Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Klimatronik z b4 do b3 czy podejdzie?

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

[B3 1.8 JN] Klimatronik z b4 do b3 czy podejdzie?

Post autor: aluminium » 24 sie 2015, 16:24

Witam zakupiłem kompletny klimatronik z b4 abk. Czy on mi podejdze do b3 jn z 90r. Wiem że chłodnica jest troszkę szersza i trzeba kupić ją z b3 lub lampy z b4 czy coś jeszcze należy zmienić aby pasowała do b3 czy reszta jest p&p.
Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 sie 2015, 16:37

no to powodzenia w grzebaniu elektryki...

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 sie 2015, 17:03

No najlepiej by było wiązke wentylatorów i wiązkę idącą nad kolumną kierownicy wsadzić z dawcy bo inaczej jest masa przewodów do podciągnięcia i kilka wiązek do dorobienia. Tylko czy wiązka z B4 zagra z resztą elektryki B3? Pewnie bez drobnych poprawek się nie obędzie bo w B4 awaryjne są inaczej włączane.

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 26 sie 2015, 22:39

Planuje wypruć z wiąchy z b4 wiąche klimatronika aby nie przerabiać awaryjnych i innych pierdół.

[ Dodano: 2015-08-26, 22:39 ]
Robil ktos cos takego w b3?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 sie 2015, 23:41

aluminium pisze:Planuje wypruć z wiąchy z b4 wiąche klimatronika aby nie przerabiać awaryjnych i innych pierdół.
Tylko w ten sposób będziesz musiał pożenić sporą część wiązki z twoją wiązką bo dużo rzeczy idzie do kostek w skrzynce bezpieczników w kostki na których są rzeczy poza klimatronikiem.

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 26 sie 2015, 23:56

Przewidywalem to ze trzeba sie wpinac w ori kostki tylko to zajmie sporo czasu moze go sie mi uda zalozyc na wiosne.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 sie 2015, 00:01

aluminium pisze:Robil ktos cos takego w b3?
Oczywiście.

Ja robiłem to tak by podłączenie wiązki pod deską wyglądało jak najbardziej profi czyli jak w B3. Sygnały puściłem z wtyczek ori wiązki spod deski z B3. Pod maską dałem wiązkę wentylatorów i świateł z B4.

Z mechaniki to aby sama sprężarka zapinała to potrzebujesz wszystkie koła pasowe z wału i osprzętu. B4 ma zupełnie innaczej podzielone bieżnie pasków na kole pasowym wału. No i trzeba zaspawać zawór nabijania na chłodnicy i przenieść na rurkę od osuszacza ;-)

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 27 sie 2015, 00:10

Chce dac chlodnice taka jak powinna byc w b3 bo ta z b4 jest szersza i nie wejdzie pomiedzy lampy. Audi Sport masz jakies fotki z montarzu.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 sie 2015, 13:02

Zdjęć niemam. Wejdzie między lampy, kwestia dorobienia mocowań na nią i zaspawania zaworu do nabijania. Ta z B3 jest dożo lepsza. Jest mocniejsza, grubsza, wykonana z lepszego stopu aluminium, ale gwinty nie pasują do węży z B4. W B3 są calowe, a w B4 metryczne.

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 31 sie 2015, 10:51

Dzieki za pomoc musze przymierzyc tą chłodnice

[ Dodano: 2015-08-31, 10:51 ]
Nowe pytanie brzmi ile trzeba zapłacić za nabicie takiego klimatronika i czy należy wymieniać osuszacz?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 sie 2015, 11:02

Zależy gdzie pojedziesz bo w dużym mieście ceny dochodzą do 250zł a w małym czasem się uda za 100zł.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 31 sie 2015, 14:07

maciek889 pisze:Zależy gdzie pojedziesz bo w dużym mieście ceny dochodzą do 250zł a w małym czasem się uda za 100zł.
Dokładnie ;-)
aluminium pisze: czy należy wymieniać osuszacz?
Trzeba ;-) Dławik tez dobrze wymienić. Najlepiej przepłukać cały układ i nabijać z nowym olejem ;-)

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 31 sie 2015, 14:56

Dzięki o zaworku wiedziałem a nad osuszaczem się zastanawiałem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sie 2015, 17:38

Nowe pytanie brzmi ile trzeba zapłacić za nabicie takiego klimatronika i czy należy wymieniać osuszacz?
To nie takie proste jak ci się wydaje, podpinasz pod maszynę i sruuu.


W klimie musi wszystko mieć swoje pojemności, olej wymienisz tylko fizycznie, Praktycznie przekładka klimy to ogromne koszta też i z płynami bo prawidłowo powinno to odbywać się w kolejności płukanie układu - 500zł (tylko maszyny płuczące) wylanie oleju ze sprężarki i nalanie nowego 150zł oczywiście osuszacz nowy-100 dysza nowa 20.

Po takich zabiegach masz 100% pewność że płyny w układzie są prawidłowe. Każde skróty wcześniej czy później wyjdą bokiem a w najgorszym przypadku i poważniejszymi kosztami.

Audi Sport pisze: Ta z B3 jest dożo lepsza. Jest mocniejsza, grubsza, wykonana z lepszego stopu aluminium, ale gwinty nie pasują do węży z B4. W B3 są calowe, a w B4 metryczne.
Może i jest mocniejsza ale to było w przypadku r12 dobre w przypadku r123a skraplacz szeregowy odpada bo jest bardzo mało wydajny za mała pojemność, przy gazie r123a stosuje się tylko równolegle.

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 31 sie 2015, 18:13

Teraz muszę znaleźć specjaliste od klimy by nabiał ją porządnie a nie wulkanizatora z maszyną do nabijania klimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl