[All] Alufelgi ... wszystko na ten temat !
Jak wygląda centrowanie w felgach rh zw4? Zewnętrzny pierścień na dystans, czy wewnętrzny?ATLAS pisze:Tak, w 4x108 były tylko z ET35 przy 8". Dodatkowo nie pasują do nich dystanse RH z zewnętrznym centrowaniem. ZW1 w 4x108 mają centrowanie wewnętrzne jak większość felg.Kolczat pisze:ATLAS, widziałeś RH ZW1 8J z takim et jak podal?
...
Zw1 ma centrowanie ''na dystansie'' możliwe że też można dobrać pierścień wewnętrzny żeby wycentrować. Zna ktoś może temat czy da się te felgi dać prosto na piastę? Kolczat tutaj fotka zw1 o co mi dokładnie chodzi Po zewnętrznej widoczny jest frez centrujący:
Zdjęcie zw4:
[/b]
[ Dodano: 2015-09-21, 17:31 ]
Kolczat, masz u siebie dystanse do Twoich zw4?
Zdjęcie zw4:
[/b]
[ Dodano: 2015-09-21, 17:31 ]
Kolczat, masz u siebie dystanse do Twoich zw4?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
chodzi o ten rowek wokół mięsa płaszczyzny przychodzącej na tarczę?
w zw4 nie mam tam żadnego rowka... tak u mnie felgi są na dystansie bo inaczej by nie weszły ich średnica jest taka sama jak ta płaszczyzna która przychodzi na tarczę (bęben tarczy)
VinCe, o jakim adapterze piszesz? ja mam poprostu zwykły dystans którego średnica może być większa i feldze to nie przeszkadza
w zw4 nie mam tam żadnego rowka... tak u mnie felgi są na dystansie bo inaczej by nie weszły ich średnica jest taka sama jak ta płaszczyzna która przychodzi na tarczę (bęben tarczy)
VinCe, o jakim adapterze piszesz? ja mam poprostu zwykły dystans którego średnica może być większa i feldze to nie przeszkadza
pisze o adapterze do większości felg rh/artec tzw sysremie multifit. felgi centrowane są na zewnętrznej krawędzi adaptera zazwyczaj. tak jak te ze zdjęcia mają własnie rowek jak to nazwałeś przy płaszcyzinie dolegania do piasty. wiec albo masz to stoczone albo coś pokombinowane ze centruje normalnie na piaście jak więszkość felg. bo były też rh/artec montowane bez dystansu/adapteru ale one miały et zazwyczaj koło 35 a Ty chyba masz blizej 60 zgadza sie?
Rozważam dwie możliwości: felga dwuczęściowa 8,5x18 z et okolo 50 (felgi na aucie a gościu nie pamięta dokładnie) czy trzy częściowe 8x18 et 35. Która opcja będzie lepsza do caba? Druga będzie w miarę siedzieć bez dystansów, o ile będę mógł zwiększyć rant przy et35 żeby felga nie wychodziła poza nadkole?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
VinCe, czyli normalnie zw4 powinny mieć takie wystające wytłoczenie? (źle określiłem to jako rowek ) et zmienia się w zależności od rantu (ale to pewnie wiesz) więc na moich jest wybite że miały 9,5J i et 36, ale pewnie jak się przeliczy na najwęższy rant czyli pod 8J to pewnie było by koło 60
dyras, sprawa wygląda tak, zależy co chcesz uzyskać, o ile poszerzyć felgę, na ile pozowlisz jej wystawać?
napewno dwuczęściowa jest mniej rozwojowa, bo zmieniasz tylko rant, zależy też jak on przychodzi na felgę i czy to jest rodzaj dwuczęściówki, gdzie dzieli się na rotorobęben i rant, czy bębnorant i rotor. Jeżeli ta felga przy 8,5J ma już et50, to przy poszerzeniu do 9,5J już będzie na granicy wystawania, bez dystansu (tak na szybko liczę).
Nastomiast jeżeli chodzi o 3-częściówkę, to tu już jest większe pole do popisu (zależne od zasobności Twojego portfela), bo na pewno felga dzieli się na bęben rotor i rant - tu znowu pojawia się pytanie jak siada rant, czy na rotor czy pod rotor (różnica jest taka, że jeżeli pod rotor to automatycznie tracisz wizualnie kilka mm z szerokości rantu). Jednak napewno w feldze 3-częściowej, jesteś w stanie zwęźić bęben, albo kupić orginał markowy, albo dorobić customa idealnego do naszego nadwozia, wtedy ET nie ma takie znaczenia bo sam nim manipulujesz jak Ci się podoba, bo wiadomo, że rant także możesz zmienić. Inna sprawą jest sam rotor, nie ma on dużego wpływu na et o ile nie masz dużego hebla, wiadomo że najlepsze rotory to te zaokrąglone nad zaciskiem, ale bardziej mogą się podobać komuś te płaskie, jednak, co ważne, rotor też można wrzucić customowy i co najciekawsze, gdy dojdziesz z odsadzeniami i szerokościami rantu i bębna do ładu i składu że będzie idealnie to już nie trzeba zmieniać felg tylko kupować, albo zamieniać rotory, dzięki temu mamy w pełni unikatowe felgi
dyras, sprawa wygląda tak, zależy co chcesz uzyskać, o ile poszerzyć felgę, na ile pozowlisz jej wystawać?
napewno dwuczęściowa jest mniej rozwojowa, bo zmieniasz tylko rant, zależy też jak on przychodzi na felgę i czy to jest rodzaj dwuczęściówki, gdzie dzieli się na rotorobęben i rant, czy bębnorant i rotor. Jeżeli ta felga przy 8,5J ma już et50, to przy poszerzeniu do 9,5J już będzie na granicy wystawania, bez dystansu (tak na szybko liczę).
Nastomiast jeżeli chodzi o 3-częściówkę, to tu już jest większe pole do popisu (zależne od zasobności Twojego portfela), bo na pewno felga dzieli się na bęben rotor i rant - tu znowu pojawia się pytanie jak siada rant, czy na rotor czy pod rotor (różnica jest taka, że jeżeli pod rotor to automatycznie tracisz wizualnie kilka mm z szerokości rantu). Jednak napewno w feldze 3-częściowej, jesteś w stanie zwęźić bęben, albo kupić orginał markowy, albo dorobić customa idealnego do naszego nadwozia, wtedy ET nie ma takie znaczenia bo sam nim manipulujesz jak Ci się podoba, bo wiadomo, że rant także możesz zmienić. Inna sprawą jest sam rotor, nie ma on dużego wpływu na et o ile nie masz dużego hebla, wiadomo że najlepsze rotory to te zaokrąglone nad zaciskiem, ale bardziej mogą się podobać komuś te płaskie, jednak, co ważne, rotor też można wrzucić customowy i co najciekawsze, gdy dojdziesz z odsadzeniami i szerokościami rantu i bębna do ładu i składu że będzie idealnie to już nie trzeba zmieniać felg tylko kupować, albo zamieniać rotory, dzięki temu mamy w pełni unikatowe felgi
Pytanko, czy do cabrio wejdą mi koła 8,5J et 48 i 9J et 41? Chciałbym spasować kola z nadkolami, badź żeby były minimalnie schowane. Wydaje mi się że przód z dystanem powinien być ok, ale czy tył nie będzie wystawał? Dodam, że planuje piasty na tyl z a6c4 gdzie dodatkowo one wystają na zewnątrz o okolo 10mm o ty tych z 80'tki.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
przód tak jak piszesz, z dystansem o grubości 35mm spowoduje wyrównanie felgi z błotnikiem, oczywiście z zastosowaniem opony maksymalnie o szerokości 205 z dosyć niskim profilem
jeżeli chodzi o tył, to różnicy pomiędzy piastami z a80, a a6c4 nie zauważyłem aż tak drastycznej na 10mm, wydaje mi się że będziesz musiał dołożyć z 10mm dystansu, żeby wyrównać tą felge z błotnikiem, oczywiście także z zastosowaniem ogumienia o odpowiednich rozmiarach
jeżeli chodzi o tył, to różnicy pomiędzy piastami z a80, a a6c4 nie zauważyłem aż tak drastycznej na 10mm, wydaje mi się że będziesz musiał dołożyć z 10mm dystansu, żeby wyrównać tą felge z błotnikiem, oczywiście także z zastosowaniem ogumienia o odpowiednich rozmiarach