Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Ostre puknięcie silnika przy zmianie biegu,doda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

[B4 2.0 ABK] Ostre puknięcie silnika przy zmianie biegu,doda

Post autor: zakwas » 06 wrz 2015, 12:38

Witam

Od początku zakupu samochodu borykam się z pewnym problemem
Przy raptownym wciśnięciu gazu (lub zmianie biegu z szybkim puszczeniem sprzęgła)następuje ostre puknięcie a zarazem szarpnięcie silnika,które na dłuższą metę stało się bardzo nieprzyjemne.
Dzieje się to na benzynie jak i na gazie.Zauwazyłem,że w chłodniejsze dni rano na benzynie puknięcie jest dwa razy bardziej odczuwalne.
Poduszki silnika zzewnątrz nie są uszkodzone,szarpanie silnikiem,ruszanie na ręcznym nie wykazuje,żeby któraś była walnięta.
Silnik chodzi bez problemów,zero błędów,zapłon ustawiony u elektryka..sprzęgło bierze dość wysoko.
Zupełnie nie wiem gdzie szukać problemu.Czy ktoś miał podobne bolączki ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 wrz 2015, 13:30

A poduszki skrzyni biegów? Może wydech. Najlepiej by było wziąć łom i na kanale ruszać nim poduszkami, silnikiem, skrzynią.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 07 wrz 2015, 00:06

Wydech ok.Wieszaki całe
Skrzynia sztywna.Sprawdziłem poduszki za pomocą łoma i obejrzałem je dokładnie.Brak uszkodzeń.

tomi4m10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2015, 22:48

Post autor: tomi4m10 » 07 wrz 2015, 07:52

a przy gaszeniu silnika tez slychac, ze sie cos obija?, ja w b3 mialem poduszki silnika obrocone o 90 stopni, wtedy nie pracuja jak trzeba.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 07 wrz 2015, 08:53

Nic z tych rzeczy
Zauważyłem wczoraj z kanału spory luz na półosi od strony pasażera.Luz wzdłużny ok 2cm ? Ciężko określić ale na pewno nie taki minimalny jak na drugiej półosi.Ruszając ręcznie prawo-lewo,puka.

Mowad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:44

Post autor: Mowad » 07 wrz 2015, 15:22

Ale to pukanie dochodzi ze strony silnika, czy moze od podlogi gdzies z tylu? Ja mialem wydech za blisko jakiegos elementu konstrukcyjnego poprowadzony i tez potrafil pukac, a wieszaki byly wszystkie cale, trzeba bylo na laczeniu tylko poprawic.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 10 lis 2015, 22:34

Temat do zamknięcia.
Problem powodował brak złączki elastycznej.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 lis 2015, 23:48

zakwas pisze:Problem powodował brak złączki elastycznej.
Chodzi o złączkę wydechu? Fabrycznie te silniki wychodzą bez złączki, chyba nawet w B4 na "jajku" między portkami a katalizatorem nie było sprężyn dla jakiegoś ruchu. Musiała ci puścić któraś ze śrub na jajku albo wydech albo silnik musiał zmienić pozycje.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 11 lis 2015, 01:35

Seryjnie jest.
Ktoś je usunął
Przy poprawianiu wydechu dodaliśmy splotkę wzmocnioną peszlem i problem zniknął
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 13:25 przez zakwas, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lis 2015, 09:30

W rysunkach w katalogu nic takiego nie widać.
Portki i katalizator: http://www.vagcat.com/p/B142/253550.png
Reszta wydechu: http://www.vagcat.com/p/B142/253800.png
Rysunki oczywiście z coupe sprawdziłem trzy roczniki 1990-1993-1995 i wszędzie jest tak samo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2015, 09:45

maciek889 pisze:Rysunki oczywiście z coupe sprawdziłem trzy roczniki 1990-1993-1995 i wszędzie jest tak samo.
I będzie nie było złączek elastycznych. Jedynie to co na pierwszym zdjęciu mocowanie sprężyste i to miały wszystkie.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 11 lis 2015, 13:26

Mocowanie sprężyste oczywiście jest jak w serii
Drugim problemem były nieustannie zrywające się wieszaki tłumika środkowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl