[B4 2.0 ABK] Ostre puknięcie silnika przy zmianie biegu,doda
[B4 2.0 ABK] Ostre puknięcie silnika przy zmianie biegu,doda
Witam
Od początku zakupu samochodu borykam się z pewnym problemem
Przy raptownym wciśnięciu gazu (lub zmianie biegu z szybkim puszczeniem sprzęgła)następuje ostre puknięcie a zarazem szarpnięcie silnika,które na dłuższą metę stało się bardzo nieprzyjemne.
Dzieje się to na benzynie jak i na gazie.Zauwazyłem,że w chłodniejsze dni rano na benzynie puknięcie jest dwa razy bardziej odczuwalne.
Poduszki silnika zzewnątrz nie są uszkodzone,szarpanie silnikiem,ruszanie na ręcznym nie wykazuje,żeby któraś była walnięta.
Silnik chodzi bez problemów,zero błędów,zapłon ustawiony u elektryka..sprzęgło bierze dość wysoko.
Zupełnie nie wiem gdzie szukać problemu.Czy ktoś miał podobne bolączki ?
Od początku zakupu samochodu borykam się z pewnym problemem
Przy raptownym wciśnięciu gazu (lub zmianie biegu z szybkim puszczeniem sprzęgła)następuje ostre puknięcie a zarazem szarpnięcie silnika,które na dłuższą metę stało się bardzo nieprzyjemne.
Dzieje się to na benzynie jak i na gazie.Zauwazyłem,że w chłodniejsze dni rano na benzynie puknięcie jest dwa razy bardziej odczuwalne.
Poduszki silnika zzewnątrz nie są uszkodzone,szarpanie silnikiem,ruszanie na ręcznym nie wykazuje,żeby któraś była walnięta.
Silnik chodzi bez problemów,zero błędów,zapłon ustawiony u elektryka..sprzęgło bierze dość wysoko.
Zupełnie nie wiem gdzie szukać problemu.Czy ktoś miał podobne bolączki ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chodzi o złączkę wydechu? Fabrycznie te silniki wychodzą bez złączki, chyba nawet w B4 na "jajku" między portkami a katalizatorem nie było sprężyn dla jakiegoś ruchu. Musiała ci puścić któraś ze śrub na jajku albo wydech albo silnik musiał zmienić pozycje.zakwas pisze:Problem powodował brak złączki elastycznej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W rysunkach w katalogu nic takiego nie widać.
Portki i katalizator: http://www.vagcat.com/p/B142/253550.png
Reszta wydechu: http://www.vagcat.com/p/B142/253800.png
Rysunki oczywiście z coupe sprawdziłem trzy roczniki 1990-1993-1995 i wszędzie jest tak samo.
Portki i katalizator: http://www.vagcat.com/p/B142/253550.png
Reszta wydechu: http://www.vagcat.com/p/B142/253800.png
Rysunki oczywiście z coupe sprawdziłem trzy roczniki 1990-1993-1995 i wszędzie jest tak samo.