Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cabrio 1.9 AHU] Układ kierowniczy, a układ hamulcowy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

[Cabrio 1.9 AHU] Układ kierowniczy, a układ hamulcowy

Post autor: Kolczat » 27 sie 2015, 11:56

Siema, takie pytanie

czy są jakieś wspólne relacje pomiędzy układem kierowniczym, a układem hamulcowym? głównie chodzi mi o działanie hydrauliki tych dwóch układów, mam taki problem, że wyje mi coś jakby maglownica, ale problem polega na tym, że nie zdarza się to bez hamowania i na odwrót, nie zdarza się podczas hamowania jeżeli nie ruszam choć trochę kierownicą... ruchy kierownicą nie są duże, objawy pojawiają się zarówno w jeździe na wprost jak i wstecz, też nie ma reguły że w zawsze to się dzieje, raczej sporadycznie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sie 2015, 19:33

A co posiadasz jaki układ hamulcowy? bo wiem że przy V6 były hydrauliczne wspomaganie.
I jezeli takowe posiadasz to odpowiedz na twoje pytanie brzmi "TAK"

Poznasz po tym że brak serwa podciśnienia.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 28 sie 2015, 09:09

bez obrazy, ale ciężko się czyta Twoj wpis :/ praktycznie nic nie rozumiem, co mam posiadać, czego nie powinnienem mieć, a co było w V6? możesz rozwinąć troche swoją myśl o szczegóły i polską składnie? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 28 sie 2015, 17:52

Jeśli maglownica nie ma luzów, jest sucha i wspomaganie działa ok to wszystko z nią dobrze. Wyć może tylko pompa wspomagania. Najpierw proponuję zmienić płyn na nowy. Najlepiej febi zielony mineralny ;-) Jak to nic nie pomoże to pompa do wymiany.
Jarewa pisze:A co posiadasz jaki układ hamulcowy? bo wiem że przy V6 były hydrauliczne wspomaganie.
Chyba w angliku ;-) W LHD tylko ADR miał hydrauliczne wspomaganie hamulcy ;-)

GTDQ142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 03 sie 2015, 23:20
Lokalizacja: Gutersloh
Kontakt:

Post autor: GTDQ142 » 28 sie 2015, 18:25

Ja miałem tak w swojej. Pomogła wymiana pompy i przy okazji płynu.Potem małe odpowietrzenie i wszystko śmiga,dodatkowo jakby spalanie spadło mi z 8.00 do 7,60
Mój silnik to 1.8s

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2015, 19:29

Audi Sport pisze:Chyba w angliku W LHD tylko ADR miał hydrauliczne wspomaganie hamulcy
Nie w angliku tylko nawet na Europę, były auta ze wspomaganiem hydraulicznym hamulca a nie podciśnieniowy. I przeważnie montowali przy v6. A ze to cabrio z nowych roczników to wszystko możliwe.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 sie 2015, 07:19

dzięki za informacje, jednak wróćmy do podstaw, na czym polega hydrauliczne wspomaganie hamulca?
Jarewa, pisałeś, że poznam to po braku serwa podciśnienia, gdzie znajdę i jak wygląda to serwo, poszukam, jeżeli nie mam to by znaczyło, że mam to hydrauliczne i wtedy rozumiem, że tak jak wyżej pompa do wymiany?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 sie 2015, 07:54

Kolczat pisze:na czym polega hydrauliczne wspomaganie hamulca?
Na tymże wspomaganie jest hydrauliczne za pomocą ciśnienia oleju ( a nie jak w normalnym podciśnieniowe za pomocą powietrza) jeżeli jest hydrauliczne to ciśnienie oleju jest brane z pompy wspomagania pompa pełni funkcje na dwie rzeczy hamulec i wspomaganie wtedy hydraulika jest wspólna.

Zwykła komora silnika w czerwonym kółku serwo podciśnieniowe (beczułka)

Obrazek

Tu zwykłe serwo podciśnieniowe

Obrazek

Tu bez serwa podciśnieniowego tylko wspomaganie hamulcu hydrauliczne

Obrazek

Jak widzisz wystarczy podnieś przednia klapę i zobaczyć czy jest ta beczka czy nie wtedy można myśleć dalej.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 29 sie 2015, 08:56

U mnie w ahu jest podciśnieniowe serwo. U Ciebie pewnie też takie będzie. Dzwięk spod maski to skrzypienie, piszczenie ciągłe czy krótkie pojedyncze dzwięki?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 sie 2015, 10:26

no to mam tą beczułkę, więc jest podciśnieniowe

dyras, określiłbym to jako takie ciągłe skrzypienie-wycie pod sam koniec zatrzymywania się samochodu, mając, tak jak wcześniej pisałem, wciskany hamulec i lekko ruszaną kierownicę

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 29 sie 2015, 14:46

Aha, czyli jednak co innego niż u mnie :)

U mnie trzeszczy przy wolnych ruchach maglem. Jakby na końcówkach, czy na maglu. Jak docisnę drązki do grodzi to trzeszczenie ustaje. Wszystko jest suche na razie śmigam, bo nie mam kiedy zajrzeć.

Tutaj dzwięki jak to u mnie wygląda, ale mamy chyba różny problem :)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 sie 2015, 07:15

tak wygląda pod maską, żeby nie było nie domówień

[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/Z83543S7UN/1_medium.jpg]

dyras, no ja mam inny dzwięk, tym bardziej, że nie pamiętam, aby dźwięk pojawiał się na nie odpalonym silniku

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sie 2015, 15:31

A co ostatnio grzebałeś przed tym że to się pojawiło? bo ja widzę w tym usterkę mechaniczną coś nie dokręcone lub coś wybite lub luźne. Szukaj przy grodzi lub w samej grodzi.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 01 wrz 2015, 07:29

3-4 lata temu wymieniałem maglownice i możliwe że to wszystko jej wina ale, pomyślałem że może ktoś miał podobne objawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl