Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD] Grzanie świec - kontrolka.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 17 gru 2007, 20:12

spoko dzięki wielkie spróbuje sprawdzić na oba sposoby tylko czy jest różnica by robić to na odłączonym akumulatorze czy nie i normalnie zetknąc + do świecy a - gdzis na mase???

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 20:16

Zle mnie zrozumiałeś bierzesz długi kabel, jedną strone przewodu przytkasz do plusa w akumulatorze a drugi koniec do czubka świcy (czubek jest pod gumową osłoną z pzewodami) jak zaiskrzy to świeca sprawna, nic nie odłanczaj akumulatora. Nim zaczniesz cokolwiek robić przeczytaj uwżnie na wszelki wypadek dwa razy to co teraz Ci napisałem, tak dla bezpieczenstwa ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 gru 2007, 20:23

Solskier, podobno gdy w filtrze jest woda to kontrolka nawet podczas jazdy się zapala. ale mozesz to sprawdzić. pewnie wiesz jak wiec nie będe pisał. a ty kyjo, sprawdź czujnik włanczania świec bo u mnie było coś podobnego.świece się nie grzały bo wskaźnik przekłamywał o 20 stopni. jesli odłanczasz wtyczke od tego czujnika i wtedy świece się grzeją to ja bym obstawiał ten czujnik. ja na zwalonym czujniku miałem identycznie po odłączeniu wtyczki świece się grzały a jak podpiołem spowrotem to nic się nie działo...

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 17 gru 2007, 20:34

jutro posprawdzam najpierw świece i dodaje zdjęcie czy o ten czujnik wam chodzi bo jeszcze niewiem gdzie wszystko jest w tym samochodzie bo jeśli chodzi o ten co dołanczam na zdj to go wymieniłem to ten o którym pisałem że gdy odłącze kabelki(widoczne ) to kontrolka świeci

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 gru 2007, 22:46

tak to jest ten czujnik.ja tez go wymieniłem i ten który założyłem okazał sie zły.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 gru 2007, 08:53

Możesz sprawdzić też kabelki (miernikiem - oporowość) od tego czujnka, u mnie niekt ich nie ruszała a jedne był uwalony i był cyrk.

hudy, A co do wody w filtrze i zapalania sie kontrolki to może dzisiaj przetestuje, bo to dość ciekawy temat.

nivre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 gru 2007, 12:05
Lokalizacja: RSA/Sanok
Kontakt:

Post autor: nivre » 18 gru 2007, 12:21

Gdy woda jest w filtrze paliwa, to kontrolka od świec mruga podczas jazdy.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 18 gru 2007, 14:33

wieć tak sprawdziłem na 'żarówke' przytknąłem keden konie c do + w akumu a drugi do czubka świecy i nic... sprawdziłem tak 3 i na żadnej ani nie zaświeciła sie żarówka ani nie zaiskrzyło tylko mam pytanie robić to na włączonym zapłonie czy wyłonczonym???? bo ja sprawdzałem na wyłączonym..

______________

i mam prosbe napiszcie mi szczegolej jak zmierzyć to miernikiem bo jestem troche zielony w całej tej elektryce( co gdzie i z czym stykać)

nivre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 gru 2007, 12:05
Lokalizacja: RSA/Sanok
Kontakt:

Post autor: nivre » 18 gru 2007, 15:34

kyjo, ustaw sobie miernik na teście diód/oporności - zależnie jaki typ miernika, ale w obu przypadkach będzie narysowany symbol •))) Ja to nazywam "pipczałka", czyli jak zetkniesz oba końce miernik powinien pipczeć. Wtedy przyłóż jeden koniec do główki świecy, a drugi do głowicy w pobliżu gniazda świecy. Jeśli będzie pipczeć, znaczy że świeca jest dobra. Jeśli nie, to świeca spalona.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 gru 2007, 16:17

kyjo pisze:wieć tak sprawdziłem na 'żarówke' przytknąłem keden konie c do + w akumu a drugi do czubka świecy i nic...
Sprawdź na wszelki wypadek samym kablem, ale wygląda na to że są popalne, tak jak Ci pisałem zebyś sie nie zdziwił jak bedą wszystkie padniete, to dość czesty przypadek... U tu obstawiam iż to jest problemem Twojego cieżkiego odpalania.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 18 gru 2007, 16:51

w mioim mierniku nie stety na oporności nie pipczy jeżeli stykam konce do siebie..


a w którym miejscu mam podłączyć miernik/amperomierz żeby sprwadzić to w sposób jak opisany jest w książce... pisze że do przewodów zasilających świece troche nie rozumie w króre moglibyscie mi to jeszcze wytłumaczyć??? bo chce sie tylko jeszcze upewnić ale raczej swiece trzeba będzie wymienuic

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 gru 2007, 16:59

Po co chcesz sprawdzac po dwa razy, jak już to zrób tak jak opisał Ci to kolega nivre, jeden koniec miernika do górnej czesci swiecy (tej pod gumowym kapturkiem) a drugi do głowicy to że nie piszczy to moze swiadczyć o dwóch rzeczach, Twój miernik nie ma funkcji dziewkowej albo swieca jest spalona (jak bedziesz mierzył przejscie pradu to patrz na wyświetlacz) ale jak sprawdzałeś metoda która opisałeś i nic nie zaświeciło to swiece do wymiany i odrazu powiem Ci że najlepiej wymienic wszystkie cztery na raz.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 18 gru 2007, 17:09

Sprawdzanie poboru pradu świecy miernikiem jest do bani. Ja tak robiłem i wyszło że wszystkie maja podobne wartości dopiero jak wykręciłem każdą po kolei i podłonczyłem bezpośrednio pod akumulator to wyszło ze jadna była martwa , wieć najlepiej każda wykreć i sprawdz podlanczając bezpośrednio pod akumulator i odserwuj czy w szybkim czasie główka robi sie czerwona .

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 gru 2007, 19:51

ale tak wogóle po co on ma sprawdzać świece jak nie włancza mu się kontrolka od grzania świec i nie grzeje świec. ja miałem zwalone świece a i tak kontrolka sie włanczała i świece grzało. wiadomo nie odpalał jak na sprawnych ale mimo to prubowało je grzać. u niego nie ma żadnej reakcji. ja bym szukał przyczyny w przekaźniku, czujniku lub w kablach idących do niego.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 18 gru 2007, 20:39

no tak ale jeszcze jutro wezme na aumumulator świece zobacze czy grzeją ale wątpie bo nawet dziś jak próbowałem je na żarówke od akumulatora to nie zaświeciło bo chyba nie ma różnicy czy to na włączonym czy wyłączonym zapłnie próbować co nie???? bo ja próbowałem na wyłączonym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl