Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Cała lista dziwnych objawów - jak zrobić diagnos

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
areckii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2014, 23:05

[B3 1.6 PP] Cała lista dziwnych objawów - jak zrobić diagnos

Post autor: areckii » 27 sie 2015, 20:18

Witam,
Niestety na forum nie znalazłem wątku który skupiał by wszystkie rzeczy które trapią moją 80, więc zakładam nowy temat:
Zgłosiłem się do mechanika, bo silnik dymił na szaro i znikał płyn chłodniczy. Po diagnostyce okazało się, że uszczelka pod głowicą jest ok, ciśnienia, napięcia, kompresja, świece, kopułki - ideał, tylko pierścienie lekko przepuszczają olej. Jeśli chodzi o moc, to Audi przyspiesza płynnie i bardzo sprawnie. Ustawiono wtedy zapłon, wtedy zaczęła się lawina. Silnik czasem lekko dławił się na biegu jałowym, a czasem zacinał się na około 2 tys obrotów. (zapłon podobno ustawiony idealnie). Pojechałem więc do serwisu wyspecjalizowanego w VW/Audi, gdzie ustawiono zapłon zgodnie z wytycznymi producenta (nic innego nie zrobili, bo podobno rocznik 1991 nie ma komputera, więc jest problem z diagnostyką). Po wizycie w tym serwisie samochód pojeździł 2 dni i zaczęło się znowu - przy dojeżdżaniu do świateł samochód po prostu gasł, a po odpaleniu piszczał pasek klinowy. Zanim udało mi się znaleźć termin u mechanika objaw sam przeszedł (?). Z obrotami jest gorzej, auto czasem chodzi idealnie, a czasem z niczego wkręca się na prawie max obroty i tak sobie stoi. Nie pomaga przygazówka, ponowne uruchomienie, obroty nie falują, tylko zacinają się na 4-6 tys ( na ucho, bo brak obrotomierza). Ponadto czasem w kabinie czuć benzynę.

Szczerze mówią jestem laikiem i już nie wiem co robić. Gaźnik był podobno regenerowany rok temu. Czy jest jakiś sposób na wykrycie usterki, czy trzeba lecieć z wymianą po kolei: gaźnik, silnik krokowy, sonda lambda?
Czy ewentualnie może być tak, że ten silnik jest tak wrażliwy na lewe powietrze? zauważyłem małe dziurki w dolocie i poszarpaną rurę z materiału pod gaźnikiem...

P.S. samochód nigdy nie widział gazu, a paliwo tankuję na sprawdzone stacji.

Chyba że ktoś z Was zna jakiegoś uczciwego mechanika w okolicy Katowic/ Jaworzna? Słyszałem że w Chorzowie jest jakiś cudotwórca od Pierburgów :)

Ewentualnie czy ktoś ma jakąś opinię o tym? http://www.gaznik.pl/zamiana_2ee_na_inny.html


Bardzo proszę o pomoc, bo auto od tygodnia stoi pod blokiem i marnieje ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 sie 2015, 21:08

Może od nastawnika przepustnicy wchodzi na wysokie obroty,
Miałem kiedyś te 2EE w golfie, teraz jest 2E

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sie 2015, 21:27

I chyba mini komputerek jest z tego co mi się wydaje ale tylko miganie błędów zostaje.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 sie 2015, 22:11

No są tu kody błyskowe ale raczej dużo nie pomogą. Wysokie obroty to może być nieszczelny albo dziurawy słynny nastawnik przepustnicy a problemy z przyspieszaniem albo usterka mechaniczna albo en silnik tej przepustnicy na górze.
Jeszcze można drutować wywalając ten nastawnik i wstawiając w jego miejsce śrubę do ustawiania przepustnicy na stałe.
Jeszcze ludzie z forum golfa wsadzali gaźnik z poloneza itp. : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522 koszt poniżej 100zł.

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 27 sie 2015, 23:02

Śruba na stałe się nie sprawdzi bo sam to przerabiałem. Od kiedy wstawiłem silnik o większej pojemności to zaczęły się u mnie problemy z tym gaźnikiem. U mnie akurat to po odpuszczeniu gazu, obroty spadały poniżej 900 i po chwili się stabilizowały albo gasł. W międzyczasie jeździłem na gaźniku Keihin, fiatowskim, a teraz na wtrysku jednopunktowym. Na Keihinie uzyskałem najlepszą moc, ale bez linki ssania nie chodził za ładnie na zimnym, a i na rozgrzanym nie raz był problem z obrotami. Na fiatowskim też nieźle działał. ale linka ssania też by się przydała, ale największym problemem to było upchać pod maską. Między kolektor, a gaźnik dałem parę milimetrowa podkładkę, a mieszalnik gazu umieściłem w filtrze powietrza od wtrysku jednopunktowego. Mimo to wygłuszenie maski mi się poprzecierało w miejscu filtra. Aktualnie mam wtrysk jednopunkty i na nim silnik pracuje najładniej. Niestety wiązki nie posiadam, ale i tak na gazie jeżdżę to dużego problemu nie mam. W środku mniej słychać silnik niż na 2EE. Więc polecam przekładkę na wtrysk jednopunktowy. U ciebie to na 80% stawiam na nastawnik przepustnicy czyli tą biała bańkę. Górną przesłonę to bym raczej wykluczył bo z niej jest pożytek przy przyspieszaniu. Jak będziesz szukał gaźnika to myślę, że najlepiej na szrocie. U mnie za tą bańkę chciał 30zł, ale wziąłem cały gaźnik za 80zł. Kody błyskowe możesz odczytać. Na coś na pewno nakierują.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 sie 2015, 08:58

lascik pisze:Śruba na stałe się nie sprawdzi bo sam to przerabiałem.
Ja kiedyś przerabiałem znajomemu i jakoś działało. Tylko trzeba aby gaźnik dobrze podawał paliwo bo jak będzie dawał raz mniej raz więcej paliwa to bez aktywnej regulacji wolnych obrotów się nie obędzie.

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 19 wrz 2015, 12:28

Kolego z obrotami miałem to samiutko. Okazało się że przepustnica miała luzy i nie można było utrzymać obrotów. Ale też jest odpowiedzialna za to gumowa podstawka może być dziurawa polecam wymienić koszty nie duże.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl