[B4 2.0 16V ACE] grzeje się motor
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może po wywaleniu gazu układ został źle połączony. Gdzie miałeś wpięty parownik? W nagrzewnicę czy chłodnicę oleju? Szeregowo czy równolegle.koledzy z tego auta był wywalany tylko gaz nic więcej ,przed tem wszystko chodziło nie grzał sie nic nie rozsadzało ani nie wysadzało
Może jak na poprzednim niesprawnym termostacie się nie dogrzewał to nie było ciśnienia co pozwala wykluczyć uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Założę się że na starym termostacie wskazówka od temperatury ledwo co się podnosiła.zmieniony został termostat
Jakby był nieszczelny to by płyn uciekał.znajomy podsunął mi taką myśl ze moze parownik był nieszczelny i to cisnienie gdzies uciekało układ tez odpowietrzany
Przecież nawet producenci aut ostrzegają na naklejkach pod maską i w instrukcjach obsługi o tym, że w układzie może być ciśnienie i można pożegnać się ze skórą na ciele gdy nie zachowa się ostrożności. Nawet w Ursusie C360 jest korek ciśnieniowy i trzeba uważać przy odkręcaniu.
Mały obieg to połączenie wylotu chłodzeni silnika z jego wejściem (zazwyczaj pompą), po prostu to odcinek układu w którym woda jest ganiana, gdy termostat nie osiągnął temperatury otwarcia.bloku pisze:Możesz jaśniej bo nie bardzo wiem jak to zrobić :shock:maciek889 pisze:zatkać mały obieg
Współczesny termostat działa tak, że przełącza obieg z małego obiegu na chłodnicę. Chodzi o to że zamyka przepływ przez mały obieg zwiększając przepływ przez chłodnicę (duży obieg).
A jak wywali się termostat to trochę płynu idzie przez chłodnicę i trochę przez mały obieg jednocześnie. Nie daje to maksymalnej dostępnej wydajności chłodzenia bo dalej trochę płynu będzie omijać chłodnicę małym obiegiem. Jeśli chłodnica będzie zatkana to płyn będzie dalej szedł przez mały obieg. W załączniku wyjaśnienie obrazkowe.
Link jakby był problem z przesunięciem w duł obrazka z załącznika po powiększeniu: https://audi80.pl/download.htm?id=13760
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
chodziło mi o to że wyrzucało mu płyn podczas odpowietrzania gdy odkręcił korek, reszta jest oczywiście tak jak piszeszbloku pisze:No raczej nie powinno być normalne. Sprawny układ (ciśnieniowy) przy 90 stopniach nie powinien się gotować. Dwa, że nie odpowietrza się na otwartym korku. Po to jest korek z zaworkiem aby utrzymywać stały zakres ciśnienia w układzie. Jeśli odpowietrzasz to korek zakręcony. W innym wypadku jest prawdopodobieństwo pozostania korka powietrznego w układzie - będzie wtedy objaw nabitych węzy wodnych.PieterB pisze:jak dla mnie to normalne ja co prawda nigdy nie odpowietrzałem na odkręconym korku, kiedyś co prawda próbowałem w trakcie odkręcić to zaczęło sadzićprzemo1101 pisze:więc dlaczego gdy był odpowietrzany na odkręconym korku przy włączeniu się wiatraków wyrzuca płyn ze zbiorniczka ?
A dodam że jak próbowałem odpowietrzyć z uszkodzonym korkiem to ni huhu tylko płyn sadziło.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
- Lokalizacja: warszawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
- Lokalizacja: warszawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
- Lokalizacja: warszawa
Witam, kolego sprawdź czujniik temperatury przy chłodnicy on odpowiada za włączanie wentylatora może urwałeś kabel przypadkiem. Jak nie to , to sprawdź pompę wody( zobacz czy przy dodawaniu gazu leci cieńkim wężykiem w zbiorniczu wyrównawczym) ewentualnie zawieszony termostat mimo że nowy wymontuj i sprawdź w wodzie zagotuj.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
- Lokalizacja: warszawa