[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
Moje turbo puszcza olej, więc prawdopodobnie nie obejdzie się bez regeneracji
Po weekendzie zabieram się za dolne koło rozrządu, jak zrobię z tym porządek to zrobię logi z odpiętą gruszką.
[ Dodano: 2015-07-24, 13:07 ]
Z dolnym kołem rozrządu zrobiony porządek (mam nadzieję, że na amen).
Pogrzebałem trochę przy turbo, skręciłem sztangę o około 3 obroty, później odpiąłem wężyk od gruszki. Niestety dalej brakuje ponad 0,4 bara. Tak się zastanawiam, czy T2 jest w stanie w ogóle więcej nadmuchać niż 1,8 bara ?
Po weekendzie zabieram się za dolne koło rozrządu, jak zrobię z tym porządek to zrobię logi z odpiętą gruszką.
[ Dodano: 2015-07-24, 13:07 ]
Z dolnym kołem rozrządu zrobiony porządek (mam nadzieję, że na amen).
Pogrzebałem trochę przy turbo, skręciłem sztangę o około 3 obroty, później odpiąłem wężyk od gruszki. Niestety dalej brakuje ponad 0,4 bara. Tak się zastanawiam, czy T2 jest w stanie w ogóle więcej nadmuchać niż 1,8 bara ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
1,6 dmucha zdrowa ,tyle można zobaczyć na manometrze,mierząc doładowanie z odpiętą gruszką 8-) Twoja dmucha 1850,czyli 0,85bara ,bo ciśnienie "widziane "przez ECU ,to ciśnienie atmosferyczne +doładowanie .Zaslep jeszcze EGR ,jak nie zaslepionykrzyn33 pisze:Tak się zastanawiam, czy T2 jest w stanie w ogóle więcej nadmuchać niż 1,8 bara ?
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
tego nie wiedziałem, dzięki MariuszTwoja dmucha 1850,czyli 0,85bara ,bo ciśnienie "widziane "przez ECU ,to ciśnienie atmosferyczne +doładowanie
EGR zaślepiony, dałem nawet silikon wysokotemperaturowy miedzy blaszkę a wejście do kolektora, bo nie równo dolegała i myślałem, że tamtędy powietrze ucieka. Wszystko posprawdzałem: wszystkie węże podciśnieniowe szczelne, rury gumowe od IC i turbo szczelne. Wychodzi chyba na to, że klapa WG nie domyka do końca. Juz nie mam pomysłów.
Wieczorem wrzucę jeszcze loga z jazdy z odpiętą gruszką.
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
Tak też zrobiłem, bo przecież żeby skrócić sztangę to trzeba gruszkę odkręcić od turba - tak czy nie bo już sam zgłupiałem Jak pociągnę ręką za cięgno gruszki to idzie z dosyć znacznym oporem. Może ją całkiem skrócić dokąd gwintu starczy ?MUNIOR pisze:Trzeba było odkręcić gruszkę ze wspornikiem i sprawdzić jak jest dociągnięta
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja nawet jestem pewien że nie pomoze ,wiec sobie to odpuść ...mam kolegę któremu tak jak tobie ładuje ma 0,9 bara nawet na odpiętej gruszce i więcej za nic nie chce ,wszystko sprawdzone ,egr zaślepiony ...kolega sobie odpuscił ,bo na wielkich osiągach mu nie zalezy , turbina ori ,oleju nie puszcza wiec robić z tym nic nie zamierza...co do regenerowanych turbin,to ja bym wolał ori nie ruszaną ,bo regenerowane potrafią sie rozpaść w czasie jazdy ...ale to moje zdanie , kazdy mooże mieć swojej i robić co uważa .Z tego co pamietam ,to dobrą turbinę T2,ma na zbyciu kolega Kriss z forum...tańsza i pewniejsza moim zdaniem niż regenerowana ...mam gdzieś numer do niego ,jak chcesz to podam na priwakrzyn33 pisze:Jak znajdę trochę czasu to podkręcę sztangę na maksa i zaloguję. Jednak myślę, że to niewiele pomoże
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
Ta, którą mam teraz też miała być pewna (kupiona u kolegi z forum podkarpackiego), a jednak słabo dmucha i puszcza olej
[ Dodano: 2015-07-25, 16:16 ]
Mariusz zapodaj mi proszę ten numer
[ Dodano: 2015-07-29, 20:57 ]
SUKCES !!! :mrgreen:
Nie wiem która czynność podziałała ale zrobiłem następujące rzeczy:
1) wymieniłem na nowy przewód z IC do sterownika (ale jego wykluczam, bo sprawdzałem go później sprężarką zatykając drugi koniec i był szczelny)
2) poprawiłem i wyczyściłem czujnik temperatury powietrza doładowania, gdyż wywalało mi błąd 575. Jak go wyciągałem to oring uszczelniający siedział w poprzek i czujnik był cały w oleju
3) skróciłem jeszcze bardziej sztangę gruszki
Loga niestety mi urwało, ale potem ładuje cały czas około 1,1 bara :mrgreen:
[ Dodano: 2015-07-25, 16:16 ]
Mariusz zapodaj mi proszę ten numer
[ Dodano: 2015-07-29, 20:57 ]
SUKCES !!! :mrgreen:
Nie wiem która czynność podziałała ale zrobiłem następujące rzeczy:
1) wymieniłem na nowy przewód z IC do sterownika (ale jego wykluczam, bo sprawdzałem go później sprężarką zatykając drugi koniec i był szczelny)
2) poprawiłem i wyczyściłem czujnik temperatury powietrza doładowania, gdyż wywalało mi błąd 575. Jak go wyciągałem to oring uszczelniający siedział w poprzek i czujnik był cały w oleju
3) skróciłem jeszcze bardziej sztangę gruszki
Loga niestety mi urwało, ale potem ładuje cały czas około 1,1 bara :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
krzyn33 pisze:SUKCES !!! :mrgreen:
krzyn33 pisze:Nie wiem która czynność podziałała ale zrobiłem następujące rzeczy:
Skoro oring nie siedział jak nalezy ,to tam musiało być nieszczelnie i uciekało cisnienie doladowania 8-)krzyn33 pisze:poprawiłem i wyczyściłem czujnik temperatury powietrza doładowania, gdyż wywalało mi błąd 575. Jak go wyciągałem to oring uszczelniający siedział w poprzek i czujnik był cały w oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Od t15 zasadniczo ok.200obr pózniej ,czyli jak przy t15 czuć że zbiera się od 1600obr ,to przy T2 będzie czuć od ok.1800 ...oczywiście podałem przykładowo ,bo u niektórych czuć dopiero powyzej 2 tys Zasadniczo po tuningu ,nie powinno być zbytnio czuć pużnego ''wstawania " turbiny ,bo brak doładowania z dołu ,zrekompensowany jest podlaniem paliwa,co objawia się czarnym "bączkiem" z dołu ,puki turbina nie wstanie ..ale tu już bywa róznie ,w zależności od kondycji osprzętu ,a szczególnie wielkosci wtrysków ,róznice bywają spore 8-)krzyn33 pisze:Jeszcze mam takie pytanko z czystej ciekawości: czy wszystkie T2 tak późno wstają