Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Pierścienie czy uszczelniacze?

Wszystko co tyczy się silników V6
viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

[B4 2.8 AAH] Pierścienie czy uszczelniacze?

Post autor: viper370 » 21 lip 2015, 22:32

Panowie, jako że wymieniłem silnik na drugi i w poprzednim miałem ten sam problem co i w tym a chodzi o to że poprzedni na wysokich obrotach mocno spalał olej, sprawdziłem sprężanie na cylindrach i było mocno zróżnicowane, więc wymieniłem silnik... Obecny silnik utrzymuje ładnie kompresję po 14bar ale problem w tym że powyżej 3 tys obrotów czyli przy prędkości 130 - 140 robi się za mną niebiesko ... Straszny obciach ;( no i śmierdzi spalonym olejem.
Moje pytanie, co obstawiacie, uszczelniacze w głowicach czy raczej pierścienie olejowe ? ;(
Rano nie puszcza dymka, z wlewu oleju, bagnetu nie dmucha...
No i żeby było śmiesznie świece nie są zalane olejem.
Bardzo proszę o wasze opinie w tym temacie.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 lip 2015, 22:28

Z opisu stawiam bardziej na uszczelniacze

Jak gorące auto pracuje na obrotach jałowych przez 5 minut to przy normalnym ruszeniu po takiej pięciominutowej pracy na jałowych zadymi ???
Zrób proszę taki test z zegarkiem w ręku - jak zadymi to na pewno uszczelniacze !!!
Ostatnio zmieniony 24 lip 2015, 17:54 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 lip 2015, 15:02

Jak ziemor, też stawiam na uszczelniacze. Drugi test jaki możesz zrobić:
- 20s trzymasz rozgrzany silnik na obrotach rzędu 3-4tys i po tej chwili dajesz do odcinki. Pojawi się dym oznaka zużytych pierscieni olejowych. Jeśli nie to uszczelniacze.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 25 lip 2015, 22:20

to zapewne pierścienie bo jak mu przygazuję od 3 do 5 tys to niebiesko...
Te jednostki mają problemy z pierścieniami olejowymi ?
Bo rozumiem jak kompresja mocno zróżnicowana na cylindrach to wtedy by mnie to nie zdziwiło że oliwę zjada, ale przy dobrych pierścieniach kompresyjnych uszkodzone olejowe ? :/

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 26 lip 2015, 19:17

majsterek ja stawiam na uszczelniacze
U mnie było dokładnie tak samo - jak dobrze pogazowałem to zawsze chmura niebieskiego dymu za mną
Wymieniłem gumki - zero dymu i oleju bierze 1/4 tego co poprzednio czyli około 0.8 litra na 1.000 km przed wymianą
Zrób test ten o którym piszę i zobaczysz
W aucie które ma 20 lat gumki na uszczelniaczach prawie zawsze są do wymiany !
Z pierścieniami nie spiesz się
Gumek kup więcej - ja miałem jedną uciętą (skończyło się to drugą wizytą w sklepie)
Jak już rozbierzesz wszystko bez zdejmowania głowicy to zrób to -
Wszystko zrobisz sam - satysfakcja bezcenna - przypominam o kluczu dynamometrycznym - bez niego ani rusz !!!

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 lip 2015, 19:41

viper370 pisze:to zapewne pierścienie bo jak mu przygazuję od 3 do 5 tys to niebiesko...
Jeśli robisz tak..."normlnie" czyli bez przytrzymania obrotów to będą to uszczelniacze które pod wpływem zwiększania ciśnienia puszczają. Pierścień tak szybko nie zareaguje.
viper370 pisze:Te jednostki mają problemy z pierścieniami olejowymi ?
Jak każdy silnik źle traktowany lub z bardzo dużym przebiegiem. Konstrukcyjnie nie ma żadnego babola.

Tak czy siak taniej Ci wyjdzie zwalić wałek i wymienic uszczelniacze.

Awatar użytkownika
zana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 461
Rejestracja: 30 lis 2008, 21:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zana » 26 lip 2015, 20:14

bloku pisze:viper370 napisał/a:
Te jednostki mają problemy z pierścieniami olejowymi ?


Jak każdy silnik źle traktowany lub z bardzo dużym przebiegiem. Konstrukcyjnie nie ma żadnego babola.

Tak czy siak taniej Ci wyjdzie zwalić wałek i wymienic uszczelniacze.
Dolny pierścień zgarniający potrafi się zapiec.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 lip 2015, 20:17

Taaaa jak lejesz Lotosa zamiast porządny olej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
zana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 461
Rejestracja: 30 lis 2008, 21:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zana » 26 lip 2015, 20:22

bloku pisze:Taaaa jak lejesz Lotosa zamiast porządny olej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No tak bo u nas wszyscy leją LM, AMSOIL i MILLERS'a ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lip 2015, 22:23

ziemor pisze:Wymieniłem gumki - zero dymu i oleju bierze 1/4 tego co poprzednio czyli około 0.8 litra na 1.000 km przed wymianą
No to widocznie coś jeszcze go bolało skoro brał dalej a mniej. Przy sprawnych prowadnic zaworowych nie powinien odczuwać aż takiego mocnego pobierania a wymiana samych uszczelniaczy może się mijać z celem bo to naprawa chwilowa jeżeli ma prowadnice uszkodzone.

Choć zana tez może mieć racje.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 27 lip 2015, 16:59

Zapieczenie pierścienia - coś słyszałem że by wlać 20 gram nafty lub ropy do każdego cylindra i zostawić na noc
Kolega wymieniaj gumki i potem zobaczysz co się dzieje
Gumek kup więcej i wszystkie pooglądaj - ja miałem jedną pękniętą
A te oleje hm Shel 10W40 to chyba dobry co ???

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lip 2015, 19:24

ziemor pisze:A te oleje hm Shel 10W40 to chyba dobry co ???
No lepszy niż 14w40 :-P

Tak naprawdę to każdy już ma nawet mineralny z dolnej półki dodatki uszlachetniające czyszczące. `

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 31 lip 2015, 23:39

Robiłem teraz wymianę oleju i przed wymianą nalałem środka czyszczącego engine flush, byłem sceptycznie nastawiony do tego, ale moim oczom ukazał się efekt działania...
Po 15 min pracy na biegu jałowym zobaczyłem przez wlew oleju pięknie wyczyszczoną ściankę tam gdzie olej docierał, jednak te środki działają...
Olej zlałem czarny jak z diesla.
Wracając do tematu, po zmianie oleju zrobiłem test na gorącym silniku, 3 bieg i dzida do 4 tyś obr no i niebiesko za mną :(
A przy normalnej jeździe bez czyli bez pałowania spaliny śmierdzą taką jakby siarką ?
Co prawda nie mam kata.
Ziemor obstawiasz uszczelniacze ? Fakt, silnik stary, uszczelniacze mogą być twarde...
Sam tego nie zrobię, nie mam kompresora ani narzędzi do tego.

[ Dodano: 2015-07-31, 23:39 ]
Dzisiaj lecialem ponad 140 za mną niebiesko i cala rura wydechowy w oleju.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 01 sie 2015, 14:10

viper370 pisze:Robiłem teraz wymianę oleju i przed wymianą nalałem środka czyszczącego engine flush, byłem sceptycznie nastawiony do tego, ale moim oczom ukazał się efekt działania...
Po 15 min pracy na biegu jałowym zobaczyłem przez wlew oleju pięknie wyczyszczoną ściankę tam gdzie olej docierał, jednak te środki działają...
Olej zlałem czarny jak z diesla.
Wracając do tematu, po zmianie oleju zrobiłem test na gorącym silniku, 3 bieg i dzida do 4 tyś obr no i niebiesko za mną :(
A przy normalnej jeździe bez czyli bez pałowania spaliny śmierdzą taką jakby siarką ?
Co prawda nie mam kata.
Ziemor obstawiasz uszczelniacze ? Fakt, silnik stary, uszczelniacze mogą być twarde...
Sam tego nie zrobię, nie mam kompresora ani narzędzi do tego.

[ Dodano: 2015-07-31, 23:39 ]
Dzisiaj lecialem ponad 140 za mną niebiesko i cala rura wydechowy w oleju.
ile dolewasz oleju na 1000km? stawiam na pierścienie, chyba nie obejdzie się bez rozbiórki silnika. Zastanawiam się jak widzisz coś w głowicy przez korek wlewu oleju jak tam jest osłona :roll:

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sie 2015, 14:16

Może odmą mocno wywala olej do kolektora ssącego. Czasem się to zdarza ale w silnikach R4 z B3 jak mocno zatka siatkę, która ma separować olej od gazów to przez wąską szczelinę olej nie nadąża ściekać i wydmuchuje go.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl