Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,6 V6 ABC] Siła dokręcania dołu silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
HubertusB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
Lokalizacja: Pruszków

[B4 2,6 V6 ABC] Siła dokręcania dołu silnika

Post autor: HubertusB4 » 29 sie 2015, 10:57

Witam,

Tak jak w temacie, potrzebuję danych odnośnie siły dokręcania do 2,6 ABC czy może ktoś posiada takie informację.

W miarę pilnie, iż jestem na etapie skręcania po remoncie i utknełem w martwym punkcie.

Z góry dzięki :)

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 02 wrz 2015, 13:08

Pytanie co to jest dokładnie dół silnika, ale autodata podaje coś takiego:

Łożysko główne
Śruby poziome 25Nm
Śruby pionowe 60Nm + 180st

Łożysko korbowodu 20Nm + 180st

HubertusB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: HubertusB4 » 02 wrz 2015, 16:15

Wielkie dzięki za pomoc chłopaki :)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 10 wrz 2015, 17:34

Cześć :-) No nie wiem ale w większości co ja znalazłem o sile dokręcania z grupy WAG było:

Dokręcanie panewek korbowodowych
2 etapy:
1-30 NM
2- o 90 stopni

Dokręcanie panewek głównych
2 etapy:
1-65 NM
2- o 90 stopni

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 wrz 2015, 18:59

Slawo777 pisze:No nie wiem ale w większości co ja znalazłem o sile dokręcania z grupy WAG było:
Ale to dla silników 4 cylindrowych? Bo V6ki mają nietypowo rozwiązane panewki główne.
Dla 80tek R4/R5 dla podpór wału jest podane tylko 65NM bez dociągania dopiero od A4ek podają 65NM + 90 stopni.

Widziałem temat od początku ale nie byłem pewien co z tymi śrubami bo ja mam podane tylko
robert_paulson pisze:60Nm + 180st
co wydało mi się podejrzane.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 12 wrz 2015, 09:47

Więc bo jestem ciekaw i to jedwabiście panowie. Niech ktoś z kolegów znający temat poda pewniak do R4/5 i V6 o sile dokręcania panewek głównych oraz korbowodowych.Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości z tym związane.Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2015-09-12, 09:47 ]
Cisza,szkoda bo momenty dokręcania panewek są chyba jedną z ważniejszych procedur.Podejrzewam że robert paulson ma rację i napisał prawdę więc zasłużył na swój pierwszy klik "pomógł".Google milczy a ja czytam po Polsku.A zapomniałbym... https://audi80.pl/b4-28-v6-aah-pokry ... t61029.htm Więc ?

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 14 wrz 2015, 21:38

Jak napisałem wyżej, znalazłem to w autodacie dla silnika ABC. Ale jeśli ktoś zna prawdziwszą prawdę to proszę poprawcie mnie

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 15 wrz 2015, 10:42

Gdyby to był mój temat dostałbyś pomógł ale nie jest.Bardzo ważny temat do silnika V6 ABC/AAH.Robię sobie remont,powoli bo i kasa też musi się zgadzać.Właśnie przymierzam się do wkładania panewek i tu zajrzałem.Wcześniej co jedynie znalazłem to ten temat https://audi80.pl/b4-2...ego-vt61029.htm wiec pomyślałem ok.Twoje dane mnie trochę zaskoczyły ale faktycznie panewki główne mają boczne śruby i trochę mnie przeraża te 180 stopni ale może pójdzie.Może wiesz jaka kolejność ale chyba pionowe pierwsze a poziome w drugim etapie.Pozdrawiam mocno.

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 16 wrz 2015, 00:08

Silnikowcem nie jestem, ale dokręcałbym tak jak są podane momenty, czyli najpierw poziome potem pionowe. No i jest tam w uwagach wykrzyknik, żeby dać nowe śruby. Zastosowalbym się do tego przy takiej sile dokręcania 😉

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 wrz 2015, 10:40

robert_paulson pisze:Silnikowcem nie jestem, ale dokręcałbym tak jak są podane momenty, czyli najpierw poziome potem pionowe.
Ja bym zrobił odwrotnie bo te poziome są wspomagające a liczy się głównie aby panewka była dobrze dociśnięta do drugiej części podpory w bloku.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 04 paź 2015, 15:34

maciek889 pisze:
robert_paulson pisze:Silnikowcem nie jestem, ale dokręcałbym tak jak są podane momenty, czyli najpierw poziome potem pionowe.
Ja bym zrobił odwrotnie bo te poziome są wspomagające a liczy się głównie aby panewka była dobrze dociśnięta do drugiej części podpory w bloku.
Też tak myślę że w takiej kolejności.Przykręcane są tylko dwie środkowe podpory poziomo do bloku.

[ Dodano: 2015-10-04, 15:34 ]
Przy demontażu panewek korbowodowych oraz głównych ori stwierdzam definitywnie że siła z jakimi były dokręcane w drugim etapie to 90 stopni i tak to skręcę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga