Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jak odróżnić silnik w Audi 80 B4 TDI 1Z od AFN?

ODPOWIEDZ
atomic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 wrz 2015, 10:49

Jak odróżnić silnik w Audi 80 B4 TDI 1Z od AFN?

Post autor: atomic » 06 wrz 2015, 11:02

Witam wszystkich.
Chciałbym się dowiedzieć po czym można odróżnić TDI 110tke od 90tki, oprócz tego, że jest oznaczenie na bloku silnika oraz czy na poniższym zdjęciu jest 110tka czy 90tka i dlaczego?

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 wrz 2015, 11:08

atomic, afn ori nie było w 80 jak dobrze kojarzę, chyba że się mylę

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 wrz 2015, 12:44

Na zdjęciu masz 90 koni silnik. 110 Maja turbinę osadzona niżej i jest na zmiennej geometrii a nie spotkałem jeszcze 80 ze 110 org.

atomic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 wrz 2015, 10:49

Post autor: atomic » 06 wrz 2015, 12:46

Na www.autocentrum.pl można właśnie znaleźć takowy silnik. Więc tak do końca to nie wiadomo.

@up
Czyli 110tki jednak były w 80 B4?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 wrz 2015, 13:05

Niby tam piszą że były ale nikt na forum takiej nie ma. z 90 org można zrobi c spokojnie ze org 110 to nie ma po co stawać.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 wrz 2015, 13:25

atomic pisze:Na www.autocentrum.pl można właśnie znaleźć takowy silnik. Więc tak do końca to nie wiadomo.
Wiadomo ,wiadomo ...przynajmniej ja nie mam wątpliwości 8-) Nikt takiego silnika w ori 80 nikt nie widział ...przynajmniej jeśli chodzi o to, jak taki silnik wyglądał w orginale i co można rozpoznać gołym okiem,po podniesieniu maski ...czyli specyficznie wyglądajaca gruszka od turbiny ze zmienną geometrią i pompa wtryskowa ,z charakterystycznymi szczegółami ,rózniącymi ją od pompy 90konnej
atomic pisze:Czyli 110tki jednak były w 80 B4?
Na pewno nie ori ...i całe szczęście ,bo zrobienie w zwykłej 90 tce ,110 koni i wiecej ,jest proste i kosztuje śmieszne pieniądze. Wystarczy sterownik z odpowiednim softem .A do tego taka zwykła stuningowana 90 tka ,jest pozbawiona słabych punktów takiej ori 110 tki ....czyli <ok> turbiny ze zmienną geometrią i koła dwumasowego .Także nie ma się co jarać taką ori 110 tką,bo jarają się takimi 110 kami ,tylko mało świadomi jej dwóch słabych punktów,z których jeden ,czyli zapiekające się sterowanie zmiennej geometri ,jest mocno upierdliwe ,a drugi słaby punkt ,czyli koło dwumasowe ,również potrafi "umilić '' jazdę "trzepawką ",a przy tym nie jest tanie w wymianie . Każdy bardziej zorientowany w temacie wie ,że ori 110 tki nalezy omijać szerokim łukiem i że zwykła tuningowana 90 tka, która jest praktycznie bez wad i bez problemu po tuningu może zbierać się lepiej niż ori 110 tka,bedzie znacznie lepszym wyborem. A przy odrobinie chęci i nie dużych kosztach ,bez problemu w takiej 90 ce , można osiągnać ok.130 koni ,co może potwierdzić wielu uzytkowników tego forum i co nie jeden sprawdził już na hamowni 8-)
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2015, 13:50 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 wrz 2015, 13:47

W Afn masz inaczej zawrócone zasilanie do kolektora ssącego,
Alternator jest po prawej stronie stojąc przodem do silnika

To takie rzeczy ktore na samym poczatku można zauważyć w porównaniu do 1Z

Obrazek

Obrazek

Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 wrz 2015, 13:52

Krzysiek 84 pisze:W Afn masz inaczej zawrócone zasilanie do kolektora ssącego,
Alternator jest po prawej stronie stojąc przodem do silnika
Taaaa...a najbardziej rzucająca się w oczy ,i widać ją od razu na foto ,jest gruszka z wejsciem węzyka od góry ,czego nie zobaczymy w zadnej 90 tce ...no może prócz silnika ALH ;-) który to ma 90 koni i nieszczęsną zmiennną geometrię :-P

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 wrz 2015, 14:21

I jeszcze AHH z dużym zapasem ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl