Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Silnik szaleje, w dodatku ubywa płynu i oleju

ODPOWIEDZ
karol_w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 lip 2015, 23:53
Lokalizacja: Lubelskie

[B4 1.9 1Z] Silnik szaleje, w dodatku ubywa płynu i oleju

Post autor: karol_w » 27 lip 2015, 23:39

Witam!
Niedawno wszedłem w posiadanie Audi 80 B4 '92 1.9 TDi, oczywiście na boschu. Jest to mój pierwszy samochód(w dodatku nigdy wcześniej nie jeździłem dieslem), więc proszę o wyrozumiałość.
Pierwszym dostrzeżonym problemem było dymienie na szaro-czarno, zaczyna się od 2,5k obrotów, naprawdę strasznie to wygląda. Mechanik stwierdził, że to wina wtrysków.
Kolejnego dnia pojawiły się pierwsze niespodzianki. Samochód nie chciał zapalić - od razy gasł, ale dodając gazu udało mi się jakoś go utrzymać przy życiu. Kiedy puszczało się pedał gazu obroty co raz podskakiwały. Łatwiej gasnął, podczas jazdy szarpało nim, jakoś przestał reagować na gaz. Momentalnie czasem spadały mu obroty mimo wciśniętego gazu. Po wysprzęgleniu względnie wracał do normalnej pracy. Gasł czasem po wciśnięciu sprzęgła.
Poszalał tak ze 2 dni, po czym samochód doznał cudownego uzdrowienia. Tylko dymił, znacznie gorzej niż nasze autobusy. Mechanik stwierdził, że to też było winą wtrysków. Zrobiłem z 400 km, i nagle problem powrócił. Najpierw tak poszarpało nim jeden tylko dzień, po czym przeszło.
Dziś jeździłem normalnie, kilka rundek tam i z powrotem po mieście. Przed ostatnią rundką zauważyłem, że kontrolka "check engine", która paliła się stale po włączeniu zapłonu a gasła po odpaleniu i wcale się już nie pojawiła. Ale nie przyniosło to niczego dobrego. Wróciło cykanie tam , gdzie dochodzą rurki z paliwem i kabel od gazu(pompa paliwa?). Mechanik stwierdził kiedyś, że to cykanie to normalna oznaka pracy pompy - lecz niestety pojawia się tylko wtedy, gdy silnik ma te swoje nastroje.
A żeby nie było zbyt mało zmartwień, muszę ustawicznie dolewać i oleju, i płynu chłodniczego. jeżeli chodzi o płyn, to chociaż nie muszę szukać śladów po tym, co odparowało, bo jawnie skapuje, zostawia dwie kałuże. Olej wycieka trochę przy turbinie, choć nie jest to wyciek tak duży, aby mógł odpowiadać za podkradane około 4 litrów na tysiąc.
A oto moje piękne wycieki:
ObrazekObrazek

Mam też interfejs diagnostyczny. Wczoraj zdołałem się połączyć z silnikiem, jednak nie miałem możliwości zrobić pełnej diagnostyki. Zrobiłem, co umiałem i oto wynik: Obrazek
Co o tym myślicie? Sam jestem świadom tego, że auto jest w fatalnej kondycji, ale chciałbym jeszcze trochę nim pojeździć nim pójdzie na złom.
Skąd mogą pochodzić te wycieki płynu? Jak to najlepiej zlikwidować? Jutro po południu jadę na kanał, chciałbym to jak najszybciej zrobić - jak się nie uda to chociaż zrobię kilka zdjęć. Jutro pewnie zrobię też odczyty dynamiczne z grupy 000.
Co jest tu najpilniejsze, wtryski? I jeżeli to one, to jak można najtaniej załatwić tę sprawę? Jestem tylko biednym studentem, i to jeszcze takiego kierunku, który nie jest za bardzo związany z mechaniką samochodową :/

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lip 2015, 00:04

Po pierwsze i najważniejsze :
Te cykanie to nie praca pompy , tylko cyka zawór N75
Po drugie pada nastawnik potencjometryczny i żadnej pełnej diagnostyki nie zrobisz , oprócz tego co nam podałeś z grupy 0.

Skoro Ci dymi mocno to do sprawdzenia dolot, bo pewnie nieszczelność gdzieś jest, filtr powietrza do sprawdzenia, ewentualnie wymiany.

Skoro tez chceck swieci się to sa może jeszcze inne błedy oprócz tego: 1268 Nastawnika Dawki paliwa N146

Co do oleju to obserwuj silnik pod katem wycieków, uszczelniacze zaworowe napewno domagaja się wymiany, Chyba że silnik troche wyeksploatowany to i pierścienie mogą być.

A wycieki płynu obserwuj z tyłu głowicy, tam masz króciec z czujnikiem szarym, przy wtrysku sterującym masz następny z niebieskim czujnikiem, sprawdź wszystkie opaski, ewentualnie troche dokręć je.

Tyle by było na temat dolegliwości tego zetorka na "Bosch'u"

Zostaw tych wszystkich mechaników w spokoju, mieszkasz w Lubelskiem, to ciesz się , bo w Lubartowie masz Speca od tych silników.
Umów się na wstepna diagnoze, choc pewnie i tak wiadomo na 99% po tych objawach co podałeś, że to wina nastawnika .

karol_w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 lip 2015, 23:53
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: karol_w » 28 lip 2015, 00:43

Dziekuje za odpowiedź :)
Co do cykania to zdaje mi się, że to raczej nie n75. Mój kolega miał właśnie problem z cykającym zaworem(ten sam silnik). Wymienił i problem zniknął (nie odpalał dobrze)
Obrazek
Niebieskim zaznaczyłem co cykało u kolegi(to n75?). U mnie cykanie pochodzi mniej więcej z miejsca z czerwonym kółkiem. To cykanie u kolegi było zgoła inne, bardziej intensywne.

Jeżeli chodzi o mechanika, to stwierdził, że jednak mogę z tymi wtryskami poczekać, kiedy okazało się, że te które miał w warsztacie nie pasują do mojej audiczki ;) Zobaczę jutro może nie trzeba będzie tych wtrysków regenerować. Zaśpiewali mi taką kwotę, za którą chyba mógłbym spokojnie już robić przekładkę.

Zapomniałbym jeszcze o jednej rzeczy: ostatnio też zauważyłem, że poprzedni właściciele odłączyli z obiegu chłodniczkę oleju. Ma urwany jeden dziubek. Co z tym zrobić, czy jazda bez niej może szkodzić? Jak już podłączać, to próbować przylutować to co odpadło z powrotem czy kupić nową?

Pozdrawiam!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lip 2015, 07:51

karol_w pisze:Co do cykania to zdaje mi się, że to raczej nie n75. Mój kolega miał właśnie problem z cykającym zaworem(ten sam silnik)
Ten sam silnik ,co nie znaczy że ten sam osprzęt i przyczyna cykania musi być ta sama ;-) Cyka ,głosniej lub ciszej ,praktycznie każdy n75 i nic w tym dziwnego ,o ile cyka podczas pracy silnika .Niestety w przypadku starszego typu nastawnika ,czyli nieszczęsnego potencjometrycznego ,potrafi też cykać po właczeniu zapłonu (tak reaguje komputer na brak odczytu z nastawnika ) wtedy nie mozna odpalic ...jak ktoś chce się przekonać jak cyka ,to niech sobie odepnie wtyczkę od nastawnika przy włączonym zapłonie ...cyka dokładnie tak samo na "boschach" i "pierburgach " tylko na pierburgu nigdy nie cyka z powodu braku odczytu ,bo normalnie nie ma takiej opcji ;-).Po opisanych objawach ,mogę stwierdzić że masz na 100% padniety nastawnik i żadne dalsze diagnozy nie są tu potrzebne 8-) Chłodniczkę oleju zostaw w spokoju ,jej przydatność w schładzaniu czegokolwiek ,praktycznie jest żadna ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lip 2015, 10:41

Te chłodniczki oleju nie są drogie, więc nie ma co bawić się z nimi, tylko kup sprawną używkę, uszczelke pod tą chłodniczkę i przy wymianie oleju zmienisz sobie.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 28 lip 2015, 14:59

Krzysiek 84 pisze:Skoro tez chceck swieci się to sa może jeszcze inne błedy oprócz tego: 1268 Nastawnika Dawki paliwa N146
Check bedzie sie przy tym bledzie caly czas palił :D przeciez ja mialem czasem to samo :D ale u niego nastawnik jstt gorzej wyryty że tak powiem i od razu po odpaleniu ma problem i wywala check:D
u mnie było ze po przejechaniu pewnych odcinkow drogi raz sie zapalał a raz nie - tryb awaryjny chyba.
a czasem jak Krzysiek pazurki wsadził to ledwo do domu dojechalem bo walił odcinke przy 2500 obrotow ;D ale dalem drogą całą pompe( ze wzgledu na to , ze i pompa juz byla doje*ana )i było ok :D pozniej MUNIOR wsadził pazurki w silnik to juz wogole malinka :D ohh ile pzyjemnosci z jazdy ;-)

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 29 lip 2015, 10:44

karol_w, sprawdź jeszcze, czy nie masz oleju w płynie chłodniczym, bo nastawnik swoją drogą. A jak ktoś wcześniej o tego zetorka nie dbał, to i uszczelka pod głowicą może być do roboty (a przy okazji wiadomo co dalej).

LoTaR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 gru 2014, 19:03
Lokalizacja: Toruń

Post autor: LoTaR » 29 lip 2015, 15:25

Witam.Nieszczelność wyżej wymienianej chłodniczki może powodować,że śladowe ilości oleju znajdują się w płynie chłodzacym?

karol_w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 lip 2015, 23:53
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: karol_w » 01 sie 2015, 21:05

Hej!
Mam kolejny problem - od tamtego czasu ani razu nie udało mi się gdziekolwiek pojechać, gaśnie zaraz jak tylko odpali, aby temu zapobiec muszę trzymać nogę na gazie od samego przekręcenie kluczyka przez kilka minut po odpaleniu. Jak już chcę odjechać to zaraz po ruszeniu gaśnie. Udało mi się zrobić kółko dookoła bloku, ale musiałem przy tym naprawdę solidnie dawać gazu, a mimo tego wiele razy gasł. Przy tym wymuszonym rozruchu dymi na biało tak mocno, że przechodnie dają jaskrawe znaki swej odrazy. Czy to jest spójne z padniętym nastawnikiem? Jest jakieś doraźne rozwiązanie? Generalnie przymierzam się do przekładki, ale chce być w 100% pewny że choć trochę pomoże(tzn. auto będzie się nadawać do jazdy)
A oleju w płynie chłodniczym nie zauważyłem do tej pory, nie czuć ze zbiorniczka spalinami, oleju też bynajmniej nie przybywa. Ale mimo to szykuję się do wymiany uszczelki pod głowicą i pewnie małego remontu, ale to raczej drugie w kolejności.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 sie 2015, 21:17

Niedługo to już wcale nie odpali, kolega miał zamontowany opornik to chociaż jak nie odpalał normalnie to po przełaczeniu na ten opornik to zapalał.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 sie 2015, 21:56

karol_w pisze:Hej!
Mam kolejny problem - od tamtego czasu ani razu nie udało mi się gdziekolwiek pojechać, gaśnie zaraz jak tylko odpali,
Masz raczej cały czas ten sam problem ,a nie kolejny ;-) na 99% z nastawnikiem .Jak jesteś z Lublina ,to odezwij się na PW ...jest opcja że mogę podjechać i podmienić nastawnik na sprawny ...sam nic tu już nie wskórasz ...bo jezdzić już normalnie się nie da ,wiec jezdzenie po "specach " odpada ...choć na to szkoda czasu ,bo musiał by taki spec, mieć od razu nastawnik na podmianę ,a takie rzeczy tylko ja wożę w bagażniku ;-)
Ostatnio zmieniony 01 sie 2015, 22:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sie 2015, 21:58

karol_w, jak byś się udał do Muniora a masz rzut beretem bo jesteś z lubelskiego to dawno byś zapomniał o sprawie

ps MUNIOR, he ubiegłeś mnie ciut ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl