[ng cabrio] nie działa pompa paliwa - brak prądu
Siema,
Audi ng mam od niedawna ale podobny problem jak ty tutaj opisujesz miałem w corsie i w golfie:D. wszystko sprawdziłem i okazało się ze porobiły się zimne luty w kompie. Wymieniłem kompa bo naprawiać nie było sensu i chodzi do dzisiaj. Myślę że warto to sprawdzić bo w starszych samochodach zdarza się to często.
Audi ng mam od niedawna ale podobny problem jak ty tutaj opisujesz miałem w corsie i w golfie:D. wszystko sprawdziłem i okazało się ze porobiły się zimne luty w kompie. Wymieniłem kompa bo naprawiać nie było sensu i chodzi do dzisiaj. Myślę że warto to sprawdzić bo w starszych samochodach zdarza się to często.
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Ja mam taki problem w 90 B3 2.0 PS. Pompa po prostu pewnego dnia przestała pracować. Tzn z tyłu jest cisza. Podniosłem kanapę i dla pewności jeszcze dla pewności sprawdziłem napięcie na pompie. Było bardzo dziwne... 0.124 coś koło tego. Nie wyglądało mi to na 12V. Przekaźnik "sprawdziłem" na słuch. Podobno jak nie tyka to źle, ale u mnie tykał. 13 bezpiecznik cały.
W związku z tym moje pytanie. Jak sprawdzić ten przekaźnik? Bo już praktycznie nową pompę zamówiłem i nie wiem co robić teraz.
W związku z tym moje pytanie. Jak sprawdzić ten przekaźnik? Bo już praktycznie nową pompę zamówiłem i nie wiem co robić teraz.
pompa dziala zaraz po przekreceniu kluczyka przez moment - tak tylko, zeby odzyskać ciśnienie w układzie,, pozniej napięcie jest podawane dopiero w momencie rozruchu i podczas pracy. Może Ci tez niełączyć na połączeiu przy pompie. Czy jest wszystko ok za przekaźnikiem łatwo sprawdzić rozbierając go jak ktos tu wyżej psał, i zerzeć go ręką. jeśli pompa zadziała to może warto podmienic przekaźnik.
odkopie trochę temat....
nie chciałem zakładać nowego tematu, więc napisze tutaj... do rzeczy posiada silnik ACE, jadąc do roboty z rana ładnie odpalam z Pb, silnik chodzi.... a później po robocie nie mogłem odpalić i w ogóle nie było słychać pompki... dobrze że gaz mnie uratował to wróciłem do domu.
Zacząłem grzebać neta i szczerze nie wiem gdzie już szukać... bezpiecznik jest cały(podmieniany też był), przekaźnik z nr 10 no właśnie.... zdjąłem z niego obudowę i przytrzymując jego blaszkę (tak jak było gdzieś to opisane), pompa nadal nie pracuje, a dla świętego spokoju jest nowa... co ciekawe napięcie na wtyczce do pompy w momencie przekręcenia kluczyka wskakuje na sekundę na 12v a po chwili jest 0... a robiąc inny myk tzn. miernik podłączony pod wtyczkę i po przytrzymaniu blaszki w przekaźniku dopóki nie wezmę palca z przekaźnika to napięcie wynosi 12v ale mimo tego pompa nie reaguje ....
czy ktoś może mi pomóc jak rozwiązać ten problem?? bo ja już nie mam pomysłów ...
nie chciałem zakładać nowego tematu, więc napisze tutaj... do rzeczy posiada silnik ACE, jadąc do roboty z rana ładnie odpalam z Pb, silnik chodzi.... a później po robocie nie mogłem odpalić i w ogóle nie było słychać pompki... dobrze że gaz mnie uratował to wróciłem do domu.
Zacząłem grzebać neta i szczerze nie wiem gdzie już szukać... bezpiecznik jest cały(podmieniany też był), przekaźnik z nr 10 no właśnie.... zdjąłem z niego obudowę i przytrzymując jego blaszkę (tak jak było gdzieś to opisane), pompa nadal nie pracuje, a dla świętego spokoju jest nowa... co ciekawe napięcie na wtyczce do pompy w momencie przekręcenia kluczyka wskakuje na sekundę na 12v a po chwili jest 0... a robiąc inny myk tzn. miernik podłączony pod wtyczkę i po przytrzymaniu blaszki w przekaźniku dopóki nie wezmę palca z przekaźnika to napięcie wynosi 12v ale mimo tego pompa nie reaguje ....
czy ktoś może mi pomóc jak rozwiązać ten problem?? bo ja już nie mam pomysłów ...
maciek889 pisze:Jak masz zasilanie na pompce (sprawdziłeś że plsus jest to sprawdź też masę) to znaczy że pompka zdechłą albo odłączyła się w zbiorniku.arek1986 pisze: czy ktoś może mi pomóc jak rozwiązać ten problem?? bo ja już nie mam pomysłów ...
maciek889 może głupie pytanie ale masę to jak sprawdzić ? Pompka jest nowa więc musi działać he he
P.s dodam też ze mam lpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Podłącz lampkę albo miernik pod oba przewody pompki paliwa. Bo jeśli sprawdzałeś plus na pompce podłączając podłączając miernik gdzieś do karoseri a nie do kabla pompki to wtedy nie sprawdziłeś.arek1986 pisze:masę to jak sprawdzić ?
Pewnie nowa chyński zamiennik czyli nie musi działać nawet nowa.arek1986 pisze:Pompka jest nowa więc musi działać he he
pompa siedzi nowa w zbiorniku, a teraz mam wyjętą starą żeby sprawdzać co i jak ... i wogóle po podłączeniu do akumulatora właśnie starą pompę, to ona normalnie działa ... i teraz zrobiłem tak że podłączyłem ja przy kostce baku
no to może to zoobrazuje:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a77f778553a18ddf
na tym zdjęciu widać, podłączony miernik pokazujący wartość , ale brązowy kabel od pompy zaznaczony na czerwono jest specjalnie odłączony... i jak widać jest prąd ( zaznaczam że w tym momencie jest trzymany palcem przekaźnik 208)
natomiast drugi obrazek
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a4a6ad37cb532d02
w chwili podłączenia brązowego przewodu i jednocześnie cały czas trzymając ten przekaźnik palcem, miernik pokazuje 0....
co jest grane? czyżby gubił gdzieś prąd czy jak ? ale dlaczego po podłączeniu do pompy?
no to może to zoobrazuje:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a77f778553a18ddf
na tym zdjęciu widać, podłączony miernik pokazujący wartość , ale brązowy kabel od pompy zaznaczony na czerwono jest specjalnie odłączony... i jak widać jest prąd ( zaznaczam że w tym momencie jest trzymany palcem przekaźnik 208)
natomiast drugi obrazek
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a4a6ad37cb532d02
w chwili podłączenia brązowego przewodu i jednocześnie cały czas trzymając ten przekaźnik palcem, miernik pokazuje 0....
co jest grane? czyżby gubił gdzieś prąd czy jak ? ale dlaczego po podłączeniu do pompy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak pewnie gdzieś kabel jest przetarty albo luźny. Myślałem że będziesz sprawdzał napięcie bez odłączania kostki bo bym wspomniał o tym efekcie. Jak przerwa nie jest 100% tylko ma bardzo dużą oporność to miernik pokaże napięcie, mała żarówka czy dioda LED też się zapali ale nic większego się nie uda zasilić.arek1986 pisze: co jest grane? czyżby gubił gdzieś prąd czy jak ? ale dlaczego po podłączeniu do pompy?
To teraz sprawdź czy jak podepniesz osobną mase czy zacznie działać. Bo trzeba zidentyfikować czy problem jest z masą czy zasilanie.
EDIT
Albo najpierw zlokalizuje przekaźnik odcinający pompkę paliwa pod maską bo penie on jest źródłem problemu.
Szukaj czegoś takeigo: http://image.ceneo.pl/data/products/374 ... jpg?=fe180
no i problem się rozwiązał
tak jak mówiłeś maciek889, podciągnąłem oddzielną masę do pompki, a właściwe wpiąłem się pod wiązkę znajdującą się pod tylnym siedzeniem prowadzącą do kostki na zbiorniku i pompa ożyła :-o
o dziwo stara też działa --->no nic będzie na zapas.
a co do przekaźnika owszem jest ale w ogóle go nie ruszałem, pewnie należało by go wymienić czy tak ?
tak jak mówiłeś maciek889, podciągnąłem oddzielną masę do pompki, a właściwe wpiąłem się pod wiązkę znajdującą się pod tylnym siedzeniem prowadzącą do kostki na zbiorniku i pompa ożyła :-o
o dziwo stara też działa --->no nic będzie na zapas.
a co do przekaźnika owszem jest ale w ogóle go nie ruszałem, pewnie należało by go wymienić czy tak ?