Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Gruszka turbiny

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

[B4 1.9 1Z 90KM] Gruszka turbiny

Post autor: darekmalickiwp » 23 sie 2015, 11:40

Mam pytanko. Na zgaszonym silniku usiłowałem poruszyć sztangą gruszki. Nie mogłem tego zrobić. Czy to normalne i jaki to ma wpływ na pracę silnika?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 23 sie 2015, 11:54

Ale jak rekami czy zapierałeś czymś śrubokrętem bo ręka nie masz szans poruszyć

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 23 sie 2015, 12:07

rękoma jej nie ruszysz chyba że musiałbyś sie dobrze spiąć :)

ona zaczyna sie ruszać koło 0.6-0,8 bara

możesz spróbować kompresor podpiąć i zobaczyć czy chodzi

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 23 sie 2015, 12:26

Dzięki za wyjaśnienia. :-D. Już się bałem że coś nie tak. <ok>

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 07 paź 2015, 22:04

bozmek pisze:Ale jak rekami czy zapierałeś czymś śrubokrętem bo ręka nie masz szans poruszyć
ona działa na podcisnienie czy nadcisnienie????

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 paź 2015, 22:24

Nadcisnienie

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 12 paź 2015, 20:13

Jarewa pisze:Nadcisnienie

tzn ze sztange pcha w kierunku przeciwnym.... bo mam wrazenie ze mam otwarty zawor upustowy. bo jest taki problem ze zamontowałem se manometr w skali barowej od 0 do 1bara... jak mu tak depne to manometr pokaze 0.2 bara u nic wiecej.. niewiem co o tym sadzic....

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 paź 2015, 20:23

Tomcionerwus pisze: tzn ze sztange pcha w kierunku przeciwnym.... bo mam wrazenie ze mam otwarty zawor upustowy. bo jest taki problem ze zamontowałem se manometr w skali barowej od 0 do 1bara... jak mu tak depne to manometr pokaze 0.2 bara u nic wiecej.. niewiem co o tym sadzic....
Tak masz ustawioną sztange w t2 , naciąg sam musisz sobie wyregulować.

Obrazek

Obrazek

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 12 paź 2015, 20:54

Krzysiek 84 pisze:
Tomcionerwus pisze: tzn ze sztange pcha w kierunku przeciwnym.... bo mam wrazenie ze mam otwarty zawor upustowy. bo jest taki problem ze zamontowałem se manometr w skali barowej od 0 do 1bara... jak mu tak depne to manometr pokaze 0.2 bara u nic wiecej.. niewiem co o tym sadzic....
Tak masz ustawioną sztange w t2 , naciąg sam musisz sobie wyregulować.

[url=http://images68.fotosik.pl/1251/c419060b0006add5med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images67.fotosik.pl/1252/d27c6a5885f26afamed.jpg]Obrazek[/URL]
nierozumiem. przeciez regulacje przeprowadza sie wtedy gdy turbina jest w warsztacje co regeneruja.. jakby miał wyregulowac ta sztange to jak mam ustawic....

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 paź 2015, 21:24

Technicznie ciężko może być na oko, sztanga ma się ruszać otwierać zawór jak przekroczy żądane ciśnienie.

Czyli jak ma dmuchać turbo na 1bar to po podaniu na gruszkę 1bar powinna się już ruszać i otwierać (CIŚNIENIA ORIENTACYJNE) nie patrz ze masz zawór n75 ECU podnosi tylko górny zakres.

1z-8bit- 0,86bar
1z-16bit-0,924bar

Czyli jak masz 8bit to zawór musi się już otwierać przy 0,8bar najlepiej jeszcze zrobić cobie dostęp wzrokowy do zaworu.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 12 paź 2015, 21:59

Jarewa pisze:Technicznie ciężko może być na oko, sztanga ma się ruszać otwierać zawór jak przekroczy żądane ciśnienie.

Czyli jak ma dmuchać turbo na 1bar to po podaniu na gruszkę 1bar powinna się już ruszać i otwierać (CIŚNIENIA ORIENTACYJNE) nie patrz ze masz zawór n75 ECU podnosi tylko górny zakres.

1z-8bit- 0,86bar
1z-16bit-0,924bar

Czyli jak masz 8bit to zawór musi się już otwierać przy 0,8bar najlepiej jeszcze zrobić cobie dostęp wzrokowy do zaworu.
skad ja to mam wiedziec .ale mam pewien pomysł tylko niewiem czy mi kompresorek z lodowki tyle cisnienia wydoli aby mogł zrobc test aby mi sie zawor upustowy otworzył....

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 paź 2015, 22:30

Tak pod ręka zawsze mam butle co2 z regulatorem ciśnienia dokładnym od migomata. Czy tez od butli gazów. A nawet i da rade zwykły kompresor ale ma juz nie taki dokładny regulator ciśnienia.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 13 paź 2015, 18:04

ale komplikujecie sobie sprawe .. oooo. sztanga ma byc dobrze skrecona . nawet wiecej jak dobrze ... i jazda probna ... jak auto jezdzi dobrze to jest dobrze ... jak bedzie przy wyzszych obrotach szarpal mocą i wpadał w tryb awaryjny to sztanga za mocno skrecona ... bo n75 nie zdazy zbic cisnienia ... proste i logiczne . srubokret kluczyk maly i regulujemy :D max 2 godziy pracy przy tym i nie trzeba miec jakis niewiiadomo jakich przyrządow

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 13 paź 2015, 20:24

przemysle wasze opowiedzi. ale narazie musze zdjasc wydech i sprawdzic czy zawor jest całkowicie zamkniety. wtedy bede myslał nad regulacja...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2015, 20:31

Jarewa pisze:Czyli jak ma dmuchać turbo na 1bar to po podaniu na gruszkę 1bar powinna się już ruszać i otwierać (CIŚNIENIA ORIENTACYJNE) nie patrz ze masz zawór n75 ECU podnosi tylko górny zakres.

1z-8bit- 0,86bar
1z-16bit-0,924bar

Czyli jak masz 8bit to zawór musi się już otwierać przy 0,8bar najlepiej jeszcze zrobić cobie dostęp wzrokowy do zaworu.
Tym sposobem ,nic nie sprawdzisz :roll: z prostej przyczyny ...zawór upustowy nie otwiera sie zero -jedynkowo ...czyli otworzył -zamknął ...on się bardzo delikatnie uchyla i zamyka ,w rytm szybkich impulsów n75 ,który tak "cykając " steruje dość dokładnie ciśnieniem w dolocie ...gdyby odbywało się to zero-jedynkowo ,czyli otworzył-zamknął ...to cisnienie wahało by się od zera do maxa ,a auto w czasie jazdy ciągneło by ,a po chwili nie ciągnęło i tak cały czas :roll:
szymon_xd2 pisze:komplikujecie sobie sprawe .. oooo. sztanga ma byc dobrze skrecona . nawet wiecej jak dobrze ... i jazda probna ... jak auto jezdzi dobrze to jest dobrze ... jak bedzie przy wyzszych obrotach szarpal mocą i wpadał w tryb awaryjny to sztanga za mocno skrecona ... bo n75 nie zdazy zbic cisnienia
Dokładnie tak ,sprawdzanie kompresorkami nie ma żadnego sensu ...no może tylko w celu sprawdzenia czy gruszka jest sprawna i czy WG pracuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl