Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Brak mocy i szarpanie

ODPOWIEDZ
qps666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 maja 2014, 22:16

[B4 1.9 1Z] Okropne szarpanie, jakby za mało paliwa

Post autor: qps666 » 21 sie 2015, 12:36

Samochód już na samym początku jak był kupiony podczas robieniu v-max miewał pojedyncze szarpnięcia, tak, jakby samochód nie dostawał paliwa na 1 gar. I tylko przy dużej prędkości, na mocno obciążonym silniku, w innych przypadkach to nie występowało. Ostatnio zdarzyło mu się szarpnąć kilka podczas wyjazdu pod górkę na 3-ce, również przy soczyście wciśniętym gazie, ale później był spokój. Aż do teraz. Wieczorem dojeżdżałem do domu, szarpnięcie podczas normalnej jazdy. Pomyślałem "nic poważnego". Wstawiłem auto do garażu. Rano samochód był nie do poznania.

Szarpanie występuje ciągle, silnik pracuje nierówno. Dodam, że to nie jest lekkie poszarpywanie, tylko sążne, jednorazowe jebnięcie. Ciężko mi powiedzieć, czy są ubytki w mocy, bo w międzyczasie najeździłem się zdrowszym samochodem, także skala porównawcza nie jest miarodajna, niemniej skłonny jestem napisać, że kilka koni uciekło w siną dal.

Niedawno przeczyściłem nastawnik pompy, ponadto na odpiętym kablu od skrzyni problem jest ten sam. Na kompie wyszedł uszkodzony czujnik temperatury powietrza - na wypiętym problem nie ustaje więc to chyba nie to.

I teraz najważniejsze. Pojechałem na wymianę filtra paliwa. Świeżo po zalaniu kubka paliwem i przy pierwszym odpaleniu motor zdawał się pracować równo i poprawnie. Długo się tym nie nacieszyłem. Po przejechaniu 200m od warsztatu koszmar powrócił. Co może być przyczyną? Paliwa ostatnio zalałem pod korek na stacji 123, tj. Statoil, od tego czasu na baku przejechałem z 820km a ON jeszcze jest wg. wskaźnika 1/4, więc gnoju z dna raczej nie pociągnął.

I jeszcze jedno, nie mogłem teraz odpalić silnika. Dwukrotnie musiałem go kręcić, dopiero za trzecim zaskoczył. Podczas rozruchu wydawało mi się, że słyszałem turbinę. To może być niepowiązany problem, ale piszę na wszelki wypadek. Jeszcze dodam, że ostatnio nalałem trochę za dużo oleju, tak z 4mm nad max.

I jeszcze drugie, bo zapomniałem. Ładowanie mi siadło. Wyjeżdżając z parkingu zaświeciła mi się kontrolka akumulatora. Wjechałem z powrotem na parking żeby zobaczyć co to się wyprawia, ale lampka zgasła. No to pojechałem do domu. Po południu, auto nie chciało się włączyć, to zapaliłem na pycha. Podczas jazdy silnik zaczął chodzić jak traktor, zatrzymałem się. Lampy ledwo świeciły. Koniec końców samochód zgasł mi na amen podczas ruszania. Alternator poszedł do regeneracji, problem rozwiązany. Może to się jakoś mieć do siebie wszystko?

Dorzucam filmik z pracy silnika na luzie przy lekkim gazie, pedał gazu ciągle w tej samej pozycji.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 21 sie 2015, 15:59

Filtr zmieniles ok. A sprawdzales czy w przewodach od filtra do pompy tych przeźroczystych nie masz pęcherzy powietrza?? I jaki osprzęt?? bosch czy pierburg?? i tak w sumie to temat wielokrotnie wałkowany wystarczy poczytać tematy na forum <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 sie 2015, 23:26

Filtr paliwa pewnie ori wkręcany założyłeś jeszcze :?:

LoTaR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 gru 2014, 19:03
Lokalizacja: Toruń

Post autor: LoTaR » 21 sie 2015, 23:28

Miałem podobny problem wieczne szarpanie przy gwałtownym lub lekkim nacisnięciu gazu okazało się,że powietrze leci na zasilaniu pompy wiec wymieniłem filtr paliwa na filtrona pp 838/1 bez tego beznadziejnego podgrzewacza paliwa który i tak nic nam nie podgrzewa i audica odżyła nie szarpała i na dodatek przybyło troche mocy i elastyczności,ale nie tylko problemem był ten oring pod podgrzewaczem lecz miałem także ori opaski na przewodach które prawie nic nie sciskały.i pytanie jest na jaki filtr wymienileś?jak wyglądają opaski na przewodach?czy dobrze dokręcony jest ten zaworek na podstawie filtra?jak wyglądaja metalowe przewody pod autem?Jeżeli to nic nie da to sprawdz wtrysk sterujący może on się zawiesza najlepiej podmienic ze sprawnym autem.Aha i dodam jeszcze że na starym filtrze były problemy z odpalaniem krecił długo i po odpaleniu chodził nierowno pare sekund ewidentnie paliwo się cofało.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 sie 2015, 00:31

Obrazek

Obrazek

LoTaR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 gru 2014, 19:03
Lokalizacja: Toruń

Post autor: LoTaR » 22 sie 2015, 02:06

Dokładnie są to te filtry właśnie z polecenia Krzysztofa założyłem ten filtr i zdecydowanie polecam :mrgreen: Cena coś około 50-60 zł

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 sie 2015, 09:13

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 24 sie 2015, 13:34

Mi tam sie wydaje ze kolega ma problemy z nastawnikiem... i cos mi sie wydaje, że to bosch jest.
Nie odpalaj auta na pych... jeszcze pasek przeskoczy - o ile juz tak sie nie stało :D
tak jak wyzej pisali do wymiany filtr paliwa na ten co tu polecaja. Do sprawdzenia powietrze w paliwe.
Oleju 4 mm ponad max to jest bardzo za duzo. Tak przy okazji . Zamów w ASO sobie NOWY lejek bagnetu oleju ... wlasnie tam róznica miedzy oryginalnym a podróbką wynosi ok 4-5 mm

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 sie 2015, 16:43

szymon_xd2 pisze: Zamów w ASO sobie NOWY lejek bagnetu oleju ... wlasnie tam róznica miedzy oryginalnym a podróbką wynosi ok 4-5 mm
Ewentualnie

legenda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 03 mar 2013, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

[B4 1.9 1Z] Brak mocy i szarpanie

Post autor: legenda » 26 sie 2015, 21:28

Witam wracam z moim problem samochód to audi 80 1Z pierburg na 100%. Moje audi ma takie obiawy że na początku tak od 1k do 2k przyspiesza normalnie a potem szarpie i brakuje mu mocy i tak na każdym biegu, jego maksymalna prędkość to 120km/h , przepływka przekładana 3 razy. Sprawdzałem błędy i wyskakuje mi ciągle błąd z przepływką. Jak odpinam przepływkę na włączonym silniku to nic się nie dzieje dodatkowo ma dziwne obroty na biegu jałowym jak na TDI.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sie 2015, 22:46

legenda pisze:Moje audi ma takie obiawy że na początku tak od 1k do 2k przyspiesza normalnie a potem szarpie i brakuje mu mocy i tak na każdym biegu, jego maksymalna prędkość to 120km/h , przepływka przekładana 3 razy. Sprawdzałem błędy i wyskakuje mi ciągle błąd z przepływką.
Skoro zmiana przepływki nic nie daje ,to najprawdopodobniej jest gdzieś przerwa elektryczna pomiedzy wtyczką przepływki a ECU .Trzeba sprawdzić kabelki z wtyczki przepływki do ECU. Masz vaga,to mozesz podejrzeć wskazania wielu parametrów ,bo takie banalne niedomagania , jak Ci się dzieją ,będzie widac jak na dłoni ...ewentualnie jak nie jesteś w "temacie ",to zrobić logi dynamiczne 003 i 011 ,wrzucic na http://vaglog.pl/index.php i "podrzucić " na forum do oceny

legenda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 03 mar 2013, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: legenda » 26 sie 2015, 23:25

A czy mógłbyś mi podać piny na ECU jakie są od przepływki??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 sie 2015, 00:06

zaznaczona strzałką <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl