[B4 2.3 NG} Kopci, nie wkręca sie na obroty, przebiera
[B4 2.3 NG} Kopci, nie wkręca sie na obroty, przebiera
Witam, mam dziwny przypadek ze swoją Audiczką- od pewnego czasu przestała wkręcać się na obroty, przy okolo 2500 rpm przestaje sie wkrecac jakby traciła prąd na siwecach. Spaliny są szarego koloru i aż szczypią w oczy, po 2 min w garazu można odlecieć :lol: na wolnych obrotach silnik nie rowno pracuje, nie faluje tylko przebiera w obrotach jakby co chwila na któryms cylindrze nie było iskry. Co najlepsza wszystko to ustaje gdy odepne wtyczke od regulatora ciśnienia na rozdzielaczu. Obroty się stabilizują, silnik pracuje bardzo rowno nie faluje, spaliny bezbarwne, normalnie wkreca sie na obroty jednak z tym ze brak jej mocy. Z tego co wiem zawor w regulatorze ma dławic powrot paliwa, ale gdy wtyczka jest odpieta to w całym zakresie obrotów dostaje jednakowa dawke paliwa - stad brak mocy (?). Bardzo prosze was o rady co mam sprawdzic zeby silnik normalnie pracowal, moze wspolnymi siłami temu zaradzimy. Bo wszyscy nad nią rozkładają rece :-|
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Dzieki za kolelne tropy. Po niedzieli znow.bede walczyl z noja 80'tka. We czwartek zalatwilem sobie schematy i jest tak jak.kolega wyzej.napisal z 3 pinu glownego ecu przez czujnik i z czujnika do 25 pinu na kolejny sterownik. Bede musial przepatrzyc wszystkie kable i wtyczki bo moze ktorys ma za duza rezystancje i moze to on robi taki spadek napiecia na samej wtyczce + rezystancja czujnika i ecu odbiera to jako bardzo zimny silnik. Moze stad taki sklad mieszanki.
Sprawdzałem czujnik temperatury, mierzylem rezystancje z obu pinow do korpusu czujnika, rezystancja równiez jest w porzadku - po podgrzaniu do temp roboczej silnika spadla do ~300 omów. Nie dodalem wczesniej ze, przy kupnie samochodu, sprzedawca wrzucil bezpiecznik 30A od zegarow i z kabli poszedl dym, jednak przez pewien czas nic sie z tym nie działo. Po jakims czasie dopiero było coraz gorzej (odpalilem i przez ok 2 min audi wlasnie kopcila i nie chciala sie wkrecac na obroty pozniej wracalo to do normy) teraz juz jest tak ciagle.
Lambde sprawdzałem zwyklym miernikiem uniwersalnym, Napięcie oscylowało od 0,2 - 0,8. Moze uda mi sie wyrwać oscyloskop od kolegi to zrobie dokladnieszy pomiar.
Własnie przepatrzylem kable z obydwu sterownikow idace do czujnika temperatury, przejscia idealne, czujnik tez 100% sprawny. Napięcie na wtyczce czujnika wynosi 0,36V. Czym to moze byc spowodowane? Uszkodzony sterownik??
[ Dodano: 2015-08-30, 20:53 ]
Witam, czesciowo udalo mi sie rozwiazac moj problem. Kupilem nowy sterownik do mojej audi i auto juz normalnie pali, jedynie pozostal jeszcze jeden problem: po odpaleniu zimnego silnika kopci na czarno jak wczesniej dopiero musze poruszac wtyczka od 2-pinowego czujnika temperatury - wypiac ja i wpac spowrotem/ docisnac. Styk we wtyczce.jest dobry. Czy mozliwe ze czujnik.jest uszkodzony? - plastik do.ktorego wpina sie wtyczke lekko.kreci sie.wzgledem.mosieznego.korpusu czujnika
Własnie przepatrzylem kable z obydwu sterownikow idace do czujnika temperatury, przejscia idealne, czujnik tez 100% sprawny. Napięcie na wtyczce czujnika wynosi 0,36V. Czym to moze byc spowodowane? Uszkodzony sterownik??
[ Dodano: 2015-08-30, 20:53 ]
Witam, czesciowo udalo mi sie rozwiazac moj problem. Kupilem nowy sterownik do mojej audi i auto juz normalnie pali, jedynie pozostal jeszcze jeden problem: po odpaleniu zimnego silnika kopci na czarno jak wczesniej dopiero musze poruszac wtyczka od 2-pinowego czujnika temperatury - wypiac ja i wpac spowrotem/ docisnac. Styk we wtyczce.jest dobry. Czy mozliwe ze czujnik.jest uszkodzony? - plastik do.ktorego wpina sie wtyczke lekko.kreci sie.wzgledem.mosieznego.korpusu czujnika