[2.3 NG] Obudowa filtra powietrza
[2.3 NG] Obudowa filtra powietrza
Witam,
Mam pytanie. Zauważyłem że mam w słabym stanie rurę dolna od filtra powietrza,-w załączniku zaznaczone zieloną strzałką (jest zdjęta z obejmy i skierowana na dół aby było lepiej widać) oraz oraz miejsce zaznaczone niebieską strzałką wraz z wypustem na zamocowanie rury zaznaczone czerwona strzałką. Wszystko tam jest albo podziurawione albo tak pordzewiałe że na pewno nie szczelne. A musi być szczelne?-pytam bo auto odpala świetnie i jeździ również idealnie,-nie ma absolutnie żadnych problemów. W ogóle do czego to służy,-chyba zasysa ciepłe powietrze spod kolektora,-tak? ,ale z obserwacji to tak jak napisałem-jest tam mocno nieszczelnie a nie przekłada to się na nic-silnik odpala i pracuje idealnie.
Pozdrawiam.
Mam pytanie. Zauważyłem że mam w słabym stanie rurę dolna od filtra powietrza,-w załączniku zaznaczone zieloną strzałką (jest zdjęta z obejmy i skierowana na dół aby było lepiej widać) oraz oraz miejsce zaznaczone niebieską strzałką wraz z wypustem na zamocowanie rury zaznaczone czerwona strzałką. Wszystko tam jest albo podziurawione albo tak pordzewiałe że na pewno nie szczelne. A musi być szczelne?-pytam bo auto odpala świetnie i jeździ również idealnie,-nie ma absolutnie żadnych problemów. W ogóle do czego to służy,-chyba zasysa ciepłe powietrze spod kolektora,-tak? ,ale z obserwacji to tak jak napisałem-jest tam mocno nieszczelnie a nie przekłada to się na nic-silnik odpala i pracuje idealnie.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 lut 2015, 11:44
To jest rurka od ciepłego powietrza z kolektora wydechowego. Jak widać i tak masz zepsuty termostat od otwierania tej klapki (przy temperaturach dodatnich ma być otwarta a u Ciebie jest zamknięta). Dla silnika lepsze jest powietrze zimne sam miałem zepsuty ten termostat i po wymianie troszkę poprawiła się dynamika bo ciągnie zimne powietrze a nie ciepłe z kolektora.
Tutaj temat o tym: https://audi80.pl/topics8/all-dolot- ... 336,30.htm
Tutaj temat o tym: https://audi80.pl/topics8/all-dolot- ... 336,30.htm
Klapka jest lekko uchylona,-zdjęcie robione dziś po burzy przy temp 16st. Wczoraj była bardziej w pozycje otwartej. Oki,-czyli rozumiem że to zasys ciepłego powietrza spod kolektora i jak jest tam nieszczelnie to nie ma to większego znaczenia..,-a na pewno nie latem,-tak?
Dzięki za wyjaśnienia.
Pozdrawiam.
Dzięki za wyjaśnienia.
Pozdrawiam.
To może sprawdzę tą klapkę jednak skoro powinna być przy takich temp zawsze otwarta... Jak to zrobić?-wystarczy włączyć silnik i powinna się chwile potem(10sek,-minuta?) otworzyć całkowicie?-a co po zgaszeniu silnika?-ma się zamknąć czy pozostać otwarta?
Pozdrawiam i raz jeszcze dzięki za pełne wyjaśnienie i zwrócenie uwagi na być może jednak uszkodzoną klapkę...
Pozdrawiam i raz jeszcze dzięki za pełne wyjaśnienie i zwrócenie uwagi na być może jednak uszkodzoną klapkę...
Nic nie zrobisz. Ona ma tam mechaniczny termostat który sam tym steruje. Nie ma znaczenia czy silnik odpalony czy nie. Jak na zewnątrz temperatury są dodatnie to przez cały czas klapka ma być uchylona. Poczytaj ten temat do którego dałem link, tam jest wszystko opisane.hubertm pisze:takich temp zawsze otwarta... Jak to zrobić?
Witam,
Nie rury są najważniejsze,ale swoją role mają...Najważniejsze jest aby regulator powierza (zaznaczony na schemacie nr 28) miał sprawną klapkę,-aby się w całości otwierała "przy dodatnich temp" (wtedy pobiera powietrze zza lampy gumową rura-kolankiem na schemacie nr 32 ) i zamykała "przy ujemnych temp" (wtedy rurą spod kolektora na schemacie nr 29 ).
U mnie nie otwierała/zamykała się tak jak powinna i miałem przy dodatnich temp poprzez jej tylko uchylenie (od poziomu) w większości pobierane przez cały czas powietrze spod kolektora i silnik rzeczywiście miał objawy takiego zaduszonego,-gorzej się zbierał ,ALE TO TEŻ ZAUWAŻYŁEM-ODCZUŁEM DOPIERO WTEDY KIEDY PRZY DODATNICH TEMP JĄ ZABLOKOWAŁEM W POZYCJI OTWARTEJ ABY POBIERAŁA ZZA LAMPY. Po otwarciu klapki zbiera się dużo lepiej,-jest żwawszy.
Ogólnie zimniejsze powietrze (czyli przy max otwartej j klapce,-aby pobierało powietrze zza lampy) jest lepsze dla silnika,-lepiej pracuje..,ale "zimą" wtedy więcej pali i po to tylko w zasadzie jest ta klapka,-dla ekonomii i lepszej-żwawszej pracy silnika jak się rozgrzeje.
Bardzo często regulator powietrza jest niesprawny,ze starości i klapka jest cały czas w pozycji zamkniętej,-poziomej tj pobiera powietrze cały czas tylko spod kolektora i przez to silnik jest bardziej zamulony jak się tylko NIECO rozgrzeje ,ale za to mniej pali przy starcie przy niższych temp. powietrza.
Ogólnie to przy temp. z tego co kojarzę powyżej +7 stopni klapka regulatora musi być maxymalnie w pozycji otwartej ,-czyli tak aby pobierała powietrze zza lampy kolankiem-rurą na schemacie nr 32 ,-a same rury poprzez swoje ukierunkowanie na pobór powietrza "zza lampy" lub "spod kolektora" ułatwiają odpowiedni pobór przy jej otwarciu/zamknięciu.
W odpowiedzi na Twoje pytanie-brak rur czy nawet awaria klapki (czyli cały czas zamknięta-pozioma przy temp. powyżej chyba z tego co kojarzę +7C i powietrze brane tylko spod kolektora) nie mają wpływu na "turbo dziurę" na ZIMNYM silniku. Sprawna klapka i rury mają wpływ tylko wtedy kiedy silnik jest już ROZGRZANY.
Pozdrawiam.
Nie rury są najważniejsze,ale swoją role mają...Najważniejsze jest aby regulator powierza (zaznaczony na schemacie nr 28) miał sprawną klapkę,-aby się w całości otwierała "przy dodatnich temp" (wtedy pobiera powietrze zza lampy gumową rura-kolankiem na schemacie nr 32 ) i zamykała "przy ujemnych temp" (wtedy rurą spod kolektora na schemacie nr 29 ).
U mnie nie otwierała/zamykała się tak jak powinna i miałem przy dodatnich temp poprzez jej tylko uchylenie (od poziomu) w większości pobierane przez cały czas powietrze spod kolektora i silnik rzeczywiście miał objawy takiego zaduszonego,-gorzej się zbierał ,ALE TO TEŻ ZAUWAŻYŁEM-ODCZUŁEM DOPIERO WTEDY KIEDY PRZY DODATNICH TEMP JĄ ZABLOKOWAŁEM W POZYCJI OTWARTEJ ABY POBIERAŁA ZZA LAMPY. Po otwarciu klapki zbiera się dużo lepiej,-jest żwawszy.
Ogólnie zimniejsze powietrze (czyli przy max otwartej j klapce,-aby pobierało powietrze zza lampy) jest lepsze dla silnika,-lepiej pracuje..,ale "zimą" wtedy więcej pali i po to tylko w zasadzie jest ta klapka,-dla ekonomii i lepszej-żwawszej pracy silnika jak się rozgrzeje.
Bardzo często regulator powietrza jest niesprawny,ze starości i klapka jest cały czas w pozycji zamkniętej,-poziomej tj pobiera powietrze cały czas tylko spod kolektora i przez to silnik jest bardziej zamulony jak się tylko NIECO rozgrzeje ,ale za to mniej pali przy starcie przy niższych temp. powietrza.
Ogólnie to przy temp. z tego co kojarzę powyżej +7 stopni klapka regulatora musi być maxymalnie w pozycji otwartej ,-czyli tak aby pobierała powietrze zza lampy kolankiem-rurą na schemacie nr 32 ,-a same rury poprzez swoje ukierunkowanie na pobór powietrza "zza lampy" lub "spod kolektora" ułatwiają odpowiedni pobór przy jej otwarciu/zamknięciu.
W odpowiedzi na Twoje pytanie-brak rur czy nawet awaria klapki (czyli cały czas zamknięta-pozioma przy temp. powyżej chyba z tego co kojarzę +7C i powietrze brane tylko spod kolektora) nie mają wpływu na "turbo dziurę" na ZIMNYM silniku. Sprawna klapka i rury mają wpływ tylko wtedy kiedy silnik jest już ROZGRZANY.
Pozdrawiam.