[B4 2,6 V6 ABC] Siła dokręcania dołu silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
- Lokalizacja: Pruszków
[B4 2,6 V6 ABC] Siła dokręcania dołu silnika
Witam,
Tak jak w temacie, potrzebuję danych odnośnie siły dokręcania do 2,6 ABC czy może ktoś posiada takie informację.
W miarę pilnie, iż jestem na etapie skręcania po remoncie i utknełem w martwym punkcie.
Z góry dzięki
Tak jak w temacie, potrzebuję danych odnośnie siły dokręcania do 2,6 ABC czy może ktoś posiada takie informację.
W miarę pilnie, iż jestem na etapie skręcania po remoncie i utknełem w martwym punkcie.
Z góry dzięki
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ale to dla silników 4 cylindrowych? Bo V6ki mają nietypowo rozwiązane panewki główne.Slawo777 pisze:No nie wiem ale w większości co ja znalazłem o sile dokręcania z grupy WAG było:
Dla 80tek R4/R5 dla podpór wału jest podane tylko 65NM bez dociągania dopiero od A4ek podają 65NM + 90 stopni.
Widziałem temat od początku ale nie byłem pewien co z tymi śrubami bo ja mam podane tylko
co wydało mi się podejrzane.robert_paulson pisze:60Nm + 180st
Więc bo jestem ciekaw i to jedwabiście panowie. Niech ktoś z kolegów znający temat poda pewniak do R4/5 i V6 o sile dokręcania panewek głównych oraz korbowodowych.Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości z tym związane.Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-09-12, 09:47 ]
Cisza,szkoda bo momenty dokręcania panewek są chyba jedną z ważniejszych procedur.Podejrzewam że robert paulson ma rację i napisał prawdę więc zasłużył na swój pierwszy klik "pomógł".Google milczy a ja czytam po Polsku.A zapomniałbym... https://audi80.pl/b4-28-v6-aah-pokry ... t61029.htm Więc ?
[ Dodano: 2015-09-12, 09:47 ]
Cisza,szkoda bo momenty dokręcania panewek są chyba jedną z ważniejszych procedur.Podejrzewam że robert paulson ma rację i napisał prawdę więc zasłużył na swój pierwszy klik "pomógł".Google milczy a ja czytam po Polsku.A zapomniałbym... https://audi80.pl/b4-28-v6-aah-pokry ... t61029.htm Więc ?
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
Gdyby to był mój temat dostałbyś pomógł ale nie jest.Bardzo ważny temat do silnika V6 ABC/AAH.Robię sobie remont,powoli bo i kasa też musi się zgadzać.Właśnie przymierzam się do wkładania panewek i tu zajrzałem.Wcześniej co jedynie znalazłem to ten temat https://audi80.pl/b4-2...ego-vt61029.htm wiec pomyślałem ok.Twoje dane mnie trochę zaskoczyły ale faktycznie panewki główne mają boczne śruby i trochę mnie przeraża te 180 stopni ale może pójdzie.Może wiesz jaka kolejność ale chyba pionowe pierwsze a poziome w drugim etapie.Pozdrawiam mocno.
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
Też tak myślę że w takiej kolejności.Przykręcane są tylko dwie środkowe podpory poziomo do bloku.maciek889 pisze:Ja bym zrobił odwrotnie bo te poziome są wspomagające a liczy się głównie aby panewka była dobrze dociśnięta do drugiej części podpory w bloku.robert_paulson pisze:Silnikowcem nie jestem, ale dokręcałbym tak jak są podane momenty, czyli najpierw poziome potem pionowe.
[ Dodano: 2015-10-04, 15:34 ]
Przy demontażu panewek korbowodowych oraz głównych ori stwierdzam definitywnie że siła z jakimi były dokręcane w drugim etapie to 90 stopni i tak to skręcę.