Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Dymi po rozgrzaniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Haxor9430
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

[b4 2.0 ABT] Dymi po rozgrzaniu

Post autor: Haxor9430 » 26 lip 2015, 15:02

Witam, dawno mnie tu nie było jednak mam duży problem z moja Audi a mianowicie samochód osiosiagnieciu temp. 90 stopni zaczyna dymić na niebiesko na wolnych obrotach spala mi olej jednak tragedi nie ma 0.5l na ponad 1000 km nie mam katalizatora i denerwuje mnie to najbardziej w korku jak wszyscy patrzą że dymi. Co może być uszkodzone i gdzie na śląsku lub w malopolsce polecacie dobrego mechanika ja podejrzewam uszczelniacze na zaworach ale czekam na wasze odpowiedzi z góry dzięki za pomoc

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 26 lip 2015, 18:17

Z tego co wiem to dymi olej na niebiesko. Usterka najprawdopodobniej pierścienie. Zrób test sprężania na mokro. Najpierw zobacz wszystkie 4 cylindry jakie masz sprężanie na sucho, a potem wykonaj to samo lejąc trochę oleju do środka na tłoki tak aby olej uszczelnił pierścienie. Wszystko sprawdzaj na rozgrzanym silniku. Jeśli różnica sucho-mokro będzie znaczna to pierścienie. Może jeszcze być przepalony tłok ale w to wątpię.

[ Dodano: 2015-07-26, 18:17 ]
Nie lej oleju na środek tłoka tylko staraj się po cylindrze go nalać. Tłoki maa wgłębienie, lejąc na środek wypełnisz tylko tłok.

Awatar użytkownika
DlugiFKLD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2015, 17:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: DlugiFKLD » 27 lip 2015, 19:40

Uszczelniacze zaworowe też pewnie nie wymieniane były i są twarde jak plastik. W sumie koszt wymiany nie duży, warto byłoby wymienić ;-)

Haxor9430
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Haxor9430 » 27 lip 2015, 20:24

No właśnie nie były wymieniane a pierscieni jakby były walnięte to nie dymil na zimny i ciepłym a nie tylko na ciepłym?

Awatar użytkownika
DlugiFKLD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2015, 17:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: DlugiFKLD » 27 lip 2015, 21:24

Najbardziej dymił by na zimnym.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 28 lip 2015, 02:13

Uszczelniacze mają dużo wspólnego z konsumpcją oleju, nie wiem ja z dymieniem. Nic nie zaszkodzi zrobić tez test sprężania.

Renegat_pol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 wrz 2014, 20:25
Lokalizacja: jestem?

Post autor: Renegat_pol » 02 sie 2015, 18:04

A ja opowiem historię o moim pierwszym samochodzie. Była to niezniszczalna LADA 2107 z silnikiem 1.5 - zemsta Stalina :D

Ona to właśnie dymiła mi na niebiesko po rozgrzaniu.

Wszyscy "mondrzy" (wiem jak napisałem) mechaniory, znawcy silników i inni tacy, diagnozowali temat i odpowiedzią było - uszkodzone pierścienie.

Ja ich nie słuchając, zaopatrzyłem się we flaszkę i kiełbasę na grila i zabrałem z dwoma kolegami do roboty.

Po rozkręceniu głowicy, wymiana uszczelniaczy na zaworach, zajęło nam to 3 godziny i wypitą flaszkę, LADA jeździła jak nowa.

Tak więc moja diagnoza. Wymień uszczelniacze zaworowe i problem zniknie.

Haxor9430
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Haxor9430 » 06 sie 2015, 10:13

Dzięki za pomoc panowie. Teraz mnie trapi coś innego a nie chce rozwijać nowego tematu po wymianie paska i napinacza rozrzadu odpaliłem silnik i zaczęło coś stukać po chwili ustalone co to mogło być z góry dzięki za pomoc ;))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl