[Audi 80 8C 1Z Avant] Pan Henryk (REMONT SERDUSZKA)
http://www.audiklub.org/dane/a6/c4/a6_2.5tdi_140km.html
sprawdziłem w paru miejscach, na forum golfa jest nawet temat taki i też są podane takie dane jak znalazłem żeby mieć pojemność 1996ccm to już trzeba tłok 2.5tdi drugi nadwymiar
[ Dodano: 2015-04-29, 22:29 ]
Tylko nie wiem czy przy dużej różnicy robią to metodą szlifowania czy już rozwiercaja.
sprawdziłem w paru miejscach, na forum golfa jest nawet temat taki i też są podane takie dane jak znalazłem żeby mieć pojemność 1996ccm to już trzeba tłok 2.5tdi drugi nadwymiar
[ Dodano: 2015-04-29, 22:29 ]
Tylko nie wiem czy przy dużej różnicy robią to metodą szlifowania czy już rozwiercaja.
Kurcze blade, faktycznie, masz racje! to na tym i parts to jakieś badziewne dane maja... Spojrzałem w Inter Team i faktycznie, na drugi nad wymiar R5 ma 81,51mm... zwrócę im uwagę jak będę u nich że mają błąd na stronie! No ale już za późno, nie będę już kombinował jak koń pod górkę, będzie trochę mniejsza pojemność
Oni najpierw roztaczają cylindry nożem tokarskim w takim specjalnym uchwycie obrotowym a później honują tą głowicą obrotową z czterema kamieniami <ok>
Siedzę teraz i robię porting kolektora dolotowego chociaż nie spodziewam się że to cokolwiek da... :mrgreen: robię to w sumie dla własnej satysfakcji <ok> to już chyba trzeci raz kiedy mam go w rękach i coś z nim robię.... Średnica otworów powiększyła się o dobre trzy milimetry!!
Oni najpierw roztaczają cylindry nożem tokarskim w takim specjalnym uchwycie obrotowym a później honują tą głowicą obrotową z czterema kamieniami <ok>
Siedzę teraz i robię porting kolektora dolotowego chociaż nie spodziewam się że to cokolwiek da... :mrgreen: robię to w sumie dla własnej satysfakcji <ok> to już chyba trzeci raz kiedy mam go w rękach i coś z nim robię.... Średnica otworów powiększyła się o dobre trzy milimetry!!
Taki porting ma sens ale tylko jeśli też podobne wymiary będziesz miał w głowicy akurat ssace w głowicy nie mają aż tak dużo do poprawy. WystarcZy trochę materiału zdjąć żeby dopasować do rozmiaru uszczelki. Ja u siebie tak zrobilem, wylot dopasowany do uszczelki a kanał ile dałem rady dosięgnąć palcem to szlifowalem papierem sciernym, od 80 zaczynając i kończąc na pascie polerskiej.
Głowicy jeszcze nie robiłem, a będę bo też troszeczkę trzeba powiększyć kanały jedno i drugie dopasowuje do uszczelki zobaczymy czy będzie jakaś poprawa mocy, po remoncie pojadę na hamownie i zmierzę jaka siła drzemie w nowym endżinie <ok> później będę kombinował jak ją powiększyć! 8-)
Jest duża różnica.... <ok>
Jest duża różnica.... <ok>
Skończyłem kolektor dolotowy, kanały dolotowe w głowicy i zacząłem szlifować kanały wylotowe. Tak samo dużo do zerwania jest jak w kolektorze dolotowym... spokojnie 4 milimetry na średnicy te kanały zyskają <ok>
EDIT po awarii forum...
Zniknęło sporo odpowiedzi i nie wiem co w nich było a dość mocno ruszyłem temat serducha Heniowego, więc czas na aktualności
W trakcie składania uznałem że idę po maksie i robię z silnika klejnot...
- Kolektory i głowica po portingu.
- Wszystkie śruby wraz z łapą pompy wtryskowej, blachą dzielącą silnik ze skrzynia, rurką bagnetu i obudową uszczelniacza wałka pośredniego zostały ocynkowane (żółty ocynk).
- Blok silnika oczyszczony i pomalowany czarną matową farbą żaroodporna.
- Łapy silnika, obudowa pompy wody i wszelkiego rodzaju elementy aluminiowe zostały wyśrutowane.
- Pompa oleju i Vacum pompa rozłożone na części pierwsze, wyczyszczone, pomalowane i złożone.
- Wymienione panewki wałka pośredniego.
- Wymioenione wszystkie uszczelniacze bloku silnika i głowicy.
- Miska olejowa wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
- Wymieniony napinacz paska wielorowkowego.
- Zamontowana uszczelka pod głowicą 3 karby (odprężenie pod większe ciśnienie doładowania).
- Zakupiony wałek od SDI.
- Zakupiony komplet szklanek INA.
- Pompa wtryskowa oddana do czyszczenia, wysterowania i uszczlnienia (szukam tłoczka 11mm.........).
- Zakupiony rozrząd SKF
- Wymienione koło rozrządowe i pasowe na wale korbowym.
- Rój pomysłów w głowie do zrealizowania........ Ogólnie wszystko będzie nowe... <ok>
....a ta to się teraz prezentuje:
EDIT po awarii forum...
Zniknęło sporo odpowiedzi i nie wiem co w nich było a dość mocno ruszyłem temat serducha Heniowego, więc czas na aktualności
W trakcie składania uznałem że idę po maksie i robię z silnika klejnot...
- Kolektory i głowica po portingu.
- Wszystkie śruby wraz z łapą pompy wtryskowej, blachą dzielącą silnik ze skrzynia, rurką bagnetu i obudową uszczelniacza wałka pośredniego zostały ocynkowane (żółty ocynk).
- Blok silnika oczyszczony i pomalowany czarną matową farbą żaroodporna.
- Łapy silnika, obudowa pompy wody i wszelkiego rodzaju elementy aluminiowe zostały wyśrutowane.
- Pompa oleju i Vacum pompa rozłożone na części pierwsze, wyczyszczone, pomalowane i złożone.
- Wymienione panewki wałka pośredniego.
- Wymioenione wszystkie uszczelniacze bloku silnika i głowicy.
- Miska olejowa wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
- Wymieniony napinacz paska wielorowkowego.
- Zamontowana uszczelka pod głowicą 3 karby (odprężenie pod większe ciśnienie doładowania).
- Zakupiony wałek od SDI.
- Zakupiony komplet szklanek INA.
- Pompa wtryskowa oddana do czyszczenia, wysterowania i uszczlnienia (szukam tłoczka 11mm.........).
- Zakupiony rozrząd SKF
- Wymienione koło rozrządowe i pasowe na wale korbowym.
- Rój pomysłów w głowie do zrealizowania........ Ogólnie wszystko będzie nowe... <ok>
....a ta to się teraz prezentuje:
Wiesz co, mozliwości finansowe mam bardzo ciężkie bo mam do wykończenia dom i musimy się jeszcze z czegoś utrzymywać... Pieniędzy dla Henia jest na prawdę mało ale staram się sukcesywnie zasilać konto silnika
Słupek już w sumie zmontowany, odbiorę pompę po totalnej regeneracji od pompiarzy i można składać rozrząd...
Zdjęcia jakie mam na razie, jak zgram resztę to będę wrzucał dalej ale już bliżej do końca niż dalej <ok>
[ Dodano: 2015-10-15, 20:28 ]
Moje szczęście przyszło ;D niestety na Henia na razie brak czasu....
Słupek już w sumie zmontowany, odbiorę pompę po totalnej regeneracji od pompiarzy i można składać rozrząd...
Zdjęcia jakie mam na razie, jak zgram resztę to będę wrzucał dalej ale już bliżej do końca niż dalej <ok>
[ Dodano: 2015-10-15, 20:28 ]
Moje szczęście przyszło ;D niestety na Henia na razie brak czasu....
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- damian_xyz
- Moderator
- Posty: 656
- Rejestracja: 10 wrz 2007, 15:34
- Imię: Damian
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1.3 FY
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt: