Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Obie sondy nie działają, po wymianie bez zmian

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

[B4 2.6 ABC] Obie sondy nie działają, po wymianie bez zmian

Post autor: robert_paulson » 31 maja 2015, 20:23

Panowie podpowiedzcie co robić dalej, nagle przestały działać mi obie sondy. Na mierniku pokazują 0,3 i 0,4 V, stałe. W Vagu widnieje O2 reg. OFF, w okienkach adaptacji sond rownież na stałe 0.935 i 0.985. Dwa kody błędów 525 i 555, sonda lambda niewiarygodny sygnał.
Niestety po wymianie jednej sondy nic sie nie zmieniło, dalej nie działa. Spalanie 19l lpg, przy delikatnej jeździe.
P.S. Edytowałem swój wcześniejszy post bo był już nieaktualny.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2015, 19:32 przez robert_paulson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 01 cze 2015, 00:37

Podlacz sie pod czarny przewod od sondy voltomierzem drugi do masy i zobacz jakie ma odczyty . Powinno skakac z powiedzmy 0,2 do 1V . Na wolnych obrotach zrob pomiar i na podwyzszonych powiedzmy 2tys. Odczyt ma falowac jesli jest staly znaczy ze sonda nie pracuje .

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 10 wrz 2015, 15:36

Wybaczcie ale podbijam temat, poradzi ktoś co robić dalej?
Obie sondy nieczynne. Oporność obu sond (na białych przewodach) 5Ω. Napięcie we wtyczkach od strony sterownika 0V. Jednocześnie pojawił się błąd zaworka evap, jego podmiana nic nie zmienia.
Czy to już oznacza awarię sterownika czy jest coś jeszcze po drodze? Wkoło sami wymieniacze oleju, nie ma do kogo podjechać więc walcze sam.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 18 wrz 2015, 11:21

grzanie sond jest na dwoch przekaznikach z tego co pamietam moze do tego jeszcze ajkis bezpiecznik . Najlepiej podmien kasete zobacz co bedzie .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 wrz 2015, 12:54

Spojrzałem w schemat i grzałki są zasilane z przekaźnika pompki paliwa dalej sygnał ten idzie przez drugi przekaźnik i mają wspólny bezpiecznik (nr. 27) także z zaworem EVAP.
Schemat tutaj strona 52-53: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 20 wrz 2015, 19:54

Heh, dzięki koledzy, to był bezpiecznik którego nie podejrzewałem... Jeden z tych dwóch pod czerwoną przykrywką z napisem motor moteur. Jednak sondy nie pokazują książkowych wartości, jedna 0,1-0,6V druga 0,3-0,7V. Jak myślicie, wymieniać czy niewiele sie zmieni?

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 20 wrz 2015, 20:34

Sonda pokazuję to co sama widzi a powodów może być dużo bo sam to przerabiałem jak miałem benzyniaka... uszczelki kolektora ssącego jak i wydechowych, świece, kable i el. układu zapłonowego i co również bardzo ważne dla sondy- porządna masa, z jakiej firmy sondy kupiłeś ? Jedyne co godne polecenia to Bosch lub NGK (NTK) ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 wrz 2015, 20:39

Jak nie będzie wyrzucać błędów sond to chyba nie warto wymieniać. Napięcie jakie podają sondy zależy też od ich temperatury im bardziej nagrzane tym bardziej falują. Na gazie osiągają skrajne napięcia trochę inne niż na benzynie.

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 20 wrz 2015, 20:52

Właśnie że nie wymieniałem sond odkąd mam to auto, a zrobiłem nim już 100k km. Założone są bosche ze znaczkiem audi/vw i mają biały nalot, co sugeruje ich zużycie wg producenta...

Widzę że już spalanie spadło więc na razie wstrzymam sie z wymianą. Temat zakończony sukcesem <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl