[B4 1.9 1Z] Ropa w misie olejowej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 sie 2013, 18:48
- Lokalizacja: Sokółka/Podlasie
[B4 1.9 1Z] Ropa w misie olejowej
Witam mam olbrzymi problem.
W moim Audi 80 1.9Tdi silnik 1Z spuściłem olej i zaczełem wymieniać filtr ale pech chciał że musiałem szybko przerwać dalsze prace i zalanie nowego oleju zleciłem żonie. Tylko podczas gdy mnie nie było ona zamiast oleju zalała czystą ropę :cry: Gdy wróciłem odpaliłem silnik zapaliła się kontrolka smarowania a po chwili silnik wskoczył na najwyższe możliwe obroty (chyba 5500 ze strach nawet dokładnie nie widziałem) ale zanim go zadusiłem za samochodem byłą potężna chmura szarego dymu :cry: Gdy doszedłem o co chodzi zalałem nowy olej i nowy filtr ale już za późno. Samochód odpala ale na biegu jałowym nie równo pracuje i co jakiś czas ma strzały :cry: nie mówiąc o tym że wogóle nie da się nim jechać bo szarpie podczas jazdy :cry:
Proszę o radę i pomoc co mogło się zepsuć i czemu wskoczyl na takie obroty?
W moim Audi 80 1.9Tdi silnik 1Z spuściłem olej i zaczełem wymieniać filtr ale pech chciał że musiałem szybko przerwać dalsze prace i zalanie nowego oleju zleciłem żonie. Tylko podczas gdy mnie nie było ona zamiast oleju zalała czystą ropę :cry: Gdy wróciłem odpaliłem silnik zapaliła się kontrolka smarowania a po chwili silnik wskoczył na najwyższe możliwe obroty (chyba 5500 ze strach nawet dokładnie nie widziałem) ale zanim go zadusiłem za samochodem byłą potężna chmura szarego dymu :cry: Gdy doszedłem o co chodzi zalałem nowy olej i nowy filtr ale już za późno. Samochód odpala ale na biegu jałowym nie równo pracuje i co jakiś czas ma strzały :cry: nie mówiąc o tym że wogóle nie da się nim jechać bo szarpie podczas jazdy :cry:
Proszę o radę i pomoc co mogło się zepsuć i czemu wskoczyl na takie obroty?
Brzmi niemożliwie że nawet nie sprawdziłęś poziomu oleju i nie zobaczyłęś że na miarce nic nie ma. Ale miałem taki przypadek u sibie w angli jak pomagałem koledze anglikowi wymieniać olej i robił płukankę w taki sam sposób jak twoja żona zrobiła. Dla mnie to istny szok był bo efektu nie przynisło żadnego bo silnik dalej brudny był i tak ale za to pewnie wszystkie elementy cierne jak: Panewki,Wałki,cylindry,pierścienie, błagały o litość i u ciebie już pewnie fioletowo coś będzie :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 sie 2013, 18:48
- Lokalizacja: Sokółka/Podlasie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na pewno nie olejem silnikowym , tylko <ok>Krzysiek2187 pisze:więc sądzicie że ta ropa zrobiła kompletne spustoszenie w silniku? A ja obstawiałęm pompę lub wtryski. Pompa czym jest smarowana?
wiec to co wlane do miski olejowej ,nie może mieć żadnego wpływu na pompę .Opisane przez ciebie objawy ,czyli samoczynne wkręcenie się silnika na max obroty ,było najprawdopodobniej spowodowane dostaniem się ropy ,dolotem ,bez żadnej kontroli ,do cylindrów ...dokładnie tak ,jak to dzieje się kiedy turbina ''puści '' olej silnikowy uszczelnieniami, i mamy efekt tzw."rozbieganego diesla'' ...olej z miski zasila silnik ,bez jakiejkolwiek kontroli ...efekt zwykle opłakany , bo przy tak "rozbieganym " silniku , po kilku minutach ,zwykle wszystko się zaciera i korby wychodza bokiem po krótszym czasie , mogło pokrzywić korbowody ,mogło coś się stać w głowicy ,albo co mniej prawdopodobne ,zdeformować tłoki Ropa też własności smarujące jakieś tam ma ,ale na pewno nie przy max obrotach silnika i występujących przy tym obciązeniach ,bo daleko jej do smarownosci oleju silnikowego.Krzysiek 84 pisze:Paliwem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 sie 2013, 18:48
- Lokalizacja: Sokółka/Podlasie
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
Ja uważam że remont silnika jest nieopłacalny. (Chyba, że tylko panienki wału , pierścienie i pompa oleju). Stawiałbym na wymianę, ale spróbowałbym jeszcze raz wymienić olej , filtr i odpalić. Ciekawe co z turbiną? Gorzej już być nie może. To tylko moje osobiste zdanie. Nigdy nie słyszałem o takim przypadku. Ja bym tak zrobił.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 sie 2013, 18:48
- Lokalizacja: Sokółka/Podlasie
A więc tak mechanik który robił w autoryzowanym serwisie audi sprawdził co jest i korbowód od razu wykluczył bo samochód miał by ciągle nierówną pracę na wolnych obrotach a to co pare sekund ma strzały
Sprawdził kompresje silnika i mówił że wszystko ok ale dla pewności zdemontował pokrywę zaworów i nie stwierdził przegrzania lub zatarci głowicy.
Jego zdaniem walneła pompa albo wtryski bo jak on to mówi zapłon się przestawia i audi pracuje tak jak by miał mieszankę ropy i benzyny (ale to też sprawdził podając do pompy ropę z baniaka 5 litrowego)
[ Dodano: 2015-09-08, 18:49 ]
dodam że na kompie wyskoczył mu błąd że potencjometr w nastawniku jest uszkodzony i nie dawno z serwisu diesla w Białymstoku dostałem wiadomość że rzeczywiście wszystkie 4 wtryski są uszkodzone.
Czy to serio z silnikiem jest wszystko ok i tak jak mówi mechanik albo wtryski albo pompa?
Czy serio te silniki są nie do zajechania? :lol:
I dodam ze nie wszystko mogłem napisać tak jak mechanik mówil więc miejcie trochę wyrozumiałości i się zbytnio nie czepiajcie jak coś pomyliłem
Sprawdził kompresje silnika i mówił że wszystko ok ale dla pewności zdemontował pokrywę zaworów i nie stwierdził przegrzania lub zatarci głowicy.
Jego zdaniem walneła pompa albo wtryski bo jak on to mówi zapłon się przestawia i audi pracuje tak jak by miał mieszankę ropy i benzyny (ale to też sprawdził podając do pompy ropę z baniaka 5 litrowego)
[ Dodano: 2015-09-08, 18:49 ]
dodam że na kompie wyskoczył mu błąd że potencjometr w nastawniku jest uszkodzony i nie dawno z serwisu diesla w Białymstoku dostałem wiadomość że rzeczywiście wszystkie 4 wtryski są uszkodzone.
Czy to serio z silnikiem jest wszystko ok i tak jak mówi mechanik albo wtryski albo pompa?
Czy serio te silniki są nie do zajechania? :lol:
I dodam ze nie wszystko mogłem napisać tak jak mechanik mówil więc miejcie trochę wyrozumiałości i się zbytnio nie czepiajcie jak coś pomyliłem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ,wtryski nigdy nie padają nagle .Zatem "awaria" wtrysków , i nastawnika ,nie może mieć nic wspólnego z tym, co niby spowodowało te "awarie ",czyli z wymianą oleju na "ropę" i wkręceniem się silnika na max obroty :roll: Także cuda jakieś Panie Krzysiek2187, się u ciebie zdarzyłyPieterB pisze:ja tam znawcą nie jestem ale wtryski to nie padają ot tak z dnia na dzień więc to trochę dziwne