Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH QUATTRO] Układ wydechowy. Dostępność tłumików.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
barcwik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 kwie 2015, 12:07
Lokalizacja: JG

[B4 2.8 AAH QUATTRO] Układ wydechowy. Dostępność tłumików.

Post autor: barcwik » 20 wrz 2015, 10:23

Witam wszystkich. Mam poważny problem. Muszę wymienić tłumik środkowy i końcowy w mojej laluni i pojawił sie poważny problem. Nigdzie nie mogę ich znaleźć! Czy ktoś orientuje się gdzie można je kupić (najlepiej nowe). Przekopałem wiele sklepów internetowych i nic! Dodam, że tłumik środkowy powinien być pojedynczy a nie podwójny ( bo takie widziałem że są osiągalne) a nie mam nawet jego numerów, bo poprzedni właściciel wstawił ten tłumik od całkowicie innego samochodu. Może orientuje się ktoś czy w innych modelach były montowane takie same? Wydaje mi się, że powinien być taki zestaw jak na zdjęciu poniżej, chociaż co do środkowego nie mam pewności bo jak wspomniałem u mnie była jakaś zmota.
tlumiki
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, 15:38 przez barcwik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 wrz 2015, 10:33

barcwik, popraw temat, brak opisu problemu :!: _uwaga

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 20 wrz 2015, 11:31

Z własnego doświadczenia wiem że o oryginale możesz zapomnieć (kwoty są niebotyczne. o ile dobrze pamiętam coś ok 4500 za komplet w serwisie).
Kiedyś na alledrogo ogłaszał się gościu który wykonywał układy wydechowe na kształt oryginału z nierdzewki. U niego komplet kosztował coś ok 1800 - 2000 za końcowy i środkowy.

Ja u siebie o ile dobrze pamiętam mam rzeźbę:
środkowy -> końcowy z omegi 2.5 v6
końcowy -> któryś z Vr6 (chyba końcowy)
i coś wstawione zamiast katalizatorów chyba od Audi.

Reasumując - do 4000 obr/min jest cisza a powyżej wspaniały pomruk.

barcwik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 kwie 2015, 12:07
Lokalizacja: JG

Post autor: barcwik » 20 wrz 2015, 18:11

A czy ktoś spotkał sie z zamiennikami? Może z innej Audi są takie same? Chciałbym żeby jak najbardziej odpowiadało oryginałowi. Teraz mam rzeźbe i dźwięk wydawany przez wydech jest okropny. Głośny, rzęzi i już nie mogę tego słuchać.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 wrz 2015, 18:20

Zamienników raczej nie uświadczysz. Sam obserwuje tematy na forum od kilku lat i zawsze na pytanie co wsadzić poza nowym oryginałem pada odpowiedź że trzeba rzeźbić z innego auta albo robić na zamówienie z nierdzewki.
Raczej rynek tych aut się kurczy więc już nie ma szans aby jakikolwiek producenta zaczął produkować zamienniki.

barcwik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 kwie 2015, 12:07
Lokalizacja: JG

Post autor: barcwik » 20 wrz 2015, 19:08

To co w takim razie wsadzić? Co odpowiada najbardziej oryginałowi, bez większych przeróbek?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 wrz 2015, 19:41

Było na forum trochę wskazówek co pakować:
robert_paulson pisze:Poszukaj wydechu od S4 B5 2.7 biturbo i spytaj czy sprzedadzą Ci ten element. Wydech był praktycznie taki jak w naszych bo one w serii były quattro i z jednym tłumikiem końcowym. Ja tak rozwiązałem problem tłumika środkowego, jedyna różnica to że ma 5mm większą średnicę ale to żaden problem bo po prostu wsuwasz rurę jedną w drugą, spawasz i jest git <ok> Polecam też wstawić flexy zaraz za silnikiem bo masz wtedy możliwość manewru w spasowaniu wszystkiego.
Ew. tu masz takie coś na allegro
audi-a4-b5-2-4-v6-4x4-lift-tlumik-srodkowy-i4375175050.html
audi-a4-2-5-tdi-quattro-tlumnik-srodkowy-oryginal-i4349004331.html
https://audi80.pl/topics79/b4-26-abc ... htm#944268
krzysiek_kw15 pisze:Ja jakiś czas zmieniałem układ na zasadzie: co od czego pasuje :-D

I o ile dobrze pamiętam
Tłumik końcowy u mnie to środkowy z vectry 2,5
Tłumik środkowy to któryś z Golfa VR 6
a początkowe 2 sztuki to coś z Audi chyba A4

Gra to całkiem spoko. Spadku mocy nie zaobserwowałem i przede wszystkim jest cicho do 4 tyś obrotów a i dźwięk silnika się fajnie uwydatnił :mrgreen:

Kulam się tak od prawie 2 lat :D
https://audi80.pl/topics105/abc-coup ... htm#922551

[ Dodano: 2015-09-20, 19:41 ]
Tutaj też trochę rozwiązań: https://audi80.pl/abc-coupe-quattro- ... t86059.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga