Witam wszystkich.
Chciałbym się dowiedzieć po czym można odróżnić TDI 110tke od 90tki, oprócz tego, że jest oznaczenie na bloku silnika oraz czy na poniższym zdjęciu jest 110tka czy 90tka i dlaczego?
Jak odróżnić silnik w Audi 80 B4 TDI 1Z od AFN?
Na www.autocentrum.pl można właśnie znaleźć takowy silnik. Więc tak do końca to nie wiadomo.
@up
Czyli 110tki jednak były w 80 B4?
@up
Czyli 110tki jednak były w 80 B4?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wiadomo ,wiadomo ...przynajmniej ja nie mam wątpliwości 8-) Nikt takiego silnika w ori 80 nikt nie widział ...przynajmniej jeśli chodzi o to, jak taki silnik wyglądał w orginale i co można rozpoznać gołym okiem,po podniesieniu maski ...czyli specyficznie wyglądajaca gruszka od turbiny ze zmienną geometrią i pompa wtryskowa ,z charakterystycznymi szczegółami ,rózniącymi ją od pompy 90konnejatomic pisze:Na www.autocentrum.pl można właśnie znaleźć takowy silnik. Więc tak do końca to nie wiadomo.
Na pewno nie ori ...i całe szczęście ,bo zrobienie w zwykłej 90 tce ,110 koni i wiecej ,jest proste i kosztuje śmieszne pieniądze. Wystarczy sterownik z odpowiednim softem .A do tego taka zwykła stuningowana 90 tka ,jest pozbawiona słabych punktów takiej ori 110 tki ....czyli <ok> turbiny ze zmienną geometrią i koła dwumasowego .Także nie ma się co jarać taką ori 110 tką,bo jarają się takimi 110 kami ,tylko mało świadomi jej dwóch słabych punktów,z których jeden ,czyli zapiekające się sterowanie zmiennej geometri ,jest mocno upierdliwe ,a drugi słaby punkt ,czyli koło dwumasowe ,również potrafi "umilić '' jazdę "trzepawką ",a przy tym nie jest tanie w wymianie . Każdy bardziej zorientowany w temacie wie ,że ori 110 tki nalezy omijać szerokim łukiem i że zwykła tuningowana 90 tka, która jest praktycznie bez wad i bez problemu po tuningu może zbierać się lepiej niż ori 110 tka,bedzie znacznie lepszym wyborem. A przy odrobinie chęci i nie dużych kosztach ,bez problemu w takiej 90 ce , można osiągnać ok.130 koni ,co może potwierdzić wielu uzytkowników tego forum i co nie jeden sprawdził już na hamowni 8-)atomic pisze:Czyli 110tki jednak były w 80 B4?
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2015, 13:50 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taaaa...a najbardziej rzucająca się w oczy ,i widać ją od razu na foto ,jest gruszka z wejsciem węzyka od góry ,czego nie zobaczymy w zadnej 90 tce ...no może prócz silnika ALH który to ma 90 koni i nieszczęsną zmiennną geometrięKrzysiek 84 pisze:W Afn masz inaczej zawrócone zasilanie do kolektora ssącego,
Alternator jest po prawej stronie stojąc przodem do silnika