Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Nastawnik HDK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 19 mar 2015, 00:15

Hmmmm jak by to ująć mam HDK 248 fakt i różnice jakie odczułem to lepsza reakcja na pedał gazu i może ciut lepiej idzie przy wyższych obrotach + pali więcej średnio 0,5l jak miałem pompę zdrową. RMS miał 0.720.

Teraz nie mogę powiedzieć ile aktualnie u mnie pali mój bo pompa mi się dość konkretnie rozczelniła w sumie na własne życzenie. Bo dałem ciśnienie 13bar w niej a uszczelki były ori i miały prawo puścić. Lecz jak było ok to palił około 6,7 w mieście przy jeździe 2,5 tys obrotów.

Dawka paliwa 3.0mg. W sobotę przekładam na pompę z AFN żebrowana i też dam HDK 248 i mogę wtedy coś więcej powiedzieć .

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 19 mar 2015, 07:07

bede czekal na info, mam tez afn'a

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 mar 2015, 19:39

KLICHO, a sprawdziles czy pompa ogarnia kat wtrysku?
Po za tym jakie masz wtryskiwacze?

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 19 mar 2015, 20:08

Wtryskiwacze AFN. HDK 248 na pompie 1z normalnie ogarniała kąt wtrysku i bez wychyleń max 1-2 stopnie

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 19 mar 2015, 21:51

@arwam: kiedys podjade swoim to zapakujemy twoj i sprawdzimy =p

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 23 mar 2015, 20:26

Ok teraz jestem po testach. Niestety logów nie miałem więc nie mam jak wam udowodnić. Ori pompa AFN + ori nastawnik HDK 196

Dawka 3.0, naturalnie się ładniej zbierał. Bez dymu. No jak na normalnym ori nastawniku do pomp szedł tak jak miał iść po prostu :)

Ori pompa AFN + HDK 248, dawka 3.0 bo na takiej przykapcał zmieniłem na 3,6 już nie było widocznego dymu. Reakcja na gaz momentalna, dużo żwawiej się się wkręcał w obroty, odczucie też nieco lepiej szedł w granicy 3.5 tys do 4000. Minus HDK 248 to spalanie nieco większe bo wychodziło mi około 0,5-0,7L

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 30 maja 2015, 21:54

Jedzie do mnie nastawnik HDK 248, jak będę miał czas to założę i podzielę się spostrzeżeniami ;-)

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 27 lip 2015, 20:22

KLICHO pisze:Ok teraz jestem po testach. Niestety logów nie miałem więc nie mam jak wam udowodnić. Ori pompa AFN + ori nastawnik HDK 196

Dawka 3.0, naturalnie się ładniej zbierał. Bez dymu. No jak na normalnym ori nastawniku do pomp szedł tak jak miał iść po prostu :)

Ori pompa AFN + HDK 248, dawka 3.0 bo na takiej przykapcał zmieniłem na 3,6 już nie było widocznego dymu. Reakcja na gaz momentalna, dużo żwawiej się się wkręcał w obroty, odczucie też nieco lepiej szedł w granicy 3.5 tys do 4000. Minus HDK 248 to spalanie nieco większe bo wychodziło mi około 0,5-0,7L
spalanie się mierzy do pełna tankując i np na dawce tej twojej 3.0 i 3.6 tak robiłeś i wiesz ,że tyle więcej pali ? a dupa bo na bank tak nie robiłeś.
nastawnik z reni to też hu^a daje a jak juz coś daje to marny efekt ,HDK z 1z można przerobić jak i każdy inny ale w te partie obrotów nikt tak nie jezdzi ,chyba zebys mape specjalnie też dłubnął żeby szybciej łapało od niskiego napiecia rsw
Ostatnio zmieniony 28 lip 2015, 13:47 przez VW_parts, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 27 lip 2015, 21:43

a moglbys cos tez dorzucic ad ustawiania rsw np 0,680? probowalem takie i 0,740, przyznam ze jakos roznicy nie odczulem, tylko nie wiem np czy to sie jakos na spalanie nie przeklada

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 27 lip 2015, 21:56

ma być 0.740v przy kącie wtrysku statycznym najlepiej 55 im wyzsze tym niższa dawka i od pewnych obrotów inaczej wyrabia dynamiczny kąt wtrysku ale to norma . chcesz żeby mało palił ustaw rsw 0.700 i kąt wtrysku na 50 ,dawka na 5.0 ale będzie muł i musisz deliatnie jeździć wtedy spalanie spadnie . ja jeźdze obecnie na nastawniku z jakiegoś jeppa bo trafił mi się taki nowy ,wtyczke swoją wlutowałem i szczerze żadnych róznic od ori z 1z czy ahu czy afn nie widze po za tym że w 2.800obr delikatnie lepiej przyśpiesza ale to tez może być przypadek .można by wypiłować coś w nastawniku i bedzie wieksze napiecie rsw ale do zwyklego auta na serii bez sensu cos takiego robić ,jedynie po modach jak u mnie i pewnie to pan KLICHO, tak miał dłubnięte i przepłacił komuś za ten niby gruby mod.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 28 lip 2015, 07:53

nie bilem akurat w desen tego ze chce zeby malo palil, lubie jak detale sa ustawione tak jak powinny byc ustawione,
powiem tyle ze atakuje turbo gtb17, juz praktycznie jest blizej niz dalej

tak czy siak jak dla mnie nastawnik hdk248 to mit.

PS. temat pilowania znam ale tez jakos mnie nie przekonuje.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 28 lip 2015, 10:16

_Dave pisze:lubie jak detale sa ustawione tak jak powinny byc ustawione,
ja tez i nad swoim kiedyś siedziałem cały dzień z mikromierzem żeby wszystko ustawić na perfekt od pompy wtryskowej ( nastawnik ,palec rsw ) po ustawienie jej dobrze na silniku .
efekt taki ,że żadnego szarpania nie ma jak to ma wielu userów 1z itp . do tego jest moc i niskie spalanie ,a dymu mniej niż seria :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 lip 2015, 16:30

_Dave pisze:PS. temat pilowania znam ale tez jakos mnie nie przekonuje.
Niektóre rzeczy powinny zostać jakie są <ok>

Mądrzejsi od nas projektowali nastawnik HDK oraz całą VP37 i należy się im szacunek. Cała pompa jest genialna i nie ma co tego ukrywać.

Potem nadejszły pompowtryski... A wraz z nimi przekleństwa co do TDI...

Sorki za OT.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 lip 2015, 07:51

Ja też nie jestem za tym żeby coś pilować.
Co do nastawników HDK 248 to podobno są one lepiej skalibrowane, czyli precyzyjniejsze.
Nie ma co liczyć że taki nastawnik będzie powodował nie wiadomo jaki wzrost mocy. Jeśli już to nie są to duże różnice. Z tym nastawnikiem auto powinno mniej palić.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 lip 2015, 11:19

brabus124 pisze: Z tym nastawnikiem auto powinno mniej palić.
Niedawno mierzyłem to 6,3 wyszło. Więc nie jest źle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl