Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Długo kręci zanim odpali.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adiros16

[B3 1.8 PM] Długo kręci zanim odpali.

Post autor: adiros16 » 09 wrz 2015, 21:15

Witam.
W moim Audi zawsze trzeba było chwilkę pokręcić aby odpaliło, ale od jakiegoś czasu jest znacznie gorzej. Poniżej zamieszczam film jak to mniej więcej wygląda, ale nie jest to regularne. Czasem potrafi kręcić dłużej, a czasem jest całkiem nie źle.
Auto odpalam na benzynie i jak podkręcę do 2500 obrotów to przełącza mi się na gaz.
Pozdrawiam ;)


maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 wrz 2015, 22:05

Zobacz czy jak przed odpaleniem odłączysz akumulator na 10 minut, czy pomoże.
Kolejna sprawa to ciśnienie paliwa i sprawność czujnika temperatury.
Kolejna sprawa to czy po zgaszeniu parownik nie podaje gazu. Albo czy z regulatora ciśnienia benzynie nie cieknie paliwo.

adiros16

Post autor: adiros16 » 09 wrz 2015, 22:46

W jaki sposób sprawdzić: ciśnienie paliwa, sprawność czujnika, czy parownik nie podaje gazu po zgaszeniu?

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 09 wrz 2015, 22:56

Ciśnienie paliwa możesz sprawdzić wpinając się trójnikiem z manometrem pomiędzy wtrysk a przewód zasilający paliwa, ciśnienie powinno być od 0.9 do 1.2 bara. Czujnik temperatury możesz sprawdzić miernikiem, wartości rezystancji znajdziesz na forum. A czy parownik podaje dalej gaz to po zgaszeniu posłuchaj czy nie syczy parownik, jeszcze możesz zakręcić zawór na butli wieczorem i odpalić go niech wypali resztki gazu z przewodu, rano zobacz czy będzie tak samo czy szybciej załapie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 wrz 2015, 09:28

Co do ciśnienia paliwa to jeśli nie masz manometru i odpowiedniego trójnika to odkręć przewód powrotny paliwa z wtrysku (ten ze strzałką skierowaną na zewnątrz). Najlepiej podłącz w jego miejsce inny przewód i włóż do butelki aby paliwo nie lało się po silniku. Jeśli z wtrysku nie będzie wylatywało paliwo podczas odpalania albo chwilę po włączeniu zapłonu albo podczas pracy silnika to znaczy że ciśnienia paliwa jest za małe (choć ten test nie wyklucza uszkodzenia regulatora ciśnienia paliwa we wtrysku).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl