witam pomogl by ktos rozszyfrowac kody blyskowe mam kilka opisow i w kazdym co innego .
Pacjent starsza wersja 7a
2233
2242
1231
[b3 7a ] kody bledow
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Mi wszędzie takie same wychodzą
2233 – Napięcie referencyjne miernika masy powietrza
2242 – Potencjometr CO
1231 – Czujnik szybkościomierza
https://audi80.pl/23-ng-b4-problem-z ... t64533.htm
2233 – Napięcie referencyjne miernika masy powietrza
2242 – Potencjometr CO
1231 – Czujnik szybkościomierza
https://audi80.pl/23-ng-b4-problem-z ... t64533.htm
teraz zrobilem tak : sonde sprawdzilem i chodzi ok , wymienilem przeplywomierz , odpiolem gaz calkowicie , zrobilem probna jazde i podkazuje dalej:
2233 - Napięcie odniesienia miernika masy powietrza na
większa niż 1 V . nie wiem co dokladnie mam przez to rozumiec????
1231-Obwód otwarty lub zwarcie
w kierunku od głowicy do tablicy przyrządów
lub z KI dla jednostki sterującej MPI ; uszkodzony enkoder - ktos podpowie gdzie dokladniejmam szukac
2233 - Napięcie odniesienia miernika masy powietrza na
większa niż 1 V . nie wiem co dokladnie mam przez to rozumiec????
1231-Obwód otwarty lub zwarcie
w kierunku od głowicy do tablicy przyrządów
lub z KI dla jednostki sterującej MPI ; uszkodzony enkoder - ktos podpowie gdzie dokladniejmam szukac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Niektóre przepływomierze dostają napięcie odniesienia na podstawie którego na podstawie którego idzie sygnał przepływu powietrza. Zazwyczaj jest to w okolicach 5V. Zobacz w SSP na stronie 30 (29 wg. numeracji na stronach): http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_121.PDF tam z pinów A3 i A5 wychodzi to napięcie, pewnie wychodzi z jednego z tych pinów a na drugim jest mierzone co pewnie w przypadku spadku napięcia powoduje ten kod usterki. Może jest gdzieś zwarty ten kabel albo przepływomierz gdzieś je zwiera.Black86 pisze:2233 - Napięcie odniesienia miernika masy powietrza na
większa niż 1 V . nie wiem co dokladnie mam przez to rozumiec????
To chyba coś związane z sygnałem z prędkości z prędkościomierza.Black86 pisze:1231-Obwód otwarty lub zwarcie
w kierunku od głowicy do tablicy przyrządów
lub z KI dla jednostki sterującej MPI ; uszkodzony enkoder - ktos podpowie gdzie dokladniejmam szukac
Może oba błędy powoduje jakiś brak styku albo usterka ECU.
Przy okazji w tym SSP na stronie 12 zauważyłem dlaczego montaż sekwencyjnego gazu do starszej wersji tego silnika może powodować problemy. Po prostu sterownik daje osobne otwarcie wtryskiwacza aby wzbogacić mieszankę na (nagłe) przyspieszanie.