Chciałbym się dowiedzieć po czym można odróżnić TDI 110tke od 90tki, oprócz tego, że jest oznaczenie na bloku silnika oraz czy na poniższym zdjęciu jest 110tka czy 90tka i dlaczego?


Wiadomo ,wiadomo ...przynajmniej ja nie mam wątpliwości 8-) Nikt takiego silnika w ori 80 nikt nie widział ...przynajmniej jeśli chodzi o to, jak taki silnik wyglądał w orginale i co można rozpoznać gołym okiem,po podniesieniu maski ...czyli specyficznie wyglądajaca gruszka od turbiny ze zmienną geometrią i pompa wtryskowa ,z charakterystycznymi szczegółami ,rózniącymi ją od pompy 90konnejatomic pisze:Na www.autocentrum.pl można właśnie znaleźć takowy silnik. Więc tak do końca to nie wiadomo.
Na pewno nie ori ...i całe szczęście ,bo zrobienie w zwykłej 90 tce ,110 koni i wiecej ,jest proste i kosztuje śmieszne pieniądze. Wystarczy sterownik z odpowiednim softem .A do tego taka zwykła stuningowana 90 tka ,jest pozbawiona słabych punktów takiej ori 110 tki ....czyli <ok> turbiny ze zmienną geometrią i koła dwumasowego .Także nie ma się co jarać taką ori 110 tką,bo jarają się takimi 110 kami ,tylko mało świadomi jej dwóch słabych punktów,z których jeden ,czyli zapiekające się sterowanie zmiennej geometri ,jest mocno upierdliwe ,a drugi słaby punkt ,czyli koło dwumasowe ,również potrafi "umilić '' jazdę "trzepawką ",a przy tym nie jest tanie w wymianie . Każdy bardziej zorientowany w temacie wie ,że ori 110 tki nalezy omijać szerokim łukiem i że zwykła tuningowana 90 tka, która jest praktycznie bez wad i bez problemu po tuningu może zbierać się lepiej niż ori 110 tka,bedzie znacznie lepszym wyborem. A przy odrobinie chęci i nie dużych kosztach ,bez problemu w takiej 90 ce , można osiągnać ok.130 koni ,co może potwierdzić wielu uzytkowników tego forum i co nie jeden sprawdził już na hamowni 8-)atomic pisze:Czyli 110tki jednak były w 80 B4?


Taaaa...a najbardziej rzucająca się w oczy ,i widać ją od razu na foto ,jest gruszka z wejsciem węzyka od góry ,czego nie zobaczymy w zadnej 90 tce ...no może prócz silnika ALHKrzysiek 84 pisze:W Afn masz inaczej zawrócone zasilanie do kolektora ssącego,
Alternator jest po prawej stronie stojąc przodem do silnika