Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG} Kopci, nie wkręca sie na obroty, przebiera

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

[B4 2.3 NG} Kopci, nie wkręca sie na obroty, przebiera

Post autor: QuattroNG » 08 sie 2015, 22:25

Witam, mam dziwny przypadek ze swoją Audiczką- od pewnego czasu przestała wkręcać się na obroty, przy okolo 2500 rpm przestaje sie wkrecac jakby traciła prąd na siwecach. Spaliny są szarego koloru i aż szczypią w oczy, po 2 min w garazu można odlecieć :lol: na wolnych obrotach silnik nie rowno pracuje, nie faluje tylko przebiera w obrotach jakby co chwila na któryms cylindrze nie było iskry. Co najlepsza wszystko to ustaje gdy odepne wtyczke od regulatora ciśnienia na rozdzielaczu. Obroty się stabilizują, silnik pracuje bardzo rowno nie faluje, spaliny bezbarwne, normalnie wkreca sie na obroty jednak z tym ze brak jej mocy. Z tego co wiem zawor w regulatorze ma dławic powrot paliwa, ale gdy wtyczka jest odpieta to w całym zakresie obrotów dostaje jednakowa dawke paliwa - stad brak mocy (?). Bardzo prosze was o rady co mam sprawdzic zeby silnik normalnie pracowal, moze wspolnymi siłami temu zaradzimy. Bo wszyscy nad nią rozkładają rece :-|

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 08 sie 2015, 23:44


QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 09 sie 2015, 10:25

Sukalem juz w dziale FAQ ale nie znalazlem takiego przypadku, wczesniej zapomnialem.dodac ze samochod wczesniej jezdzil z instalacja LPG. Moze to jest posrednia przyczyna tego co sie teraz dzieje. Prosze o podpowiedzi co mam sprawdzic.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 sie 2015, 11:06

Jak po odłączeniu regulatora jest dobrze to sprawdź czujnik temperatury płynu. Tylko w NG idzie nietypowy bo jest to czujnik 2w1 i mierzy się jego piny z masą a nie mierzy opór między pinami też uważaj żeby kupić właściwy jak będziesz wymieniał.

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 09 sie 2015, 13:07

Dzieki za odpowiedz, jutro to sprawdze przy okazji odkamieniania silnika i chlodnicy. Mowisz o tym czujniku pod.kroccem 3 pinowym, tak? Jakie powinien miec zakresy rezystancji?

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 10 sie 2015, 22:57

2 pinowym na górze. Jak będziesz kupował, to tylko aso 318zł. Inne nie działają w ng.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 11 sie 2015, 23:36

emanuel33 pisze:2 pinowym na górze. Jak będziesz kupował, to tylko aso 318zł. Inne nie działają w ng.
Potwierdzam i chyba każdy kto miał NG i problem z tym czujnikiem też potwierdzi, tylko ori.

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 12 sie 2015, 19:45

Sprawdzilem czujnik jest sprawny. U mnie problem.lezy chyba we wtyczce od owego czujnika. Napiecie na niej wynosi 0.34V a to chyba za malo .Mglby ktos napisac jakie powinno.byc napiecie na tej wtyczce i z jakich pinow sterownika wychodzi?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 sie 2015, 10:06

Takie napięcie masz na odłączonej kostce? To trochę mało bo w dzielniku napięcia dla tego czujnika powinno być bez czujnika prawie 5V.

A kabel z pinu 2 tego czujnika idzie na pin 3 sterownika wtrysku (czarno-czerwony) a kabel z pinu 1 czujnika na 25 pin sterownika zapłonu (brązowo-czerwony).

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 sie 2015, 13:35

Czujnik z Boscha daje radę 120 zł. Sprawdź sobie sonde lambda czy jest sprawna bo z niej nastawnik reguluje ciśnienie paliwa, a może wtryski leja bo bez nastawnika nie ma korekcji mieszanki, czyli moc musi być.

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 15 sie 2015, 20:10

Dzieki za kolelne tropy. Po niedzieli znow.bede walczyl z noja 80'tka. We czwartek zalatwilem sobie schematy i jest tak jak.kolega wyzej.napisal z 3 pinu glownego ecu przez czujnik i z czujnika do 25 pinu na kolejny sterownik. Bede musial przepatrzyc wszystkie kable i wtyczki bo moze ktorys ma za duza rezystancje i moze to on robi taki spadek napiecia na samej wtyczce + rezystancja czujnika i ecu odbiera to jako bardzo zimny silnik. Moze stad taki sklad mieszanki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 sie 2015, 21:49

Sprawdź czy masz właściwy czujnik temperatury. Musi mieć przejście z obu pinów do korpusu (masy samochodu).

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 16 sie 2015, 19:16

Sprawdzałem czujnik temperatury, mierzylem rezystancje z obu pinow do korpusu czujnika, rezystancja równiez jest w porzadku - po podgrzaniu do temp roboczej silnika spadla do ~300 omów. Nie dodalem wczesniej ze, przy kupnie samochodu, sprzedawca wrzucil bezpiecznik 30A od zegarow i z kabli poszedl dym, jednak przez pewien czas nic sie z tym nie działo. Po jakims czasie dopiero było coraz gorzej (odpalilem i przez ok 2 min audi wlasnie kopcila i nie chciala sie wkrecac na obroty pozniej wracalo to do normy) teraz juz jest tak ciagle.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 16 sie 2015, 19:26

A lambda ??

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 30 sie 2015, 20:53

Lambde sprawdzałem zwyklym miernikiem uniwersalnym, Napięcie oscylowało od 0,2 - 0,8. Moze uda mi sie wyrwać oscyloskop od kolegi to zrobie dokladnieszy pomiar.


Własnie przepatrzylem kable z obydwu sterownikow idace do czujnika temperatury, przejscia idealne, czujnik tez 100% sprawny. Napięcie na wtyczce czujnika wynosi 0,36V. Czym to moze byc spowodowane? Uszkodzony sterownik??

[ Dodano: 2015-08-30, 20:53 ]
Witam, czesciowo udalo mi sie rozwiazac moj problem. Kupilem nowy sterownik do mojej audi i auto juz normalnie pali, jedynie pozostal jeszcze jeden problem: po odpaleniu zimnego silnika kopci na czarno jak wczesniej dopiero musze poruszac wtyczka od 2-pinowego czujnika temperatury - wypiac ja i wpac spowrotem/ docisnac. Styk we wtyczce.jest dobry. Czy mozliwe ze czujnik.jest uszkodzony? - plastik do.ktorego wpina sie wtyczke lekko.kreci sie.wzgledem.mosieznego.korpusu czujnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl