[80 B4 1.9TDI 1Z] czujnik temperatury silnika
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
Aaaa Łukasz1990 jak już Ciebie MUNIOR zaprasza na PW to pisz do niego i nie zwlekaj:D z gadki wynika ze ma cos w sam raz dla Ciebie cos specjalnego napewno sie ucieszysz a tez i problemy znikną
ja jego Polecam
My z Krzysiek 84 po 400 km w jedna strone mielismy a ile razy był odwiedzany przez nas ? ok 4-5 razy a jest plan na kolejna wizyte ! Polecam!!
ja jego Polecam
My z Krzysiek 84 po 400 km w jedna strone mielismy a ile razy był odwiedzany przez nas ? ok 4-5 razy a jest plan na kolejna wizyte ! Polecam!!
Poratujcie mnie koledzy, którędy i gdzie idą kable od G72 - chcę je wymienić albowiem:
1 Fault Found:
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
29-00 - Short to Ground
wymieniłem sam czujnik i błąd dalej pozostał
(dla zainteresowanych koszt czujnika FAE 40zł),
aby było oczywiste błąd usiłowałem skasować
Wymiana czujnika nie pomogła, dlatego szukam dalej i obstawiam na kable, ale nie wiem gdzie ich szukać, to znaczy pociągnął bym sobie nową wiązkę ale nie mam pojęcia gdzie je na końcu podpiąć.
Proszę o pomoc.
1 Fault Found:
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
29-00 - Short to Ground
wymieniłem sam czujnik i błąd dalej pozostał
(dla zainteresowanych koszt czujnika FAE 40zł),
aby było oczywiste błąd usiłowałem skasować
Wymiana czujnika nie pomogła, dlatego szukam dalej i obstawiam na kable, ale nie wiem gdzie ich szukać, to znaczy pociągnął bym sobie nową wiązkę ale nie mam pojęcia gdzie je na końcu podpiąć.
Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zacząłeś robotę że się tak wyrażę od du..y strony ...zanim wymienimy jakikolwiek czujnik,trzeba zdjąć z niego wtyczkę ,z wtyczki gumową osłonę i zerknąć co tam widać ...często są utlenione ,albo urwane przewody przy samych pinach ...ewentualnie utlenione same piny ...czujnik wymieniamy dopiero po takim sprawdzeniu 8-) Kabli w dalszej cześci instalacji ,raczej nie ma sensu się czepiać ,bo praktycznie nigdy z nimi nic się nie dzieje ...chyba że ktoś coś rzeżbił przy nichspamki pisze:wymieniłem sam czujnik i błąd dalej pozostał
Dziękuję za odpowiedź.
Kabelki to sprawdzałem jakieś pół roku temu, usterka mnie drażni z rok. Natomiast nie zaszkodzi sprawdzić, ponownie i uczynię to jutro bardzo dokładnie.
(niby) sprawdzał również elektryk, ale się poddał bo "wiązka idzie pod akumulator" - olał sprawę, gdyż roboty z tym więcej niż mógłby zarobić robiąc co innego. Sprawdził od wtyczki właśnie do miejsca przed "pod akumulator" - gdzie widać kable.
Rzeźbione coś było we flakach, nic szczególnego nie rzuciło mi się w oczy, tylko autoalarm, otwieranie z pilota i wolna wtyczka niebieska, zastanawiam się czy standardowo ona jest wolna.
Kabelki to sprawdzałem jakieś pół roku temu, usterka mnie drażni z rok. Natomiast nie zaszkodzi sprawdzić, ponownie i uczynię to jutro bardzo dokładnie.
(niby) sprawdzał również elektryk, ale się poddał bo "wiązka idzie pod akumulator" - olał sprawę, gdyż roboty z tym więcej niż mógłby zarobić robiąc co innego. Sprawdził od wtyczki właśnie do miejsca przed "pod akumulator" - gdzie widać kable.
Rzeźbione coś było we flakach, nic szczególnego nie rzuciło mi się w oczy, tylko autoalarm, otwieranie z pilota i wolna wtyczka niebieska, zastanawiam się czy standardowo ona jest wolna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dlatego takie sprawdzanie, robimy samemu ,bo żaden mający kupę lepiej płatnej roboty elektryk, nie będzie tracił pół dnia ,na szukanie dwóch kabelków .Prościzna jak się ma schematy ECU <ok> Jeśli 80 tka z nastawnikiem indukcyjnym ,to 64 pin we wtyce ecu ,to jeden z 2 pinów wtyczki czujnika g72 ,a drugi to 33 pin wtyki ecu ...wystarczy odpiąc wtyke i sprawdzić obwód .Jeśli starsza wersja ,z nastawnikiem potencjometrycznym ,to pin 20 wtyki ecu i pin 13 ...Ale jak wspomniałem wczesniej ,w 90% przypadków ,problem jest w urwanych ,utlenionych kabelkach wtyczki ,ew.w braku styku w samej wtyczcespamki pisze:(niby) sprawdzał również elektryk, ale się poddał bo "wiązka idzie pod akumulator" - olał sprawę, gdyż roboty z tym więcej niż mógłby zarobić robiąc co innego.
Ha ha ha.
No fault code found.
Zabrałem się do wymontowania ECU - masakra, ale poszło.
Patrzę na 64 i 33 pin i widzę inne kolory kabelków w kostce do ECU, a inne przy G72.
Patrzę na wtyczkę z N75 i są te kolory kabli co w ECU.
Zmieniam wtyczki tak aby do G72 była czarna wtyczka (brak takiego info na forum, jaki kolor wtyczki do G72 a jaki kolor do N75-a bynajmniej nie znalazłem), a do N75 brązowa wtyczka.
Kasuję błędy i koniec z błędami.
Ciekawe, który partacz mi wtyczki podmienił, chyba że były one już przed zakupem podmienione.
Dziękuję MUNIOR.
No fault code found.
Zabrałem się do wymontowania ECU - masakra, ale poszło.
Patrzę na 64 i 33 pin i widzę inne kolory kabelków w kostce do ECU, a inne przy G72.
Patrzę na wtyczkę z N75 i są te kolory kabli co w ECU.
Zmieniam wtyczki tak aby do G72 była czarna wtyczka (brak takiego info na forum, jaki kolor wtyczki do G72 a jaki kolor do N75-a bynajmniej nie znalazłem), a do N75 brązowa wtyczka.
Kasuję błędy i koniec z błędami.
Ciekawe, który partacz mi wtyczki podmienił, chyba że były one już przed zakupem podmienione.
Dziękuję MUNIOR.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To nie partacz ,tylko "naprawiacz " jedno naprawi ,co innego zepsuje ...z tak zamienionymi wtyczkami, najprawdopodobniej jezdziłeś cały czas jak na "bajpasie "n75 ...czyli z doładowaniem na poziomie ok.0,6 bara ...błedu N75 nie wywalało ,bo komp "widział" oporności czujnika G72 ,jako oporność cewki n75 ...choć to trochę dziwne ,bo te opornosci znacznie się róznią :roll: ale mniejsza z tym 8-)spamki pisze:Patrzę na wtyczkę z N75 i są te kolory kabli co w ECU.
Zmieniam wtyczki tak aby do G72 była czarna wtyczka (brak takiego info na forum, jaki kolor wtyczki do G72 a jaki kolor do N75-a bynajmniej nie znalazłem), a do N75 brązowa wtyczka.
Kasuję błędy i koniec z błędami.
Ciekawe, który partacz mi wtyczki podmienił
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Witam
Trochę długo to trwało, ale w końcu nastąpił ten moment.
Golf już jest po operacji, wykonanej przez Muniora.
Problemy z kręceniem ustały, a przy tym jeszcze przybyło mu trochę koni pod maską.
Teraz jazda stała się przyjemnością.
Także jeżeli ktoś ma jakiś problem z 1.9 TDI to niech śmiało pisze do Muniora.
Polecam w 100% .
Trochę długo to trwało, ale w końcu nastąpił ten moment.
Golf już jest po operacji, wykonanej przez Muniora.
Problemy z kręceniem ustały, a przy tym jeszcze przybyło mu trochę koni pod maską.
Teraz jazda stała się przyjemnością.
Także jeżeli ktoś ma jakiś problem z 1.9 TDI to niech śmiało pisze do Muniora.
Polecam w 100% .
[B4 1.9 1Z] problem z temperaturą silnika
Witam, na wstępnie napisze, że nie wiem czy to odpowiedni dział więc proszę o wyrozumiałość ale do rzeczy
Mam problem z temperaturą silnika, po przejechaniu około 8 km wskazówka temperatury silnika pokazuje już 90 stopni i rośnie do 105 - 108 stopni po przejechaniu ok 15 km. Wymieniłem ostatnio termostat bo myślałem, że się nie otwiera i nie puszcza mi płynu na chłodnicę, bo za każdym razem jak sprawdzałem to chłodnicę mam zimną. Robiłem ostatnio trasę Toruń - Bydgoszcz - Toruń czyli około 100 km i nie zauważyłem, żeby wskazówka pokazała więcej niż te 110 stopni ani żadnych oznak zagotowania się wody. Wydaje mi się, że w takiej trasie powinien się zagotować jeśli woda krążyła by tylko w małym obiegu.
Jakieś pomysły co tam się dzieje?
Mam problem z temperaturą silnika, po przejechaniu około 8 km wskazówka temperatury silnika pokazuje już 90 stopni i rośnie do 105 - 108 stopni po przejechaniu ok 15 km. Wymieniłem ostatnio termostat bo myślałem, że się nie otwiera i nie puszcza mi płynu na chłodnicę, bo za każdym razem jak sprawdzałem to chłodnicę mam zimną. Robiłem ostatnio trasę Toruń - Bydgoszcz - Toruń czyli około 100 km i nie zauważyłem, żeby wskazówka pokazała więcej niż te 110 stopni ani żadnych oznak zagotowania się wody. Wydaje mi się, że w takiej trasie powinien się zagotować jeśli woda krążyła by tylko w małym obiegu.
Jakieś pomysły co tam się dzieje?
Uklad chyba nie jest zapowietrzony, a jak węże to teraz nie jestem w stanie powiedzieć, dopiero po jeździe
Jest jeszcze pomysł, że albo czujnik walnięty albo pokazuje wskazówka złą temperaturę.
No bo jeżeli on na prawdę ma taką temperaturę w granicach 110 stopni to po przejechaniu trasy ok 100 km to powinno coś się dziać, co nie?
Jest jeszcze pomysł, że albo czujnik walnięty albo pokazuje wskazówka złą temperaturę.
No bo jeżeli on na prawdę ma taką temperaturę w granicach 110 stopni to po przejechaniu trasy ok 100 km to powinno coś się dziać, co nie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To byś to na pewno poczuł ,wkładając palec do zbiorniczka wyrównawczego .Przy 110 stopniach wszystko parzy i nie daje się dotknąć ręką ,wiec nic prostszego jak sprawdzić.Nie ma prostszego sposobu 110 stopni często zawyżają i pokazują jakieś najtańsze czujniki ,więc jak był wymieniany to też może być jego winarewq94 pisze:Jest jeszcze pomysł, że albo czujnik walnięty albo pokazuje wskazówka złą temperaturę.
No bo jeżeli on na prawdę ma taką temperaturę w granicach 110 stopni