Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Późno załączające sie wentylatory chłodnicy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 sie 2015, 16:43

Z tego co słyszałem to nie chcą te stare wersji programu chodzić na 64bitowych wersjach. Chyba polski vag jakoś działa nawet na 64bitowych.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 sie 2015, 07:15


Riley
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 sie 2015, 11:11

Post autor: Riley » 23 sie 2015, 10:11

Nie działa tylko pod win7.

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 23 sie 2015, 13:47

Witam.
Jestem już po wymianie termostatu i czujnika z chłodnicy. Dziś była trasa około 80 km. i wygląda to tak: autostrada wskazówka cały czas między 90 a 100°C, poza miastem tak samo natomiast w mieście dochodzi do 100°C. Czyli wymiana nie pomogła :evil: tylko uszczupliła budżet. Chłodnicy na razie nie tykam, poczekam na pirometr i pomierzę temp.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 sie 2015, 17:47

Grześ77 pisze:Witam.
Jestem już po wymianie termostatu i czujnika z chłodnicy. Dziś była trasa około 80 km. i wygląda to tak: autostrada wskazówka cały czas między 90 a 100°C, poza miastem tak samo natomiast w mieście dochodzi do 100°C. Czyli wymiana nie pomogła :evil: tylko uszczupliła budżet. Chłodnicy na razie nie tykam, poczekam na pirometr i pomierzę temp.
Przecież wszystko jest dobrze. To normalna temperatura pracy.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 sie 2015, 21:18

czarekj, Cóż, widać łatwiej o Pirometr niż Vag :mrgreen:

Grześ77, Źle to jest 120-130 jak wskazówkę coś "ciągnie" na prawo... W lecie to nie problem a w zimie jak najbardziej wskazane takie osiąganie temperatury <ok>

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 sie 2015, 21:27

W nowych małych samochodach nawet nie ma wskaźnika temperatury tylko jest kontrolka zimno/przegrzanie. A jak już zrobią wskaźnik to pokazuje on kierowcy 90 stopni C przy rzeczywistych temperaturach 87-105 stopni C, aby ludzie nie panikowali jak autor tego tematu jak im wskazówka pokaże 5 stopni więcej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: Późno załączające sie wentylatory chłodnicy.

Post autor: Jarewa » 23 sie 2015, 21:27

Grześ77 pisze: Problem z którym walczę od kilku dni to podwyższona temp. silnika i wentylatory które startują przy 100°C i działają przez około 30 sekund i potem temp. oscyluje przy 98°C i znowu dochodzi do 100°C i cykl się powtarza. W mieście potrafi przekroczyć 100°C w trasie trzyma około 95°C.
Grześ77 pisze:Zaczęło się od nieszczelnej chłodnicy którą wymieniłem na używaną + nowy płyn.
Na starej chłodnicy trzymał mi stabilne 95°C
Wy chyba nie czytacie dokładnie co autor pisze.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 sie 2015, 15:21

Jarewa, Owszem czytamy ale wskaźniki to nie jest miarodajne wskazanie.

Jeżeli jest problem z załatwieniem Vaga tutaj : https://audi80.pl/audi-20-abkbrak-ss ... t69845.htm są wskazania czujnika niebieskiego dla danych temperatur. Pod warunkiem, że jest on sprawny i oryginalny jeszcze. Można to sprawdzić miernikiem chociażby.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sie 2015, 16:09

Francis1982 pisze:ale wskaźniki to nie jest miarodajne wskazanie.
Wiem ale najlepszy wskaźnik to świadomość tego że przed wymianą chłodnicy było inaczej. Z drugiej strony mówi też o stabilności i tez parę słów można by było dodać.

Vag też ci nic nie pomoże bo i dla ecu może być bledną temperatura, tylko miernik fizyczny termopara pirometr da wiarygodne pomiary. Nie bierzecie pod uwagę tego że w ABT/ABK bez klimy i bez automatu jest ta mniejsza chłodnica i czujnik po prawej stronie który załącza bieg 1 przy 85stC w chłodnicy skoro wcześniej miał ok a po zmianie źle to morze tylko świadczyć o przytkanej chłodnicy co wspomniałem wcześniej, i tylko badanie temperatury na niej czy są spore rozbieżności miedzy prawa a lewa strona potwierdzi.

W przypadku większej chłodnicy wersja z kima, automat , 1z,, ace czujnik jest po lewej stronie pod króćcem wychodzącym i w niej nie występowało by ta rozbieżność włączania wentylatora nawet przy zatkanej chłodnicy.


A druga sprawa chłodnica nie ma obiegu wymuszonego. Zatkane kanały tylko powodują zmniejszenie sprawności a nie zmniejszenie przepływu

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 29 sie 2015, 14:02

Witam.

Dziś dokonałem pomiaru temp. pirometrem w następujący sposób. Odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i uruchomiłem silnik. Temp. rosła i przy 86-88°C zaczął wracać tym cienkim wężykiem delikatnie płyn. Przy 92°C (zegar w kabinie pokazywał 100°C) załączyły się wentylatory. Poczekałem aż się wyłączą i zgasiłem silnik.
Czy taki pomiar mogę uznać za wiarygodny ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sie 2015, 14:59

Grześ77, czyli wsio oki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 sie 2015, 18:31

Czy taki pomiar mogę uznać za wiarygodny ?
Miałeś zmierzyć cztery rogi chłodnicy na postoju do zagrzania 90stC jakie przy 60 i jakie przy 90.

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 29 sie 2015, 21:01

Przy 60°C nie mierzyłem. Przy 90°C temp. chłodnicy ma się tak lewa góra 88-90°C, lewa dół 88-86°C, prawa góra 90-92°C, prawa dół 90-91°C. Takie coś mi wyszło.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 sie 2015, 22:07

Jest różnica, ale można na tym jeździć tylko będzie podwyższona temperatura chłodnica przytkana częściowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl