Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Dokrecanie panewek walka rozrzadu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

[B4 2.0 ABT] Dokrecanie panewek walka rozrzadu

Post autor: darkvon » 19 sie 2015, 00:16

Witam. Potrzebuje informacji na temat momentu (Nm) z jakim mam dokrecic pol-panewki pod deklem zaworow.
Z gory przepraszam jesli powtorzylem temat ale nie znalazlem nic na forum.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 sie 2015, 09:05

Książka obsługa i naprawa Audi 80 mówi żeby dokręcać równomiernie do osiągnięcia momentu 20Nm. Zaczynając dokręcać w ten sposób łożyska 2 i 5 (aby równomiernie dociskać wałek aby go nie złamać).

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 19 sie 2015, 12:42

darkvon jeśli zdejmowałeś wałek rozrządu to przy zakładaniu pamiętaj by krzywki wałka pierwszego cylindra były skierowane ku górze, a tłok w cylindrze nr.1 był w górnym położeniu. Co do pokryw wałka, nie pomyl ich, najlepiej zakładać tak jak były wcześniej przed demontażem ( wałek polej olejem by nie był suchy) i dokręcasz kolejno na krzyż, pierwsze pokrywy " 2 " i " 4 " potem " 1 " i " 3 " momentem 20Nm.
Numery pokryw 1,2,3,4 to patrzysz na silnik od przodu - pokrywa 1 to ta od koła zębatego paska rozrządy dalej 2 i 3 aż do 4 to ta od strony szyby samochodu ( mam nadzieję że wiesz o czym piszę ;-) )
Jeśli zdejmowałeś koło zębate wałka rozrządu to przykręcaj 80Nm. zwróć uwagę na klin między wałkiem a kołem zębatym.
Jak wszystko skręcisz odczekaj około 30 minut by hydropopychacze się osiadły.
Zostanie ci ustawienie rozrządu - to pikuś <piwo>

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 25 sie 2015, 22:12

Dziekuje bardzo za informacje. Na szczescie nie wyciagalem walka rozrzadu tylko sprawdzalem po kolei polpanewki czy nie sa zatarte wiec nie ma mowy o zamianie ich miejscami.

2. Potrzebuje momenty dokrecania polpanewek na korbowodzie oraz polpanewek od tlokow (tez na korbowodzie). Mechanik sprawdzil mi w programie te momenty ale wszystko po angielsku i nie moge rozszyfrowac.

3. Jeszcze jedna sprawa: gdy ostatnio oddalem silnik do roboty (panewka od walka posredniego sie zatarla....) gosc stwierdzil ze to jest silnik 1.8 a nie 2.0 jak mam w dowodzie. I teraz pytanie do was - jak moge to sprawdzic? jakos po numerach silnika?

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 25 sie 2015, 22:58

Na bloku silnika jest wybite jego oznaczenie, a tak w ogóle to w B4 nie było 1.8.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 25 sie 2015, 23:25

Wiem o tym bo nie dawno sprawdzalem na internecie ale myslalem ze moze poprzedni wlasciciel zrobil przekladke z b3 bo tam byl silnik 1.8. Z drugiej strony malo prawdopodobne, raczej ten gosc sie pomylil albo zartowal :P

Prosilbym jednak o odpowiedz na pytanie nr 2 kogos kto zna sie na tym.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 sie 2015, 18:46

darkvon pisze:polpanewek na korbowodzie oraz polpanewek od tlokow
Nie chodziło ci o panewki korbowodów i panewki główne?

Panewki główne 65Nm (nasmarowane)
korbowodowe 30Nm + 90 stopni (nowe nasmarowane)

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 26 sie 2015, 20:49

Tak o te mi chodzilo. Dzieki wielkie.
Jak mam rozumiec 30Nm + 90 stopni? ze mam dokrecic sila 30 Nm i do tego jeszcze cwierc obrotu?
I dlaczego piszesz "nowe nasmarowane"? ja zakladam te same - ponumerowalem je sobie tak zeby kazda lezala na swoim miejscu. Czy inna sila dokreca sie nowe a inna uzywane?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 sie 2015, 20:53

darkvon pisze:I dlaczego piszesz "nowe nasmarowane"?
Tak mówi instrukcja nowe śruby i posmarowane gwinty. Dla używanych wielu majstrów dokręca słabiej bo już tak się nie rozciągają jak nowe.
darkvon pisze:Jak mam rozumiec 30Nm + 90 stopni? ze mam dokrecic sila 30 Nm i do tego jeszcze cwierc obrotu?
Dokładnie tak. Tylko to ćwierć obrotu rób zwykłym kluczem bo jak masz nastawiany klucz dynamometryczny to może się zepsuć jeśli będziesz kręcił dalej poza kliknięcie.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 26 sie 2015, 21:10

Wiesz ten silnik ma niecale 195 000 przejchane i te paneweczki wygladaja jak nowe...

Wiec skoro zakladam te co byly to jaka sila mam dokrecic? instrukcja instrukcja ale w praktyce nikt nie bedzie za kazdym razem panewek zmienial... btw orientujesz sie ile taka jedna polpanewka kosztuje?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 sie 2015, 21:18

Nie nowe panewki tylko śruby. Choć dziwne że było wypisane aby wymienić na korbowodach gdzie są szpilki raczej trudne albo niemożliwe do wymiany a śruby od podpór nie wymieniać.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 26 sie 2015, 22:35

W jakim sensie trudne do wymiany? ciezko je ruszyc?
A jak jest z dostepnoscia tych szpilek w sklepie motoryzacyjnym?
Choć dziwne że było wypisane aby wymienić na korbowodach gdzie są szpilki raczej trudne albo niemożliwe do wymiany a śruby od podpór nie wymieniać.
Jesli dobrze rozumiem dziwisz sie ze kaza wymienic szpilki korobwodow a od panewek glownych nie?

[ Dodano: 2015-08-26, 22:35 ]
Panowie jeszcze jedno (juz ostatnia prosba :D) odkrecalem rowniez kolo zamachowe od walu krobowego i potrzebuje momenty dokrecania tych dwoch tarcz ( 1 tarcza 6 srob na klucz 17 przykrecanych do walu korbowego oraz 6 srob dociskajacych sprzeglo na imbus 6).

Prosze o pomoc i z gory dzieki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 sie 2015, 22:55

darkvon pisze:
Jesli dobrze rozumiem dziwisz sie ze kaza wymienic szpilki korobwodow a od panewek glownych nie?
Tak.
darkvon pisze:dwoch tarcz ( 1 tarcza 6 srob na klucz 17 przykrecanych do walu korbowego
Program 30Nm + 90 (nowa śruba), książka stopni 100Nm
darkvon pisze:6 srob dociskajacych sprzeglo na imbus 6
W jednym miejscu w książce jest 25Nm a w drugim 20Nm

Większość osób te dwie rzeczy przykręca na czuja bez użycia klucza.

[ Dodano: 2015-08-26, 22:55 ]
darkvon pisze:W jakim sensie trudne do wymiany? ciezko je ruszyc?
A jak jest z dostepnoscia tych szpilek w sklepie motoryzacyjnym?
Myślałem że są jakoś fabrycznie są wprasowane na amen. Ale spojrzałem w katalog że da się je oddzielić:
https://www.google.pl/search?q=04810542 ... uSaa2IhMgH

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 27 sie 2015, 07:35

Troche duza rozbieznosc miedzo 30Nm a 100. Poradzcie cos zevym nie musial drugi raz silnika rozbierac.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 sie 2015, 08:15

Ale przy 30Nm masz jeszcze 1/4 obrotu, a często żaby zrobić tą ćwiartkę trzeba się naprawdę dobrze zaprzeć, więc może dojść do tych 100Nm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl