Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Łączenie rury kolektora wydechowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

[B4 2.0 ABK] Łączenie rury kolektora wydechowego

Post autor: Dynia1990 » 22 lip 2015, 22:31

Witam,

w moim Audi urwało przelotkę, która była miedzy rurą kolektora wydechowego, a tłumikiem środkowym. Zakupiłem nową rurę i tu pojawiają się problemy. Jeżeli chodzi o łączenie z tłumikiem środkowym to nie ma problemu - rura w rurę, obejma i po sprawie. Z drugiej strony jest gorzej, a dokładniej chodzi mi o tą trójkątną obejmę na 3 śruby. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak tam powinno wyglądać to łączenie? Wiem że powinny być tam śruby, sprężynki i podobno jakieś dystanse na każdej ze śrub. W środku oczywiście pierścień uszczelniający ( w sklepie dostałem taki pleciony, a wcześniej był pełny, stalowy ) .
Zakupiłem też 3 sprężynki, bo te stare były skręcone na siłę, ale nie wiem jakie śruby najlepiej zastosować i co z tymi dystansami. Jakby mógł ktoś mi to rozrysować, albo zrobić zdjęcie to będę wdzięczy :)

PS. Mam nadzieje, że nie powtarzam tematu, ale szukałem i nic nie znalazłem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2015, 10:59

I tak większość tłumikarzy wywala te sprężyny ja przerdzewieją i skręca na sztywno zwykłymi śrubami bez żadnych dystansów
Dynia1990 pisze:w sklepie dostałem taki pleciony, a wcześniej był pełny, stalowy
. Ten pierścień się nie ściśnie? Jak dasz na sprężynach to będzie pracować i jak pierścień będzie miękki to w końcu straci to kształt i przepuści.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 23 lip 2015, 11:57

Hmm, no własnie się zastanawiam jak to zrobić, bo do tej pory miałem praktycznie na sztywno skręcone (sprężyny dociągnięte do końca), ale nie wiem czy to też nie był powód tego, że wyrwało mi tą rure. Znaczy się powód numer dwa, jaki dla mnie był logiczny, to wina wybitych poduszek pod silnikiem. Lewa po wyciągnięciu rozerwała się w pół.

Wracając do problemu mocowania, to jak się tak głębiej zastanowić to chyba producent miał w tym jakiś cel żeby to łączenie wyglądało tak a nie inaczej i dlatego proszę o poradę :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2015, 14:32

Dynia1990 pisze: chyba producent miał w tym jakiś cel żeby to łączenie wyglądało tak a nie inaczej i dlatego proszę o poradę :)
Było to takie połączenie elastyczne aby drgania i ruchy silnika nie przenosiły się na wydech. Producent miał na myśli swoje a większość mechaników na tego typu naprawy stosuje pomysły zoptymalizowane na szybkie i (tymczasowo) skuteczne rozwiązanie problemu.
Ale tak patrzę że w oryginale nie było tych sprężyn w B4: http://www.vagcat.com/p/B114/253550.png (mam nadzieję że obrazek otworzy się bez logownia na vagcat)
A w niektórych B3 były te sprężyny. http://www.vagcat.com/p/B071/038300.png nawet widać te tuleki, które pewnie szły w sprężynę aby nie ścisnąć sprężyny na maksa. Tylko ciekawe czy opierała się ta tulejka o kołnierz portek czy o kołnierz katalizatora. W pierwszym wypadku wychodziłoby, że po skręceniu do tulejki dalej by było na sztywno a w drugim po skręceniu do tulejki tylko ścisk sprężyny ściągałby obie części.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 05 sie 2015, 22:17

Czyli mówisz, że spokojnie można na sztywno łączyć te dwa elementy i będzie spokój. A używasz jakiś past uszczelniających do wydechu ?

Jeszcze jedna sprawa - sonda lambda - otóż w tej starej przelotówce była wspawana zaraz za kołnierzem, ale w takim miejscu ze kable z sondy były załamane. Jak jest ta sonda montowana w oryginale?

Dodano: 2015-08-05, 21:17
Udało mi się znaleźć mechanika który za w sumie małe pieniądze zamontował rurę, wspawał sondę tak, że kable na reszcie nie są przygniecione :) Autko mruczy aż miło. Jedynie został mi jednak tłumik środkowy do wymiany, bo próbowali go troszkę pospawać, ale nie było do czego. :) Dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl