[B4 2.0 ABK] Późno załączające sie wentylatory chłodnicy.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Witam.
Jestem już po wymianie termostatu i czujnika z chłodnicy. Dziś była trasa około 80 km. i wygląda to tak: autostrada wskazówka cały czas między 90 a 100°C, poza miastem tak samo natomiast w mieście dochodzi do 100°C. Czyli wymiana nie pomogła :evil: tylko uszczupliła budżet. Chłodnicy na razie nie tykam, poczekam na pirometr i pomierzę temp.
Jestem już po wymianie termostatu i czujnika z chłodnicy. Dziś była trasa około 80 km. i wygląda to tak: autostrada wskazówka cały czas między 90 a 100°C, poza miastem tak samo natomiast w mieście dochodzi do 100°C. Czyli wymiana nie pomogła :evil: tylko uszczupliła budżet. Chłodnicy na razie nie tykam, poczekam na pirometr i pomierzę temp.
Przecież wszystko jest dobrze. To normalna temperatura pracy.Grześ77 pisze:Witam.
Jestem już po wymianie termostatu i czujnika z chłodnicy. Dziś była trasa około 80 km. i wygląda to tak: autostrada wskazówka cały czas między 90 a 100°C, poza miastem tak samo natomiast w mieście dochodzi do 100°C. Czyli wymiana nie pomogła :evil: tylko uszczupliła budżet. Chłodnicy na razie nie tykam, poczekam na pirometr i pomierzę temp.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W nowych małych samochodach nawet nie ma wskaźnika temperatury tylko jest kontrolka zimno/przegrzanie. A jak już zrobią wskaźnik to pokazuje on kierowcy 90 stopni C przy rzeczywistych temperaturach 87-105 stopni C, aby ludzie nie panikowali jak autor tego tematu jak im wskazówka pokaże 5 stopni więcej.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Późno załączające sie wentylatory chłodnicy.
Grześ77 pisze: Problem z którym walczę od kilku dni to podwyższona temp. silnika i wentylatory które startują przy 100°C i działają przez około 30 sekund i potem temp. oscyluje przy 98°C i znowu dochodzi do 100°C i cykl się powtarza. W mieście potrafi przekroczyć 100°C w trasie trzyma około 95°C.
Wy chyba nie czytacie dokładnie co autor pisze.Grześ77 pisze:Zaczęło się od nieszczelnej chłodnicy którą wymieniłem na używaną + nowy płyn.
Na starej chłodnicy trzymał mi stabilne 95°C
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jarewa, Owszem czytamy ale wskaźniki to nie jest miarodajne wskazanie.
Jeżeli jest problem z załatwieniem Vaga tutaj : https://audi80.pl/audi-20-abkbrak-ss ... t69845.htm są wskazania czujnika niebieskiego dla danych temperatur. Pod warunkiem, że jest on sprawny i oryginalny jeszcze. Można to sprawdzić miernikiem chociażby.
Jeżeli jest problem z załatwieniem Vaga tutaj : https://audi80.pl/audi-20-abkbrak-ss ... t69845.htm są wskazania czujnika niebieskiego dla danych temperatur. Pod warunkiem, że jest on sprawny i oryginalny jeszcze. Można to sprawdzić miernikiem chociażby.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wiem ale najlepszy wskaźnik to świadomość tego że przed wymianą chłodnicy było inaczej. Z drugiej strony mówi też o stabilności i tez parę słów można by było dodać.Francis1982 pisze:ale wskaźniki to nie jest miarodajne wskazanie.
Vag też ci nic nie pomoże bo i dla ecu może być bledną temperatura, tylko miernik fizyczny termopara pirometr da wiarygodne pomiary. Nie bierzecie pod uwagę tego że w ABT/ABK bez klimy i bez automatu jest ta mniejsza chłodnica i czujnik po prawej stronie który załącza bieg 1 przy 85stC w chłodnicy skoro wcześniej miał ok a po zmianie źle to morze tylko świadczyć o przytkanej chłodnicy co wspomniałem wcześniej, i tylko badanie temperatury na niej czy są spore rozbieżności miedzy prawa a lewa strona potwierdzi.
W przypadku większej chłodnicy wersja z kima, automat , 1z,, ace czujnik jest po lewej stronie pod króćcem wychodzącym i w niej nie występowało by ta rozbieżność włączania wentylatora nawet przy zatkanej chłodnicy.
A druga sprawa chłodnica nie ma obiegu wymuszonego. Zatkane kanały tylko powodują zmniejszenie sprawności a nie zmniejszenie przepływu
Witam.
Dziś dokonałem pomiaru temp. pirometrem w następujący sposób. Odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i uruchomiłem silnik. Temp. rosła i przy 86-88°C zaczął wracać tym cienkim wężykiem delikatnie płyn. Przy 92°C (zegar w kabinie pokazywał 100°C) załączyły się wentylatory. Poczekałem aż się wyłączą i zgasiłem silnik.
Czy taki pomiar mogę uznać za wiarygodny ?
Dziś dokonałem pomiaru temp. pirometrem w następujący sposób. Odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i uruchomiłem silnik. Temp. rosła i przy 86-88°C zaczął wracać tym cienkim wężykiem delikatnie płyn. Przy 92°C (zegar w kabinie pokazywał 100°C) załączyły się wentylatory. Poczekałem aż się wyłączą i zgasiłem silnik.
Czy taki pomiar mogę uznać za wiarygodny ?