[B4 1.9 TD] Grzanie świec - kontrolka.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Zle mnie zrozumiałeś bierzesz długi kabel, jedną strone przewodu przytkasz do plusa w akumulatorze a drugi koniec do czubka świcy (czubek jest pod gumową osłoną z pzewodami) jak zaiskrzy to świeca sprawna, nic nie odłanczaj akumulatora. Nim zaczniesz cokolwiek robić przeczytaj uwżnie na wszelki wypadek dwa razy to co teraz Ci napisałem, tak dla bezpieczenstwa
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Solskier, podobno gdy w filtrze jest woda to kontrolka nawet podczas jazdy się zapala. ale mozesz to sprawdzić. pewnie wiesz jak wiec nie będe pisał. a ty kyjo, sprawdź czujnik włanczania świec bo u mnie było coś podobnego.świece się nie grzały bo wskaźnik przekłamywał o 20 stopni. jesli odłanczasz wtyczke od tego czujnika i wtedy świece się grzeją to ja bym obstawiał ten czujnik. ja na zwalonym czujniku miałem identycznie po odłączeniu wtyczki świece się grzały a jak podpiołem spowrotem to nic się nie działo...
wieć tak sprawdziłem na 'żarówke' przytknąłem keden konie c do + w akumu a drugi do czubka świecy i nic... sprawdziłem tak 3 i na żadnej ani nie zaświeciła sie żarówka ani nie zaiskrzyło tylko mam pytanie robić to na włączonym zapłonie czy wyłonczonym???? bo ja sprawdzałem na wyłączonym..
______________
i mam prosbe napiszcie mi szczegolej jak zmierzyć to miernikiem bo jestem troche zielony w całej tej elektryce( co gdzie i z czym stykać)
______________
i mam prosbe napiszcie mi szczegolej jak zmierzyć to miernikiem bo jestem troche zielony w całej tej elektryce( co gdzie i z czym stykać)
kyjo, ustaw sobie miernik na teście diód/oporności - zależnie jaki typ miernika, ale w obu przypadkach będzie narysowany symbol •))) Ja to nazywam "pipczałka", czyli jak zetkniesz oba końce miernik powinien pipczeć. Wtedy przyłóż jeden koniec do główki świecy, a drugi do głowicy w pobliżu gniazda świecy. Jeśli będzie pipczeć, znaczy że świeca jest dobra. Jeśli nie, to świeca spalona.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Sprawdź na wszelki wypadek samym kablem, ale wygląda na to że są popalne, tak jak Ci pisałem zebyś sie nie zdziwił jak bedą wszystkie padniete, to dość czesty przypadek... U tu obstawiam iż to jest problemem Twojego cieżkiego odpalania.kyjo pisze:wieć tak sprawdziłem na 'żarówke' przytknąłem keden konie c do + w akumu a drugi do czubka świecy i nic...
w mioim mierniku nie stety na oporności nie pipczy jeżeli stykam konce do siebie..
a w którym miejscu mam podłączyć miernik/amperomierz żeby sprwadzić to w sposób jak opisany jest w książce... pisze że do przewodów zasilających świece troche nie rozumie w króre moglibyscie mi to jeszcze wytłumaczyć??? bo chce sie tylko jeszcze upewnić ale raczej swiece trzeba będzie wymienuic
a w którym miejscu mam podłączyć miernik/amperomierz żeby sprwadzić to w sposób jak opisany jest w książce... pisze że do przewodów zasilających świece troche nie rozumie w króre moglibyscie mi to jeszcze wytłumaczyć??? bo chce sie tylko jeszcze upewnić ale raczej swiece trzeba będzie wymienuic
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Po co chcesz sprawdzac po dwa razy, jak już to zrób tak jak opisał Ci to kolega nivre, jeden koniec miernika do górnej czesci swiecy (tej pod gumowym kapturkiem) a drugi do głowicy to że nie piszczy to moze swiadczyć o dwóch rzeczach, Twój miernik nie ma funkcji dziewkowej albo swieca jest spalona (jak bedziesz mierzył przejscie pradu to patrz na wyświetlacz) ale jak sprawdzałeś metoda która opisałeś i nic nie zaświeciło to swiece do wymiany i odrazu powiem Ci że najlepiej wymienic wszystkie cztery na raz.
Sprawdzanie poboru pradu świecy miernikiem jest do bani. Ja tak robiłem i wyszło że wszystkie maja podobne wartości dopiero jak wykręciłem każdą po kolei i podłonczyłem bezpośrednio pod akumulator to wyszło ze jadna była martwa , wieć najlepiej każda wykreć i sprawdz podlanczając bezpośrednio pod akumulator i odserwuj czy w szybkim czasie główka robi sie czerwona .
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ale tak wogóle po co on ma sprawdzać świece jak nie włancza mu się kontrolka od grzania świec i nie grzeje świec. ja miałem zwalone świece a i tak kontrolka sie włanczała i świece grzało. wiadomo nie odpalał jak na sprawnych ale mimo to prubowało je grzać. u niego nie ma żadnej reakcji. ja bym szukał przyczyny w przekaźniku, czujniku lub w kablach idących do niego.