ale i tak lepiej że wzieles 2 nadmiar, zawsze to ciut wieksza pojemność.
[Audi 80 8C 1Z Avant] Pan Henryk (REMONT SERDUSZKA)
http://www.audiklub.org/dane/a6/c4/a6_2.5tdi_140km.html
sprawdziłem w paru miejscach, na forum golfa jest nawet temat taki i też są podane takie dane jak znalazłem
  żeby mieć pojemność 1996ccm to już trzeba tłok 2.5tdi drugi nadwymiar 
[ Dodano: 2015-04-29, 22:29 ]
Tylko nie wiem czy przy dużej różnicy robią to metodą szlifowania czy już rozwiercaja.
			
			
									
									
						sprawdziłem w paru miejscach, na forum golfa jest nawet temat taki i też są podane takie dane jak znalazłem
[ Dodano: 2015-04-29, 22:29 ]
Tylko nie wiem czy przy dużej różnicy robią to metodą szlifowania czy już rozwiercaja.
Kurcze blade, faktycznie, masz racje! to na tym i parts to jakieś badziewne dane maja... Spojrzałem w Inter Team i faktycznie, na drugi nad wymiar R5 ma 81,51mm... zwrócę im uwagę jak będę u nich że mają błąd na stronie! No ale już za późno, nie będę już kombinował jak koń pod górkę, będzie trochę mniejsza pojemność 
Oni najpierw roztaczają cylindry nożem tokarskim w takim specjalnym uchwycie obrotowym a później honują tą głowicą obrotową z czterema kamieniami <ok>
Siedzę teraz i robię porting kolektora dolotowego chociaż nie spodziewam się że to cokolwiek da... :mrgreen: robię to w sumie dla własnej satysfakcji <ok> to już chyba trzeci raz kiedy mam go w rękach i coś z nim robię....
 Średnica otworów powiększyła się o dobre trzy milimetry!! 
 
 
 
 ![Obrazek]()
			
			
									
									
						Oni najpierw roztaczają cylindry nożem tokarskim w takim specjalnym uchwycie obrotowym a później honują tą głowicą obrotową z czterema kamieniami <ok>
Siedzę teraz i robię porting kolektora dolotowego chociaż nie spodziewam się że to cokolwiek da... :mrgreen: robię to w sumie dla własnej satysfakcji <ok> to już chyba trzeci raz kiedy mam go w rękach i coś z nim robię....
 
 
 
Taki porting ma sens 
 ale tylko jeśli też podobne wymiary będziesz miał w głowicy 
 akurat ssace w głowicy nie mają aż tak dużo do poprawy. WystarcZy trochę materiału zdjąć żeby dopasować do rozmiaru uszczelki. Ja u siebie tak zrobilem, wylot dopasowany do uszczelki a kanał ile dałem rady dosięgnąć palcem to szlifowalem papierem sciernym, od 80 zaczynając i kończąc na pascie polerskiej.
			
			
									
									
						Głowicy jeszcze nie robiłem, a będę bo też troszeczkę trzeba powiększyć kanały 
 jedno i drugie dopasowuje do uszczelki 
 zobaczymy czy będzie jakaś poprawa mocy, po remoncie pojadę na hamownie i zmierzę jaka siła drzemie w nowym endżinie <ok> później będę kombinował jak ją powiększyć! 8-)
 ![Obrazek]()
Jest duża różnica.... <ok>
			
			
									
									
						
Jest duża różnica.... <ok>
Skończyłem kolektor dolotowy, kanały dolotowe w głowicy i zacząłem szlifować kanały wylotowe. Tak samo dużo do zerwania jest jak w kolektorze dolotowym... spokojnie 4 milimetry na średnicy te kanały zyskają <ok>
 ![Obrazek]()
EDIT po awarii forum...
Zniknęło sporo odpowiedzi i nie wiem co w nich było a dość mocno ruszyłem temat serducha Heniowego, więc czas na aktualności
W trakcie składania uznałem że idę po maksie i robię z silnika klejnot...
- Kolektory i głowica po portingu.
- Wszystkie śruby wraz z łapą pompy wtryskowej, blachą dzielącą silnik ze skrzynia, rurką bagnetu i obudową uszczelniacza wałka pośredniego zostały ocynkowane (żółty ocynk).
- Blok silnika oczyszczony i pomalowany czarną matową farbą żaroodporna.
- Łapy silnika, obudowa pompy wody i wszelkiego rodzaju elementy aluminiowe zostały wyśrutowane.
- Pompa oleju i Vacum pompa rozłożone na części pierwsze, wyczyszczone, pomalowane i złożone.
- Wymienione panewki wałka pośredniego.
- Wymioenione wszystkie uszczelniacze bloku silnika i głowicy.
- Miska olejowa wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
- Wymieniony napinacz paska wielorowkowego.
- Zamontowana uszczelka pod głowicą 3 karby (odprężenie pod większe ciśnienie doładowania).
- Zakupiony wałek od SDI.
- Zakupiony komplet szklanek INA.
- Pompa wtryskowa oddana do czyszczenia, wysterowania i uszczlnienia (szukam tłoczka 11mm.........).
- Zakupiony rozrząd SKF
- Wymienione koło rozrządowe i pasowe na wale korbowym.
- Rój pomysłów w głowie do zrealizowania........ Ogólnie wszystko będzie nowe... <ok>
....a ta to się teraz prezentuje:
 
 
 
 ![Obrazek]()
			
			
									
									
						
 
EDIT po awarii forum...
Zniknęło sporo odpowiedzi i nie wiem co w nich było a dość mocno ruszyłem temat serducha Heniowego, więc czas na aktualności
W trakcie składania uznałem że idę po maksie i robię z silnika klejnot...
- Kolektory i głowica po portingu.
- Wszystkie śruby wraz z łapą pompy wtryskowej, blachą dzielącą silnik ze skrzynia, rurką bagnetu i obudową uszczelniacza wałka pośredniego zostały ocynkowane (żółty ocynk).
- Blok silnika oczyszczony i pomalowany czarną matową farbą żaroodporna.
- Łapy silnika, obudowa pompy wody i wszelkiego rodzaju elementy aluminiowe zostały wyśrutowane.
- Pompa oleju i Vacum pompa rozłożone na części pierwsze, wyczyszczone, pomalowane i złożone.
- Wymienione panewki wałka pośredniego.
- Wymioenione wszystkie uszczelniacze bloku silnika i głowicy.
- Miska olejowa wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
- Wymieniony napinacz paska wielorowkowego.
- Zamontowana uszczelka pod głowicą 3 karby (odprężenie pod większe ciśnienie doładowania).
- Zakupiony wałek od SDI.
- Zakupiony komplet szklanek INA.
- Pompa wtryskowa oddana do czyszczenia, wysterowania i uszczlnienia (szukam tłoczka 11mm.........).
- Zakupiony rozrząd SKF
- Wymienione koło rozrządowe i pasowe na wale korbowym.
- Rój pomysłów w głowie do zrealizowania........ Ogólnie wszystko będzie nowe... <ok>
....a ta to się teraz prezentuje:
 
 
 
Wiesz co, mozliwości finansowe mam bardzo ciężkie bo mam do wykończenia dom i musimy się jeszcze z czegoś utrzymywać... Pieniędzy dla Henia jest na prawdę mało ale staram się sukcesywnie zasilać konto silnika 
Słupek już w sumie zmontowany, odbiorę pompę po totalnej regeneracji od pompiarzy i można składać rozrząd...
Zdjęcia jakie mam na razie, jak zgram resztę to będę wrzucał dalej ale już bliżej do końca niż dalej <ok>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[ Dodano: 2015-10-15, 20:28 ]
Moje szczęście przyszło ;D niestety na Henia na razie brak czasu....
![Obrazek]()
![Obrazek]()
			
			
									
									
						Słupek już w sumie zmontowany, odbiorę pompę po totalnej regeneracji od pompiarzy i można składać rozrząd...
Zdjęcia jakie mam na razie, jak zgram resztę to będę wrzucał dalej ale już bliżej do końca niż dalej <ok>
 
 
 
 
 
 
 
 [ Dodano: 2015-10-15, 20:28 ]
Moje szczęście przyszło ;D niestety na Henia na razie brak czasu....


- KAROLEK22XX
 - Forum Audi 80

 - Posty: 1053
 - Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
 - Imię: Karol
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.0 ABK+lpg
 - Lokalizacja: RADOM
 
- damian_xyz
 - Moderator

 - Posty: 656
 - Rejestracja: 10 wrz 2007, 15:34
 - Imię: Damian
 - Model: Inny
 - Nadwozie: Cabrio
 - Silnik: 1.3 FY
 - Lokalizacja: Siedlce
 - Kontakt:
 
							









