Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zmiana silnika z 1z na AFN - nie odpala, błędy.

ODPOWIEDZ
Mati_Freak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: Łódzkie

Zmiana silnika z 1z na AFN - nie odpala, błędy.

Post autor: Mati_Freak » 14 wrz 2015, 08:28

Cześć.
Wymieniłem słupek z 1z na AFN wraz z pompą wtryskową.
Przy próbie odpalania silnik tylko kręci, bez jakichkolwiek oznak życia.

Wtyczkę okrągłą w aucie przerobiłem zgodnie z informacjami znalezionymi na forum na prostokątną. Nie znalazłem informacji jak przerobić wtyczkę 3-pinową od n109 więc złączyłem je numerami 1-1 2-2 3-3.

Na komputerze wyskoczyły takie błedy
01268 - Quantity Adjuster (N1460
18-10 Upper Limit - Intermittent

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Hort to Ground - Intermittent

Wszystko przed wyjęciem silnika 1z jak i afn-a z dawcy chodziło bez problemu.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 14 wrz 2015, 09:25

Coś masz nie halo z kostką 1 bład to nastawnik dawki a 2 to zawór odcinający dopływ paliwa

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 wrz 2015, 10:17

Mati_Freak pisze:Wymieniłem słupek z 1z na AFN wraz z pompą wtryskową.
Przy próbie odpalania silnik tylko kręci, bez jakichkolwiek oznak życia.

Wtyczkę okrągłą w aucie przerobiłem zgodnie z informacjami znalezionymi na forum na prostokątną.
Ewidentnie błędy związane ze "złą " przeróbką wtyczki ...musiałeś namieszać w kabelkach ;-) ... opis przeróbki z którego korzystałeś ,jest zapewne mojego autorstwa ,wiec nie ma tam na pewno żadnej pomyłki 8-) ...tyle że jak przeszczepiałeś obie wtyczki ,to łatwo można się zamotać i pomylić ;-) Ale żeby się pomylić przy zasialniu n109 ,gdzie idzie tylko jeden kabelek ,to już naprawdę trzeba się mocno "postarać " :mrgreen:

Mati_Freak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Mati_Freak » 14 wrz 2015, 11:16

Dokładnie korzystałem z twojego opisu przeróbki. Sprawdzałem pare razy kolory i sie zgadza, ale że z kolorów dobry to reki sobie nie daje uciąć.

A jak wygląda przeróbka tej drugiej wtyczki gdzie wychodzą 3 przewody? Od 1z nie pasowała i także musiałem zmienić na tą od AFN. Połączyłem ją numerami ale czy tak powinno być?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 wrz 2015, 11:50

Mati_Freak pisze:Dokładnie korzystałem z twojego opisu przeróbki. Sprawdzałem pare razy kolory i sie zgadza
Ja o żadnych kolorach nie pisałem :roll: Numery mają sie zgadzac ,a nie kolory :roll:
Mati_Freak pisze:A jak wygląda przeróbka tej drugiej wtyczki gdzie wychodzą 3 przewody? Od 1z nie pasowała i także musiałem zmienić na tą od AFN.
Wtyczka 3 pinowa od AFN jest identyczna jak w 1Z ,chyba że miałeś pompę z nowszych AFN -z beznadziejną 10 pinową wtyką ,to niestety nic nie pasuje ...ale wystarczyło spojrzeć na kabelki we wtyce gdzie idą ...Namieszałeś z kabelkami i tyle ...posprawdzaj ,podłacz jak należy ..a kręcenie rozrusznikiem ma sens , jak na vagu skasujesz te błędy co masz i nie powrócą ...w przeciwnym razie ,nie ma najmniejszego sensu 8-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 wrz 2015, 12:32

We wtyczce 10pin i 7pin numeracja pinów od 1 do 7 pokrywa się. Na wtyczce masz też ponumerowane piny. Zrób zgodnie z rozpiską Muniora i będzie ok.

Mati_Freak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Mati_Freak » 14 wrz 2015, 12:54

Zgadza się.. Pomyliłem się. Zamieniłem czerwony z zielonym paskiem na zielony z czerwonym paskiem. Po zmianie odpalił od strzała.
A co do drugiej wtyczki także miałeś racje. Znów moja pomyłka, druga wtyczka która się różniła jest chyba od czujników.

W każdym bądź razie, odpaliła, błędów nie pokazuje - można składać dalej.

Dzięki wielkie za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl