[B4 1.9 1Z] Szarpie w momencie lekkiego dodawania gazu
[B4 1.9 1Z] Szarpie w momencie lekkiego dodawania gazu
Witam, jestem posiadaczem Audi 80 B4 Avant 1995 1.9 TDI 1z na Pierburgu z przebiegiem 297 tys. Od dłuższego czasu samochód szarpie w momencie gdy jadę ze stała prędkoscią np. 80km/h na 5tym lub 4tym biegu i lekko dodaje gazu, po mocnym wciśnięciu gazu szarpanie znika. Przy odłaczonym czujniku od prędkosciomierza problem nie występuje (czujnik oczywiście wymieniony ale problem pozostał). Vag nie pokazuje żadnych błedów, EGR zaślepiony. W samochodzie w roku 2013 została zregenerowana turbina a marcu 2015 został oczyszczony nastawnik pompy wtryskowej w tamtym roku został założony nowy akumulator ostatnio wymieniony filtr paliwa, w baku czysto, lecz szarpanie nie zniknęło, spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim i może wie co jest nie tak? Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja również obstawiam nastawnik 8-) .Do zakłucenia jego pracy,potrzeba naprawdę niewiele opiłków ,a jak ktoś przy poprzednim czyszczeniu ,nie zwrócił uwagi na wycentrowanie rdzenia cewki ,to znacznie zmniejszył i tak małą odległość "rotorka",do jednej ze scianek rdzenia ,wtedy do zakłucenia pracy wystarczy taka ilość opiłków ,które przy dobrze wycentrowanym rdzeniu ,jeszcze nie powodują fiksowania nastawnika .Coraz częściej zdarzaj się przypadki ,że po jakimś czasie od czyszczenia nastawnika ,problem powraca ...niestety ale w takich przypadkach winne jest tylko i wyłacznie "suche" paliwo ,którym ktoś kiedyś ,choćby raz "poczęstował " pompę wtryskową ..."produkcja opiłków ",rusza i nic tego nie zatrzyma pomoże tylko wymiana dołu pompy ,na zdrowy ,który jezdził tylko na dobrym paliwiebozmek pisze:ja bym stawiał na nastawnik jednak
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2015, 18:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam podobny a wręcz identyczny problem w swoim tdi, zwłaszcza na 4 i 5 biegu,ale i na 3 pojawia się również. Nie odlaczylem jeszcze licznika,ale jutro to zrobię. Myślałem bardziej że może to powód zawieszenia/luzow, ktoś mi wspomniał o luzie na wewnętrznym przegubie? Tyle że buja całym autem i gałka zmiany biegów a kierownica idzie prosto bez ruchu. Może kolega doszedł do problemu? :mrgreen
taka wizualizacja...szarpanie
taka wizualizacja...szarpanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A kto Ci kazał go wymieniać :?: :roll: Masz ewidentne objawy brudnego nastawnika i pisze Ci kto może ,że nastawnik do czyszczenia ,to wymieniasz czujnik bez potrzeby i dziwisz się że nie pomogło :roll:guciu pisze:Czujnik zmieniony efektu brak
Instrukcja dostępna w necie ,wystarczy poszukać . Jak nie czujesz się na siłach sam ,to na forum nie brakuje ludzi ,którzy wyczyszczą ci nastawnik za na pewno znacznie mniejszą kwotę niż 300złguciu pisze: Teraz pytanie jak samemu wyczyścić nastawnik?
Witam, prawdopodobnie przez przypadek zlikwidowalem problem u siebie, narazie jeszcze testuje jednak wymienilem pedał gazu ze względu na złamany koniec, i wyregulowalem nowy tak zeby mial jak najmniejszy luz od wymiany szarpanie ustapiło. Jest mozliwosc ze to było to czy to tylko zbieg okolicznosci?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Okaże się wcześniej czy pużniej 8-) Akurat potencjometr gazu ,w odróznieniu od potencjometru w nastawniku ,da się bez problemu sprawdzić vagiem .Ja przez kilka lat , jak do tej pory ,nie spotkałem jeszcze 80 tki ,w której fiksował by potencjometr gazu ... ,nigdy tam nie zaglądałem i nie wiem nawet jak wyglądaDymek4011 pisze: prawdopodobnie przez przypadek zlikwidowalem problem u siebie, narazie jeszcze testuje jednak wymienilem pedał gazu ze względu na złamany koniec, i wyregulowalem nowy tak zeby mial jak najmniejszy luz od wymiany szarpanie ustapiło. Jest mozliwosc ze to było to czy to tylko zbieg okolicznosci?