Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ng cabrio] nie działa pompa paliwa - brak prądu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 08 gru 2011, 16:38

Siema,
Audi ng mam od niedawna ale podobny problem jak ty tutaj opisujesz miałem w corsie i w golfie:D. wszystko sprawdziłem i okazało się ze porobiły się zimne luty w kompie. Wymieniłem kompa bo naprawiać nie było sensu i chodzi do dzisiaj. Myślę że warto to sprawdzić bo w starszych samochodach zdarza się to często.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 23 gru 2011, 22:53

Ja mam taki problem w 90 B3 2.0 PS. Pompa po prostu pewnego dnia przestała pracować. Tzn z tyłu jest cisza. Podniosłem kanapę i dla pewności jeszcze dla pewności sprawdziłem napięcie na pompie. Było bardzo dziwne... 0.124 coś koło tego. Nie wyglądało mi to na 12V. Przekaźnik "sprawdziłem" na słuch. Podobno jak nie tyka to źle, ale u mnie tykał. 13 bezpiecznik cały.

W związku z tym moje pytanie. Jak sprawdzić ten przekaźnik? Bo już praktycznie nową pompę zamówiłem i nie wiem co robić teraz.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 24 gru 2011, 17:48

pompa dziala zaraz po przekreceniu kluczyka przez moment - tak tylko, zeby odzyskać ciśnienie w układzie,, pozniej napięcie jest podawane dopiero w momencie rozruchu i podczas pracy. Może Ci tez niełączyć na połączeiu przy pompie. Czy jest wszystko ok za przekaźnikiem łatwo sprawdzić rozbierając go jak ktos tu wyżej psał, i zerzeć go ręką. jeśli pompa zadziała to może warto podmienic przekaźnik.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 25 gru 2011, 10:23

subratri, czyli mam wyciągnąć ten przekaźnik, zdjąć jakoś z niego obudowę i coś w nim zewrzeć? Dobrze zrozumiałem?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 25 gru 2011, 11:12

tak zdjac obudowe i go palcem przycisnac blaszkę, tak jak by o cewka zrobiła. jak zdejmiesz ten szary plastik z gory to zrozumiesz.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 25 gru 2011, 13:06

subratri, dzięki za pomoc. Jak przyjadę do Łodzi to na pierwsze to zrobię. Pozdrawiam!

arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: arek1986 » 08 wrz 2015, 20:09

odkopie trochę temat....

nie chciałem zakładać nowego tematu, więc napisze tutaj... do rzeczy posiada silnik ACE, jadąc do roboty z rana ładnie odpalam z Pb, silnik chodzi.... a później po robocie nie mogłem odpalić i w ogóle nie było słychać pompki... dobrze że gaz mnie uratował to wróciłem do domu.


Zacząłem grzebać neta i szczerze nie wiem gdzie już szukać... bezpiecznik jest cały(podmieniany też był), przekaźnik z nr 10 no właśnie.... zdjąłem z niego obudowę i przytrzymując jego blaszkę (tak jak było gdzieś to opisane), pompa nadal nie pracuje, a dla świętego spokoju jest nowa... co ciekawe napięcie na wtyczce do pompy w momencie przekręcenia kluczyka wskakuje na sekundę na 12v a po chwili jest 0... a robiąc inny myk tzn. miernik podłączony pod wtyczkę i po przytrzymaniu blaszki w przekaźniku dopóki nie wezmę palca z przekaźnika to napięcie wynosi 12v ale mimo tego pompa nie reaguje ....

czy ktoś może mi pomóc jak rozwiązać ten problem?? bo ja już nie mam pomysłów ... :-?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 wrz 2015, 21:26

arek1986 pisze: czy ktoś może mi pomóc jak rozwiązać ten problem?? bo ja już nie mam pomysłów ... :-?
Jak masz zasilanie na pompce (sprawdziłeś że plsus jest to sprawdź też masę) to znaczy że pompka zdechłą albo odłączyła się w zbiorniku.

arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: arek1986 » 09 wrz 2015, 06:41

maciek889 pisze:
arek1986 pisze: czy ktoś może mi pomóc jak rozwiązać ten problem?? bo ja już nie mam pomysłów ... :-?
Jak masz zasilanie na pompce (sprawdziłeś że plsus jest to sprawdź też masę) to znaczy że pompka zdechłą albo odłączyła się w zbiorniku.

maciek889 może głupie pytanie ale masę to jak sprawdzić ? Pompka jest nowa więc musi działać he he



P.s dodam też ze mam lpg

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 wrz 2015, 09:05

arek1986 pisze:masę to jak sprawdzić ?
Podłącz lampkę albo miernik pod oba przewody pompki paliwa. Bo jeśli sprawdzałeś plus na pompce podłączając podłączając miernik gdzieś do karoseri a nie do kabla pompki to wtedy nie sprawdziłeś.
arek1986 pisze:Pompka jest nowa więc musi działać he he
Pewnie nowa chyński zamiennik czyli nie musi działać nawet nowa.

arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: arek1986 » 09 wrz 2015, 10:29

no ja zrobiłem to tak, wziąłem miernik, odpiałem kostkę od pompki i podłączyłem pod brązowy kabel i zielono - żółty i wtedy przy przyciśnieciu przekaznika palcem pokazuje 12v a jak puszczę to jest 0

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 09 wrz 2015, 20:07

to wygląda że pompka zdechła, zawsze jak się ma lpg powinno się mieć tak połowę zbiornika paliwa bo jak jest na minimum to pompka czasem złapie lewe powierzę i się w końcu zaciera, no chyba że masz zrobione odcięcie pompy paliwa jak chodzi na lpg, najlepiej ją wyciągnąć i sprawdzić na ''krótko''

arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: arek1986 » 09 wrz 2015, 20:33

pompa siedzi nowa w zbiorniku, a teraz mam wyjętą starą żeby sprawdzać co i jak ... i wogóle po podłączeniu do akumulatora właśnie starą pompę, to ona normalnie działa ... i teraz zrobiłem tak że podłączyłem ja przy kostce baku

no to może to zoobrazuje:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a77f778553a18ddf

na tym zdjęciu widać, podłączony miernik pokazujący wartość , ale brązowy kabel od pompy zaznaczony na czerwono jest specjalnie odłączony... i jak widać jest prąd ( zaznaczam że w tym momencie jest trzymany palcem przekaźnik 208)

natomiast drugi obrazek

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a4a6ad37cb532d02

w chwili podłączenia brązowego przewodu i jednocześnie cały czas trzymając ten przekaźnik palcem, miernik pokazuje 0....

co jest grane? czyżby gubił gdzieś prąd czy jak ? ale dlaczego po podłączeniu do pompy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 wrz 2015, 20:58

arek1986 pisze: co jest grane? czyżby gubił gdzieś prąd czy jak ? ale dlaczego po podłączeniu do pompy?
Tak pewnie gdzieś kabel jest przetarty albo luźny. Myślałem że będziesz sprawdzał napięcie bez odłączania kostki bo bym wspomniał o tym efekcie. Jak przerwa nie jest 100% tylko ma bardzo dużą oporność to miernik pokaże napięcie, mała żarówka czy dioda LED też się zapali ale nic większego się nie uda zasilić.

To teraz sprawdź czy jak podepniesz osobną mase czy zacznie działać. Bo trzeba zidentyfikować czy problem jest z masą czy zasilanie.

EDIT

Albo najpierw zlokalizuje przekaźnik odcinający pompkę paliwa pod maską bo penie on jest źródłem problemu.
Szukaj czegoś takeigo: http://image.ceneo.pl/data/products/374 ... jpg?=fe180

arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: arek1986 » 12 wrz 2015, 11:49

no i problem się rozwiązał


tak jak mówiłeś maciek889, podciągnąłem oddzielną masę do pompki, a właściwe wpiąłem się pod wiązkę znajdującą się pod tylnym siedzeniem prowadzącą do kostki na zbiorniku i pompa ożyła :-o
o dziwo stara też działa --->no nic będzie na zapas.

a co do przekaźnika owszem jest ale w ogóle go nie ruszałem, pewnie należało by go wymienić czy tak ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl