Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 17 lip 2015, 22:57

Może klapa nie domyka dobrze <ok>

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 24 lip 2015, 13:07

Moje turbo puszcza olej, więc prawdopodobnie nie obejdzie się bez regeneracji :-(
Po weekendzie zabieram się za dolne koło rozrządu, jak zrobię z tym porządek to zrobię logi z odpiętą gruszką.

[ Dodano: 2015-07-24, 13:07 ]
Z dolnym kołem rozrządu zrobiony porządek (mam nadzieję, że na amen).
Pogrzebałem trochę przy turbo, skręciłem sztangę o około 3 obroty, później odpiąłem wężyk od gruszki. Niestety dalej brakuje ponad 0,4 bara. Tak się zastanawiam, czy T2 jest w stanie w ogóle więcej nadmuchać niż 1,8 bara ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lip 2015, 13:28

krzyn33 pisze:Tak się zastanawiam, czy T2 jest w stanie w ogóle więcej nadmuchać niż 1,8 bara ?
1,6 dmucha zdrowa ,tyle można zobaczyć na manometrze,mierząc doładowanie z odpiętą gruszką 8-) Twoja dmucha 1850,czyli 0,85bara ,bo ciśnienie "widziane "przez ECU ,to ciśnienie atmosferyczne +doładowanie .Zaslep jeszcze EGR ,jak nie zaslepiony

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 24 lip 2015, 14:08

Twoja dmucha 1850,czyli 0,85bara ,bo ciśnienie "widziane "przez ECU ,to ciśnienie atmosferyczne +doładowanie
tego nie wiedziałem, dzięki Mariusz <piwo>

EGR zaślepiony, dałem nawet silikon wysokotemperaturowy miedzy blaszkę a wejście do kolektora, bo nie równo dolegała i myślałem, że tamtędy powietrze ucieka. Wszystko posprawdzałem: wszystkie węże podciśnieniowe szczelne, rury gumowe od IC i turbo szczelne. Wychodzi chyba na to, że klapa WG nie domyka do końca. Juz nie mam pomysłów.
Wieczorem wrzucę jeszcze loga z jazdy z odpiętą gruszką.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lip 2015, 16:36

krzyn33 pisze:Wychodzi chyba na to, że klapa WG nie domyka do końca. Juz nie mam pomysłów.
Pisałeś że <ok>
krzyn33 pisze:Pogrzebałem trochę przy turbo, skręciłem sztangę o około 3 obroty
Trzeba było odkręcić gruszkę ze wspornikiem i sprawdzić jak jest dociągnięta

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 24 lip 2015, 17:29

MUNIOR pisze:Trzeba było odkręcić gruszkę ze wspornikiem i sprawdzić jak jest dociągnięta
Tak też zrobiłem, bo przecież żeby skrócić sztangę to trzeba gruszkę odkręcić od turba - tak czy nie bo już sam zgłupiałem :-/ Jak pociągnę ręką za cięgno gruszki to idzie z dosyć znacznym oporem. Może ją całkiem skrócić dokąd gwintu starczy ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lip 2015, 19:28

Jak pociągnę ręką za cięgno gruszki to idzie z dosyć znacznym oporem. Może ją całkiem skrócić dokąd gwintu starczy ?
I tak ma być 8-)

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 24 lip 2015, 21:49

Obrazek

obroty ledwo powyżej 2000, ale nie miałem wystarczająco długiej prostej, log zrobiony z odpiętą gruszką

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 25 lip 2015, 00:23

Dalej ucieka ci doładowanie trochę krótkie te logi dobrze gdybyś pociągnął ponad 3 tyś

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 25 lip 2015, 10:16

Jak znajdę trochę czasu to podkręcę sztangę na maksa i zaloguję. Jednak myślę, że to niewiele pomoże. Namierzyłem już regenerowane turbo za 700 zł i poważnie się zastanawiam nad zakupem <hmm>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lip 2015, 15:46

krzyn33 pisze:Jak znajdę trochę czasu to podkręcę sztangę na maksa i zaloguję. Jednak myślę, że to niewiele pomoże
Ja nawet jestem pewien że nie pomoze ,wiec sobie to odpuść ...mam kolegę któremu tak jak tobie ładuje ma 0,9 bara nawet na odpiętej gruszce i więcej za nic nie chce ,wszystko sprawdzone ,egr zaślepiony ...kolega sobie odpuscił ,bo na wielkich osiągach mu nie zalezy , turbina ori ,oleju nie puszcza wiec robić z tym nic nie zamierza...co do regenerowanych turbin,to ja bym wolał ori nie ruszaną ,bo regenerowane potrafią sie rozpaść w czasie jazdy ...ale to moje zdanie , kazdy mooże mieć swojej i robić co uważa .Z tego co pamietam ,to dobrą turbinę T2,ma na zbyciu kolega Kriss z forum...tańsza i pewniejsza moim zdaniem niż regenerowana ...mam gdzieś numer do niego ,jak chcesz to podam na priwa

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 29 lip 2015, 20:57

Ta, którą mam teraz też miała być pewna (kupiona u kolegi z forum podkarpackiego), a jednak słabo dmucha i puszcza olej :-(

[ Dodano: 2015-07-25, 16:16 ]
Mariusz zapodaj mi proszę ten numer ;-)

[ Dodano: 2015-07-29, 20:57 ]
SUKCES !!! :mrgreen:

Obrazek

Nie wiem która czynność podziałała ale zrobiłem następujące rzeczy:
1) wymieniłem na nowy przewód z IC do sterownika (ale jego wykluczam, bo sprawdzałem go później sprężarką zatykając drugi koniec i był szczelny)
2) poprawiłem i wyczyściłem czujnik temperatury powietrza doładowania, gdyż wywalało mi błąd 575. Jak go wyciągałem to oring uszczelniający siedział w poprzek i czujnik był cały w oleju
3) skróciłem jeszcze bardziej sztangę gruszki

Loga niestety mi urwało, ale potem ładuje cały czas około 1,1 bara :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 lip 2015, 21:06

krzyn33 pisze:SUKCES !!! :mrgreen:
krzyn33 pisze:Nie wiem która czynność podziałała ale zrobiłem następujące rzeczy:
krzyn33 pisze:poprawiłem i wyczyściłem czujnik temperatury powietrza doładowania, gdyż wywalało mi błąd 575. Jak go wyciągałem to oring uszczelniający siedział w poprzek i czujnik był cały w oleju
Skoro oring nie siedział jak nalezy ,to tam musiało być nieszczelnie i uciekało cisnienie doladowania 8-)

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 30 lip 2015, 16:09

Jeszcze mam takie pytanko z czystej ciekawości: czy wszystkie T2 tak późno wstają :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lip 2015, 16:45

krzyn33 pisze:Jeszcze mam takie pytanko z czystej ciekawości: czy wszystkie T2 tak późno wstają
Od t15 zasadniczo ok.200obr pózniej ,czyli jak przy t15 czuć że zbiera się od 1600obr ,to przy T2 będzie czuć od ok.1800 ...oczywiście podałem przykładowo ,bo u niektórych czuć dopiero powyzej 2 tys ;-) Zasadniczo po tuningu ,nie powinno być zbytnio czuć pużnego ''wstawania " turbiny ,bo brak doładowania z dołu ,zrekompensowany jest podlaniem paliwa,co objawia się czarnym "bączkiem" z dołu ,puki turbina nie wstanie ;-) ..ale tu już bywa róznie ,w zależności od kondycji osprzętu ,a szczególnie wielkosci wtrysków ,róznice bywają spore 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl