Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 16V ACE] grzeje się motor

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 sie 2015, 22:16

Jeszcze raz Ci powtórze sprawdź zapłon. Jeśli był ustawiony pod gaz to wcześniej tego nie zauważałeś a teraz jak go nie ma to na samej benzynie jest zbyt przyśpieszony i może powodować wariacje z temperaturą.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 sie 2015, 23:38

koledzy z tego auta był wywalany tylko gaz nic więcej ,przed tem wszystko chodziło nie grzał sie nic nie rozsadzało ani nie wysadzało
Może po wywaleniu gazu układ został źle połączony. Gdzie miałeś wpięty parownik? W nagrzewnicę czy chłodnicę oleju? Szeregowo czy równolegle.
zmieniony został termostat
Może jak na poprzednim niesprawnym termostacie się nie dogrzewał to nie było ciśnienia co pozwala wykluczyć uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Założę się że na starym termostacie wskazówka od temperatury ledwo co się podnosiła.
znajomy podsunął mi taką myśl ze moze parownik był nieszczelny i to cisnienie gdzies uciekało układ tez odpowietrzany
Jakby był nieszczelny to by płyn uciekał.

Przecież nawet producenci aut ostrzegają na naklejkach pod maską i w instrukcjach obsługi o tym, że w układzie może być ciśnienie i można pożegnać się ze skórą na ciele gdy nie zachowa się ostrożności. Nawet w Ursusie C360 jest korek ciśnieniowy i trzeba uważać przy odkręcaniu.
bloku pisze:
maciek889 pisze:zatkać mały obieg
Możesz jaśniej bo nie bardzo wiem jak to zrobić :shock:
Mały obieg to połączenie wylotu chłodzeni silnika z jego wejściem (zazwyczaj pompą), po prostu to odcinek układu w którym woda jest ganiana, gdy termostat nie osiągnął temperatury otwarcia.
Współczesny termostat działa tak, że przełącza obieg z małego obiegu na chłodnicę. Chodzi o to że zamyka przepływ przez mały obieg zwiększając przepływ przez chłodnicę (duży obieg).

A jak wywali się termostat to trochę płynu idzie przez chłodnicę i trochę przez mały obieg jednocześnie. Nie daje to maksymalnej dostępnej wydajności chłodzenia bo dalej trochę płynu będzie omijać chłodnicę małym obiegiem. Jeśli chłodnica będzie zatkana to płyn będzie dalej szedł przez mały obieg. W załączniku wyjaśnienie obrazkowe.

Link jakby był problem z przesunięciem w duł obrazka z załącznika po powiększeniu: https://audi80.pl/download.htm?id=13760

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sie 2015, 17:30

bloku pisze:
PieterB pisze:
przemo1101 pisze:więc dlaczego gdy był odpowietrzany na odkręconym korku przy włączeniu się wiatraków wyrzuca płyn ze zbiorniczka ?
jak dla mnie to normalne ja co prawda nigdy nie odpowietrzałem na odkręconym korku, kiedyś co prawda próbowałem w trakcie odkręcić to zaczęło sadzić
No raczej nie powinno być normalne. Sprawny układ (ciśnieniowy) przy 90 stopniach nie powinien się gotować. Dwa, że nie odpowietrza się na otwartym korku. Po to jest korek z zaworkiem aby utrzymywać stały zakres ciśnienia w układzie. Jeśli odpowietrzasz to korek zakręcony. W innym wypadku jest prawdopodobieństwo pozostania korka powietrznego w układzie - będzie wtedy objaw nabitych węzy wodnych.
chodziło mi o to że wyrzucało mu płyn podczas odpowietrzania gdy odkręcił korek, reszta jest oczywiście tak jak piszesz
A dodam że jak próbowałem odpowietrzyć z uszkodzonym korkiem to ni huhu tylko płyn sadziło.

przemo1101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: przemo1101 » 12 sie 2015, 08:42

tak parownik był podłączony w te dwa węże od nagrzewnicy

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 sie 2015, 22:13

przemo1101 pisze:tak parownik był podłączony w te dwa węże od nagrzewnicy
I zostały wyrzucone trójniki które tam były i przecięte węże zostały połączone ze sobą?

przemo1101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: przemo1101 » 13 sie 2015, 08:07

tak dokładnie, sa plastikowe rurki i weże połączone

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 16 sie 2015, 10:38

Kolego podstawa to temperatura otwarcia termostatu. Dostepne sa dwie: 92* i 87*.
Przerabialem temat i musi byc założony 87* tylko wtedy nie bedzie gotować płynu w glowicy i pozostanie w zbiorniczku jezeli jest dobrze odpowietrzony

przemo1101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: przemo1101 » 19 sie 2015, 22:42

i jest założony werneta na 87*

wmb87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:00
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wmb87 » 19 sie 2015, 22:57

Witam, kolego sprawdź czujniik temperatury przy chłodnicy on odpowiada za włączanie wentylatora może urwałeś kabel przypadkiem. Jak nie to , to sprawdź pompę wody( zobacz czy przy dodawaniu gazu leci cieńkim wężykiem w zbiorniczu wyrównawczym) ewentualnie zawieszony termostat mimo że nowy wymontuj i sprawdź w wodzie zagotuj.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 19 sie 2015, 23:00

nie ma siły... jeśli dolny wąż chłodnicy jest zimny to albo jest zapowietrzony układ, jeśli jesteś pewny że dobrze odpowietrzyłeś to termostat nie działa.
Sprawdzałeś we wrzątku czy się otwiera przed założeniem nowego?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 sie 2015, 07:24

wmb87 pisze:kolego sprawdź czujniik temperatury przy chłodnicy on odpowiada za włączanie wentylatora może urwałeś kabel przypadkiem.
a niby co to ma dać :?:

przemo1101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: przemo1101 » 24 sie 2015, 23:15

dolny wąz jest ciepły własciwie gorący wiec chyba termostat działa górny tak samo czujnik raczej tez jest sprawny bo wentylator działa juz brak mi pomysłów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl