie podczas "odkręcania" i co najważniejsze jak dobrze zrobić przejście nad dyfrem??
Według zgromadzonych na tą chwilę informacji najlepszą średnicą będzie 2,5", mój pomysł to wyjście od kolektora, tłumik przelotowy i na końcu jakiś tłumik środkowy czy ktoś się może do tego jakoś odnieść?
Z góry dziękuję za pomoc
[2.0 20V NM] Układ wydechowy.
Jeśli robisz cały wydech od podstaw do wolnossaka to polecałbym stronki Grabowskiego
Bardzo ważnym elementem jest kolektor wydechowy, w uproszczeniu przy 20v robiłbym 5w1 przy czym każda rura z cylindra o długości około 1 m. Reszta wydechu najlepiej przelot, nie przesadzałbym ze średnicą bo pójdzie w drugą stronę, myślę, że optymalna średnica to 2,25 cala.
To tak ogólnie, a jak chcesz się bawić głębiej to policz ile stopni ma przekrycie zaworów, określ dla jakich obrotów silnika ma być " kopnięcie" i dobierasz średnicę z każdego cylindra tak aby prędkość spalin miała taką prędkość, aby powodowała dynamiczne opróżnianie z cylindra ( masa gazów + prędkość ) wysysanie spalin z cylindra i lepsze napełnianie
Są jeszcze odbicia fali, ale to grubsza książka dla sportowych wałków i większego przekrycia
Bardzo ważnym elementem jest kolektor wydechowy, w uproszczeniu przy 20v robiłbym 5w1 przy czym każda rura z cylindra o długości około 1 m. Reszta wydechu najlepiej przelot, nie przesadzałbym ze średnicą bo pójdzie w drugą stronę, myślę, że optymalna średnica to 2,25 cala.
To tak ogólnie, a jak chcesz się bawić głębiej to policz ile stopni ma przekrycie zaworów, określ dla jakich obrotów silnika ma być " kopnięcie" i dobierasz średnicę z każdego cylindra tak aby prędkość spalin miała taką prędkość, aby powodowała dynamiczne opróżnianie z cylindra ( masa gazów + prędkość ) wysysanie spalin z cylindra i lepsze napełnianie
Są jeszcze odbicia fali, ale to grubsza książka dla sportowych wałków i większego przekrycia
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Barana z 7A (jeśli seryjnie nie ma, a wydaje mi się, że jest), tłumiki w tych samych miejscach, możesz dać przelotowe, ale ważne jest żeby były duże objętościowo, i jeszcze można spróbować dać pół cala szerszy wydech, ale po całości . BARDZO ISTOTNE JEST ABY WYDECH BYŁ NA CAŁEJ DŁUGOŚCI TEJ SAMEJ ŚREDNICY.