Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Szarpie w momencie lekkiego dodawania gazu

Dymek4011
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: lubelskie

[B4 1.9 1Z] Szarpie w momencie lekkiego dodawania gazu

Post autor: Dymek4011 » 02 wrz 2015, 16:27

Witam, jestem posiadaczem Audi 80 B4 Avant 1995 1.9 TDI 1z na Pierburgu z przebiegiem 297 tys. Od dłuższego czasu samochód szarpie w momencie gdy jadę ze stała prędkoscią np. 80km/h na 5tym lub 4tym biegu i lekko dodaje gazu, po mocnym wciśnięciu gazu szarpanie znika. Przy odłaczonym czujniku od prędkosciomierza problem nie występuje (czujnik oczywiście wymieniony ale problem pozostał). Vag nie pokazuje żadnych błedów, EGR zaślepiony. W samochodzie w roku 2013 została zregenerowana turbina a marcu 2015 został oczyszczony nastawnik pompy wtryskowej w tamtym roku został założony nowy akumulator ostatnio wymieniony filtr paliwa, w baku czysto, lecz szarpanie nie zniknęło, spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim i może wie co jest nie tak? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 wrz 2015, 16:44

Może sterujący coś kuleje :-/

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 wrz 2015, 18:28

Hmm ja bym stawiał na nastawnik jednak

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 wrz 2015, 18:37

bozmek pisze:ja bym stawiał na nastawnik jednak
Ja również obstawiam nastawnik 8-) .Do zakłucenia jego pracy,potrzeba naprawdę niewiele opiłków ,a jak ktoś przy poprzednim czyszczeniu ,nie zwrócił uwagi na wycentrowanie rdzenia cewki ,to znacznie zmniejszył i tak małą odległość "rotorka",do jednej ze scianek rdzenia ,wtedy do zakłucenia pracy wystarczy taka ilość opiłków ,które przy dobrze wycentrowanym rdzeniu ,jeszcze nie powodują fiksowania nastawnika .Coraz częściej zdarzaj się przypadki ,że po jakimś czasie od czyszczenia nastawnika ,problem powraca ...niestety ale w takich przypadkach winne jest tylko i wyłacznie "suche" paliwo ,którym ktoś kiedyś ,choćby raz "poczęstował " pompę wtryskową ..."produkcja opiłków ",rusza i nic tego nie zatrzyma :-/ pomoże tylko wymiana dołu pompy ,na zdrowy ,który jezdził tylko na dobrym paliwie
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2015, 18:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Dymek4011
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Dymek4011 » 02 wrz 2015, 18:56

Mechanik coś wspominał że pompa posiada wżery i możliwe że lane było paliwo słabej jakości, w takim razie w najblizszym czasie biore sie za nastawnik i napiszę co i jak, dziekuje za odpowiedzi

Awatar użytkownika
guciu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 wrz 2015, 21:37

Post autor: guciu » 02 wrz 2015, 21:55

Mam podobny a wręcz identyczny problem w swoim tdi, zwłaszcza na 4 i 5 biegu,ale i na 3 pojawia się również. Nie odlaczylem jeszcze licznika,ale jutro to zrobię. Myślałem bardziej że może to powód zawieszenia/luzow, ktoś mi wspomniał o luzie na wewnętrznym przegubie? Tyle że buja całym autem i gałka zmiany biegów a kierownica idzie prosto bez ruchu. Może kolega doszedł do problemu? :mrgreen
taka wizualizacja...szarpanie

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 04 wrz 2015, 19:54

Ja tez mam taki problem i tez stawiam na nastawnik. Szarpie tylko przy lekkim dodaniu gazu i na wolnych tez czasem silnik podskakuje. Sprawdz jeszcze czy dobrze łączy ci wtyczka od nastawnika bo przez zły styk tez mogą sie takie cuda dziać

Awatar użytkownika
guciu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 wrz 2015, 21:37

Post autor: guciu » 05 wrz 2015, 09:44

Odpialem czujnik prędkości przy skrzyni i faktycznie usterka znika, tyle że zaczyna ciężko palić i troszkę szaleje motor,ale nie szarpie. Teraz pytanie założyć nowy czujnik? Czy brać się za nastawnik?

Dymek4011
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Dymek4011 » 05 wrz 2015, 10:43

U mnie wymiana czujnika nic nie dała, na dniach wyczyszczę porządnie nastawnik i zobaczę czy dało to jakieś efekty.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 05 wrz 2015, 14:23

Czyść nastawnik smiało ;-)

Awatar użytkownika
guciu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 wrz 2015, 21:37

Post autor: guciu » 16 wrz 2015, 11:09

Czujnik zmieniony efektu brak :-( Teraz pytanie jak samemu wyczyścić nastawnik? Jest sens? Czy kupić po regeneracji? Alledrogo 300 zł i oddać swój trzeba....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 wrz 2015, 13:21

guciu pisze:Czujnik zmieniony efektu brak
A kto Ci kazał go wymieniać :?: :roll: Masz ewidentne objawy brudnego nastawnika i pisze Ci kto może ,że nastawnik do czyszczenia ,to wymieniasz czujnik bez potrzeby i dziwisz się że nie pomogło :roll:
guciu pisze: Teraz pytanie jak samemu wyczyścić nastawnik?
Instrukcja dostępna w necie ,wystarczy poszukać . Jak nie czujesz się na siłach sam ,to na forum nie brakuje ludzi ,którzy wyczyszczą ci nastawnik za na pewno znacznie mniejszą kwotę niż 300zł

Awatar użytkownika
guciu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 wrz 2015, 21:37

Post autor: guciu » 16 wrz 2015, 15:01

Chwila presji i czujnik nowy,myślałem że stanie się cud!:-( siły są tylko muszę się doszkolic, dowiedzieć co i jak skoro się da :-D bo jeszcze nie robiłem tego. A jest ktoś chętny z okolic Szczecina?:-P

Dymek4011
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Dymek4011 » 17 wrz 2015, 08:56

Witam, prawdopodobnie przez przypadek zlikwidowalem problem u siebie, narazie jeszcze testuje jednak wymienilem pedał gazu ze względu na złamany koniec, i wyregulowalem nowy tak zeby mial jak najmniejszy luz od wymiany szarpanie ustapiło. Jest mozliwosc ze to było to czy to tylko zbieg okolicznosci?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 wrz 2015, 13:19

Dymek4011 pisze: prawdopodobnie przez przypadek zlikwidowalem problem u siebie, narazie jeszcze testuje jednak wymienilem pedał gazu ze względu na złamany koniec, i wyregulowalem nowy tak zeby mial jak najmniejszy luz od wymiany szarpanie ustapiło. Jest mozliwosc ze to było to czy to tylko zbieg okolicznosci?
Okaże się wcześniej czy pużniej 8-) Akurat potencjometr gazu ,w odróznieniu od potencjometru w nastawniku ,da się bez problemu sprawdzić vagiem .Ja przez kilka lat , jak do tej pory ,nie spotkałem jeszcze 80 tki ,w której fiksował by potencjometr gazu ... ,nigdy tam nie zaglądałem i nie wiem nawet jak wygląda ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl