Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Po kilku latach postoju nie chce odpalić

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

[B4 1.9 AAZ] Po kilku latach postoju nie chce odpalić

Post autor: Bastek » 30 lip 2015, 08:40

Witam! Mam mały problem z autem. Mój brat po kilku latach stwierdził że będzie reanimował swojego AAZ. Pojawił się problem z rozruchem. Początkowo rozrusznik ledwo co kręcił. Po podłączeniu kablami do innego auta, kable się grzały a rozrusznik nadal ledwo co kręcił do tego stopnia że rozładował akumulator w aucie do którego został podpięty - oczywiście tamto auto miało włączony silnik. Rozrusznik został rozebrany i wyczyszczony. Pomogło na tyle że rozrusznik kręcił już swobodnie, ale silnik nadal nie chce odpalić. Coś jakby miał jakiś opór. Użyty został preparat rozruchowy. Silnik prawie zaskoczył ale jednak nie odpalił. Paliwo jest. Świece grzeją. Układ nie jest zapowietrzony. Pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 30 lip 2015, 11:10

A wcześniej silnik normalnie pracował i nic się nie działo ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lip 2015, 11:34

Bastek pisze:Paliwo jest. Świece grzeją. Układ nie jest zapowietrzony. Pomoże ktoś?
a zapchany nie jest :?: wiesz co w paliwie potrafi się zrobić po kilku latach takiego stania w przewodach paliwowych

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 30 lip 2015, 11:51

Wcześniej pracował normalnie. Odpalał i pracował bez problemu. Co tam mogło się zapchać?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lip 2015, 11:59

Bastek pisze:Wcześniej pracował normalnie. Odpalał i pracował bez problemu.
wcześniej znaczy kiedy :?:
Bastek pisze:Co tam mogło się zapchać?
wiesz podam Ci przykład: ostatnio chciałem jawkę dziadka odpalić i po spuszczeniu paliwa w zbiorniku na dole gluty jakieś w paliwie gluty w przewodach też a gaźnik tak zapchany że musiałem nieźle się na gimnastykować aby to wyczyścić a i tak nie mogę odpalić bo sprzęgło trzyma chyba. A dodam że też paliła i jeździł do końca ale postała z 5 lat i o.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 30 lip 2015, 12:02

Odpalał ostatnio z 2-3 lata temu. Co w takim razie sprawdzać i czyścić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lip 2015, 13:02

Bastek pisze:Co w takim razie sprawdzać i czyścić?
wiesz co na dieslu to ja nie bardzo się znam ale jak dla mnie to cały układ paliwowy łącznie z pompą ale zanim to w ogóle zaczniesz to bym się upewnił czy aby na pewno to to.
Trzeba by sprawdzić czy w ogóle paliwo leci z wtryskiwaczy no i czy jest kompresja bo z tego co wiem w dieslu to ważne.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 31 lip 2015, 07:36

Elektro zawór dostaję prąd? Poluzuj rurki przy wtryskach i zobacz czy przegoni paliwo wgl

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 31 lip 2015, 09:15

Ściągnięta pokrywa klawiatury. Wałek suchy jak wiór. Został naoliwiony. Silnik zaczął lżej kręcić już bez takiego oporu jak na początku ale nadal nie odpalił. Paliwo czyste. Pompka paliwa czysta ale nie działa - prąd dostaje. Próba odpalenia na tzw "kroplówkę" zakończona niepowodzeniem.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 31 lip 2015, 11:18

Wykręć świece albo wtryski żeby lżej miał silnik i niech naoliwi wszystko pompa oleju, zmień też olej jak on stał kawał czasu, jak z pompy uciekło paliwo i wysuszyło ją to może mieć problem z zaciągnieciem. U mnie niestety w 1.6 td był podobny przypadek....

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 31 lip 2015, 14:02

No pompa paliwa jest do wymiany bo nie działa. Będę jeszcze kombinował tak jak mówisz.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 31 lip 2015, 16:15

jezeli nie pali na plaka to silnik pewnie sie zastał i troche potrwa to uruchamianie :D
zmien olej przed tymi próbami rozruchu. 2 lata to nie duzo . dziwne. powienien bez problemów odpalic ;(

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 06 sie 2015, 19:33

Dzisiaj udało się odpalić dziada. Wprawdzie na kroplówkę z pominięciem pompy paliwa i całego układu. Najpierw silnik wszedł na bardzo wysokie obroty i dymił tak że świata nie było widać. Później się obroty uspokoiły ale zaczął dymić na biało. Odpala za każdym razem ale przy odpalaniu słychać metaliczny dźwięk jakby ktoś walnął kluczem w blok silnika. Później silnik już chodzi normalnie tylko dymi na biało. Ktoś ma jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 sie 2015, 14:03

Przy takich operacjach powinno się najpierw zrobić kilka podstawowych rzeczy a nie odpalać silnika na pałę. Z kilkuletnim olejem w silniku można bardzo szybko uszkodzić panewki.
Najpierw powinniście wymienić olej, wymienić paliwo, nalać do każdego z cylindrów nafty lub oleju. Można też przepchnąć na biegu samochód kawałek by się silnik lekko rozruszał. Pokręcić rozrusznikiem na sucho by złapał ciśnienie i dopiero odpalać.
Tak jak wy zrobiliście to wcale bym się nie zdziwił że bardziej go zarznęliście nic był zarznięty <ok>
A ten biały dym to albo płyn chłodniczy albo ten stary olej przez lata coś wytracił z siebie.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 sie 2015, 15:48

Silnik pali na dotyk. Pracuje równo. Nie dymi. Wszystko samo przeszło. Do wymiany jest pompka paliwa i przewody. Rozrząd z pompą wody wymieniony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl