[B4 1.9 1Z 90KM] Gruszka turbiny
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
[B4 1.9 1Z 90KM] Gruszka turbiny
Mam pytanko. Na zgaszonym silniku usiłowałem poruszyć sztangą gruszki. Nie mogłem tego zrobić. Czy to normalne i jaki to ma wpływ na pracę silnika?
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tak masz ustawioną sztange w t2 , naciąg sam musisz sobie wyregulować.Tomcionerwus pisze: tzn ze sztange pcha w kierunku przeciwnym.... bo mam wrazenie ze mam otwarty zawor upustowy. bo jest taki problem ze zamontowałem se manometr w skali barowej od 0 do 1bara... jak mu tak depne to manometr pokaze 0.2 bara u nic wiecej.. niewiem co o tym sadzic....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
nierozumiem. przeciez regulacje przeprowadza sie wtedy gdy turbina jest w warsztacje co regeneruja.. jakby miał wyregulowac ta sztange to jak mam ustawic....Krzysiek 84 pisze:Tak masz ustawioną sztange w t2 , naciąg sam musisz sobie wyregulować.Tomcionerwus pisze: tzn ze sztange pcha w kierunku przeciwnym.... bo mam wrazenie ze mam otwarty zawor upustowy. bo jest taki problem ze zamontowałem se manometr w skali barowej od 0 do 1bara... jak mu tak depne to manometr pokaze 0.2 bara u nic wiecej.. niewiem co o tym sadzic....
[url=http://images68.fotosik.pl/1251/c419060b0006add5med.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images67.fotosik.pl/1252/d27c6a5885f26afamed.jpg]Obrazek[/URL]
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Technicznie ciężko może być na oko, sztanga ma się ruszać otwierać zawór jak przekroczy żądane ciśnienie.
Czyli jak ma dmuchać turbo na 1bar to po podaniu na gruszkę 1bar powinna się już ruszać i otwierać (CIŚNIENIA ORIENTACYJNE) nie patrz ze masz zawór n75 ECU podnosi tylko górny zakres.
1z-8bit- 0,86bar
1z-16bit-0,924bar
Czyli jak masz 8bit to zawór musi się już otwierać przy 0,8bar najlepiej jeszcze zrobić cobie dostęp wzrokowy do zaworu.
Czyli jak ma dmuchać turbo na 1bar to po podaniu na gruszkę 1bar powinna się już ruszać i otwierać (CIŚNIENIA ORIENTACYJNE) nie patrz ze masz zawór n75 ECU podnosi tylko górny zakres.
1z-8bit- 0,86bar
1z-16bit-0,924bar
Czyli jak masz 8bit to zawór musi się już otwierać przy 0,8bar najlepiej jeszcze zrobić cobie dostęp wzrokowy do zaworu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
skad ja to mam wiedziec .ale mam pewien pomysł tylko niewiem czy mi kompresorek z lodowki tyle cisnienia wydoli aby mogł zrobc test aby mi sie zawor upustowy otworzył....Jarewa pisze:Technicznie ciężko może być na oko, sztanga ma się ruszać otwierać zawór jak przekroczy żądane ciśnienie.
Czyli jak ma dmuchać turbo na 1bar to po podaniu na gruszkę 1bar powinna się już ruszać i otwierać (CIŚNIENIA ORIENTACYJNE) nie patrz ze masz zawór n75 ECU podnosi tylko górny zakres.
1z-8bit- 0,86bar
1z-16bit-0,924bar
Czyli jak masz 8bit to zawór musi się już otwierać przy 0,8bar najlepiej jeszcze zrobić cobie dostęp wzrokowy do zaworu.
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
ale komplikujecie sobie sprawe .. oooo. sztanga ma byc dobrze skrecona . nawet wiecej jak dobrze ... i jazda probna ... jak auto jezdzi dobrze to jest dobrze ... jak bedzie przy wyzszych obrotach szarpal mocą i wpadał w tryb awaryjny to sztanga za mocno skrecona ... bo n75 nie zdazy zbic cisnienia ... proste i logiczne . srubokret kluczyk maly i regulujemy max 2 godziy pracy przy tym i nie trzeba miec jakis niewiiadomo jakich przyrządow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tym sposobem ,nic nie sprawdzisz :roll: z prostej przyczyny ...zawór upustowy nie otwiera sie zero -jedynkowo ...czyli otworzył -zamknął ...on się bardzo delikatnie uchyla i zamyka ,w rytm szybkich impulsów n75 ,który tak "cykając " steruje dość dokładnie ciśnieniem w dolocie ...gdyby odbywało się to zero-jedynkowo ,czyli otworzył-zamknął ...to cisnienie wahało by się od zera do maxa ,a auto w czasie jazdy ciągneło by ,a po chwili nie ciągnęło i tak cały czas :roll:Jarewa pisze:Czyli jak ma dmuchać turbo na 1bar to po podaniu na gruszkę 1bar powinna się już ruszać i otwierać (CIŚNIENIA ORIENTACYJNE) nie patrz ze masz zawór n75 ECU podnosi tylko górny zakres.
1z-8bit- 0,86bar
1z-16bit-0,924bar
Czyli jak masz 8bit to zawór musi się już otwierać przy 0,8bar najlepiej jeszcze zrobić cobie dostęp wzrokowy do zaworu.
Dokładnie tak ,sprawdzanie kompresorkami nie ma żadnego sensu ...no może tylko w celu sprawdzenia czy gruszka jest sprawna i czy WG pracujeszymon_xd2 pisze:komplikujecie sobie sprawe .. oooo. sztanga ma byc dobrze skrecona . nawet wiecej jak dobrze ... i jazda probna ... jak auto jezdzi dobrze to jest dobrze ... jak bedzie przy wyzszych obrotach szarpal mocą i wpadał w tryb awaryjny to sztanga za mocno skrecona ... bo n75 nie zdazy zbic cisnienia